Van mijn zoon gekregen een externe 2,5" HD van Samsung, afkomstig van een collega van hem.
Klacht, "hij doet het niet meer".
En inderdaad, ook gekoppeld aan PC geen herkenning door partition manager software.
Blauw lampje brandt, dus wel spanning aanwezig.
Nu heb ik al menige behuizing open gemaakt, vaak is de USB controller defect, maar kan de HD zelf nog in een docking station worden benaderd.
Maar tot mijn verbazing, dus nog niet eerder gezien, zit in deze behuizing niet een USB controller geschoven op de SATA connectoren van de HD, maar zit de USB poort op de PCB gesoldeerd.
Dus verder gaan zoeken op het model : HN-M101XBB , P/N HN-M101XBB/VP4.
Kwam o.a. op deze website
https://www.hddzone.com/blog/samsung-hn-m101xbb-pcb-board/
Na losmaken van PCB las ik op het PCB : BF41-00365A00.
Al deze info staat ook op bovengenoemde website.
Nu begrijp ik, dat deze PCB vervangen kan / moet worden door een PCB met sata connector.
Heb ik dit goed begrepen?
Dus 2 modellen van dezelfde HD in omloop, 1 met USB en 1 met SATA connector op PCB?
Overigens kwam ik in eerdere vragen over het vervangen van PCB dezelfde website tegen om daar zo'n PCB te bestellen.
Klacht, "hij doet het niet meer".
En inderdaad, ook gekoppeld aan PC geen herkenning door partition manager software.
Blauw lampje brandt, dus wel spanning aanwezig.
Nu heb ik al menige behuizing open gemaakt, vaak is de USB controller defect, maar kan de HD zelf nog in een docking station worden benaderd.
Maar tot mijn verbazing, dus nog niet eerder gezien, zit in deze behuizing niet een USB controller geschoven op de SATA connectoren van de HD, maar zit de USB poort op de PCB gesoldeerd.
Dus verder gaan zoeken op het model : HN-M101XBB , P/N HN-M101XBB/VP4.
Kwam o.a. op deze website
https://www.hddzone.com/blog/samsung-hn-m101xbb-pcb-board/
Na losmaken van PCB las ik op het PCB : BF41-00365A00.
Al deze info staat ook op bovengenoemde website.
Nu begrijp ik, dat deze PCB vervangen kan / moet worden door een PCB met sata connector.
Heb ik dit goed begrepen?
Dus 2 modellen van dezelfde HD in omloop, 1 met USB en 1 met SATA connector op PCB?
Overigens kwam ik in eerdere vragen over het vervangen van PCB dezelfde website tegen om daar zo'n PCB te bestellen.