Teufel Rearstation, icm Logitech Harmony, ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:29
Ik heb omdat het boren van gaten in de vloer in m’n nieuwe huis de Teufel Rearstation gekocht.
Werkt op zich goed tot nu toe.

Alleen krijg ik het ding niet bedient met de Logitech Harmony.
Ik heb Teufel REARSTATION 4 als device ingesteld in de Logitech, maar dat lijkt niet te werken.

Heeft er iemand hier dit wel werkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die teufel werkt met IR. Richt je de Logitech wel goed en ben je dicht genoeg bij? Of teveel lichtinval op de IR sensor van de teufel misschien?

Aanvullend: ik heb de kabels naar mijn tears via een kabelgoot aan het plafond achter de gordijnrails lopen. Zie je niks van :)
Die out of the box oplossing kennen veel mensen niet, dus wellicht voor jou een alternatief voor boren in je vloer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Ik heb een Harmony Hub met IR extenders, zo’n extender heb ik er al even vlak voor gelegd.
Als het daar aan zou liggen, dan zou het de eerste keer zijn dat ik zoiets met de Harmony heb.

Zal morgen nog eens proberen met een andere remote.

Als het iets met slechte ontvangst is dan zou je verwachten dat het zo nu en dan wel iets doet.
Nu is er helemaal geen reactie, niks, ook niet met een IR extender er vlak naast.

Kabels achter de gordijnrails heb ik overwogen, maar wil ik hier eigenlijk niet meer.

[ Voor 36% gewijzigd door RobbieT op 20-12-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Vandaag even geprobeerd met de Logitech Harmony 700 in plaats van met de Hub.
Werkt nog steeds niet, dus de vraag maar even uitgezet bij Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Interessante mailwisseling met Teufel gehad:

1e antwoord van Teufel:

Helaas heeft de huidge rearstation geen afstandsbediening, dus kan je deze niet met je Logitech Harmony bedienen.

Waarop ik geantwoord heb:
Waarom staat er in de handleiding dan dat het ding een infrarood ontvanger heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGuMQeS5HOYF1HPjX2rb3CS2aL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MntwHI5rxuhWn1ufdZriGqx7.png?f=fotoalbum_large

Daar kwam het volgende antwoord op van Teufel:

Helaas in de handleiding niet bijgewerkt.
In de huidige Rearstation is de infrarood ontvanger niet actief.

Je zou de volgende IR codes kunnen proberen, we kunnen niet garanderen dat het werkt, maar je kan het proberen:

On - 0xFF00
Off - 0xFE01

Dat geeft weer een nieuw issue, hoe krijg ik die hex codes in een remote…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Ik ga ermee aan de slag, thanks, dat ga ik proberen.
Als ik het getest heb laat ik hier de resultaten wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Nog even een laatste update over dit onderwerp.

Het laatste wat Teufel gedaan heeft is de nieuwe Rearstation, die ik dus heb, testen met de remote van de oude Rearstation 4.

Conclusie, in de nieuwe Rearstation zit wel een infrarood ontvanger, maar die doet niks meer…

De Rearstation schakelt ook niet automatisch goed in- en uit, het ding schakelt pas bij een veel te hoog volume in en schakelde vaak midden in een film spontaan weer uit.

Voor wat het ding kost moet het wel goed werken.
Gelukkig kan je bij Teufel binnen 8 weken alles retourneren, en dat is wat er nu met dit ding gaat gebeuren.

Vanavond toch de verfoeide gootjes voor de kabels gehaald en bij Teufel een retourlabel geregeld.

Het leek zo’n handig idee, jammer alleen dat de uitvoering gewoon niet goed genoeg is.
Hopelijk heeft iemand anders nog een keer wat aan deze post om te besluiten het ding wel of niet te bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieT op 06-01-2025 22:27 ]

Pagina: 1