Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 21:08
Hallo,

Ik ben Jasper en heb in het verleden wel vragen gesteld over mp3 spelers. Maar nu heb ik het volgende probleem.

Op mijn Samsung A03 met Android 13 staan ruim 2500 foto's. Als ik deze importeer naar mijn laptop krijg ik er maar 1440 te zien.

Voor de overbrenging van de foto's heb ik bestandsbeheer op de Samsung aan staan.

Waarom kan ik maar 1440 foto's overbrengen naar mijn laptop? Waar zijn de andere foto's? Doe ik iets verkeerd en zo ja, wat?

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

"bestandsbeheer". Da's nogal generiek. Wat doe je precies om die foto's over te zetten dan? En gaat dat via kabel of BT ofzo?

Wat ik zelf doe om ze over te zetten is simpelweg een FTP client draaien op mijn laptop, en dan heb ik AndroZip draaien. Die kan bestandsbeheer doen, maar ook FTP server spelen. FTP server aanzetten, verbinden en overzetten maar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waarschijnlijk staan die in een andere map.
Gebruik je een ad kaartje? Gebruik je whatsapp? Gebruik je messenger?

Fotos worden per app bij elkaar gezet. Dus fotos van je camera staan in andere map dan fotos van whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Dank voor jullie reacties maar ik ben niet zo technisch. FTP cliënt zegt mij totaal niets

1. Op mijn mobiel selecteer ik bestandsoverdracht via USB (dat heb ik van Google). Verder dus via een kabeltje.

2. ad kaartje? Bedoel je sd kaartje? Ik gebruik Whatsapp maar geen messenger. Extra kaartje is leeg.

Als de foto's in andere mappen staan hoe krijg ik die dan in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
De map van Whatsapp staat bij mij niet in het overzicht.

Niemand meer een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
BigBear48 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:54:
De map van Whatsapp staat bij mij niet in het overzicht.

Niemand meer een idee?
Samsung zet alle foto's van Whatsapp in de Gallerij app op je telefoon maar welke map dat is heb ik eerlijk gezegd nooit zo op gelet.

Maar als je foto's van je mobiel naar de pc kopieert kan je dat beter gewoon via b.v. Windows verkenner doen en daar een mapje staat met de naam van je telefoon als je die aansluit. Echter dus als je er ook een sd-kaartje in hebt zitten dan staan die foto's dus in een aparte map. Kan dus goed zijn dat die andere resterende foto's op het sd kaartje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Dank voor je reactie maar ik heb geen sd kaartje in mijn telefoon.

Ik open ook via Windows verkenner en kom dan niet verder met wat ik al heb.

Maar het schijnt ook in Whatsapp te zitten maar door tijdsgebrek ben ik daar nog niet aan toegekomen.

Fijne jaarwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:11
Camera foto's : /internal storage/DCIM/Camera
WhatsApp: /internal storage/Android/media/com.whatsapp/WhatsApp/Media/WhatsApp Images

Je kan er voor kiezen om foto's automatisch naar Microsoft Onedrive te synchroniseren. In Samsung Gallery kan je aangeven welke mappen/albums er gesynchroniseerd moeten worden.
SyncThing is een leuke gratis/opensource variant daarop, waarbij je via wifi of 4G naar je computer synchroniseert (en misschien documenten van je computer naar je telefoon, of naar de pc van een familielid, eventueel versleuteld).

Zo voorkom je dat je tijdens een leuke vakantie halverwege je telefoon én foto's verliest. "Met een kabeltje" is een methode die altijd net even te onregelmatig wordt gebruikt.

Hou er overigens wel rekening mee dat foto's na het versturen van WhatsApp aanmerkelijk lagere kwaliteit hebben als ze niet met 'HD' vinkje zijn verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Hartelijk dank voor je uitgebreide suggesties.

Zodra ik gelegenheid heb ga ik er mee aan de gang.

Nu ik je toch bericht even een vraagje. Bovenstaande geldt eigenlijk alleen voor mijn mobiel. Nu heeft mijn vrouw een nieuwe mobiel, beiden Samsung, maar hoe zet ik nu veilig alle, maar dan bedoel ik ook alle adressen en berichten in Whatsapp veilig over?
Pagina: 1