Momenteel heb ik Odido 5G Klik en Klaar. Werkt prima, heb de Wifi van de Fritzbox uitgeschakeld, en de Fritzbox regelt de Wifi waarbij DHCP uit staat zodat hij IP-adressen krijgt van de Odido Zyxel modem/router.
Echter heb ik nu het probleem dat mijn reverse proxy niet meer werkt vanuit mijn eigen huis. Ik heb een duckdns + NGINX reverse proxy waarbij ik via nas.example.com bij mijn nas kan komen. Dit werkte voorheen zowel binnenshuis als buitenshuis. Nu werkt het dus enkel buitenshuis.
Mijn gevoel zegt, dat er ergens een configuratiefout zit in mijn wifi. Maar ik weet nu echt niet meer waar ik moet zoeken.
Hoe kan ik dit het beste opzetten?
Belangrijke info:
- De Odido modem kan niet in bridge-modus (vandaar dat ik dacht, ik gebruik die voor DHCP etc)
- Niet alle poorten kunnen open bij Odido. Dus via reverse proxy heeft de voorkeur
- Ik heb 2 Fritzboxen voor wifi nu met Mesh-ondersteuning. Eentje op zolder, eentje beneden. Beide bedraad aangesloten op de Odido modem (Odido->fritzbox master -> Fritzbox slave)
- Op de Odido Modem (192.168.1.1) heb ik de DMZ aangezet, deze verwijst naar 192.168.1.2 (de fritzbox master)
- Port Forwarding in de Odido voor NGINX staat aan (poorten 80/443 naar 192.168.1.211 waar NGINX draait)
Is dit correct? Of zou ik dit helemaal anders moeten aanpakken? Als ik dit niet goed werkend krijg wil ik het terugsturen vandaar de vraag. Nieuwe wifi-repeaters kopen vind ik zonde als ik niet zeker weet dat dit werkt. Als ik het wel werkend krijg zou ik altijd nog naar een nieuw mesh-setje kunnen/willen kijken voor meer snelheid of stabiliteit. Maar ik wil eerst dit wel werkend hebben als dat kan.
Instellingen odido:
/f/image/ZVoOfJv41r3yljSrDXJsAtWT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vrOTYly4zN9MVFOKBdkkpnAp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wTvc2r2qehIoV8v0T9AVGbsA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yyKa6K38voX4bHfb1mJhoIhJ.png?f=user_large)
instellingen fritzbox:
:strip_exif()/f/image/rRvpshNkLSs9uSwUuShqkB9I.png?f=user_large)
/f/image/aeOZWOdMMWZF18g3fi3EoFeT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZExt8G0fqtqF5YsT9gfvoNUO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rvveq9GM2yhXdWCP9wgKwZvr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IciTBCjnE4QeQ8hvWJQVdRMg.png?f=user_large)
Echter heb ik nu het probleem dat mijn reverse proxy niet meer werkt vanuit mijn eigen huis. Ik heb een duckdns + NGINX reverse proxy waarbij ik via nas.example.com bij mijn nas kan komen. Dit werkte voorheen zowel binnenshuis als buitenshuis. Nu werkt het dus enkel buitenshuis.
Mijn gevoel zegt, dat er ergens een configuratiefout zit in mijn wifi. Maar ik weet nu echt niet meer waar ik moet zoeken.
Hoe kan ik dit het beste opzetten?
Belangrijke info:
- De Odido modem kan niet in bridge-modus (vandaar dat ik dacht, ik gebruik die voor DHCP etc)
- Niet alle poorten kunnen open bij Odido. Dus via reverse proxy heeft de voorkeur
- Ik heb 2 Fritzboxen voor wifi nu met Mesh-ondersteuning. Eentje op zolder, eentje beneden. Beide bedraad aangesloten op de Odido modem (Odido->fritzbox master -> Fritzbox slave)
- Op de Odido Modem (192.168.1.1) heb ik de DMZ aangezet, deze verwijst naar 192.168.1.2 (de fritzbox master)
- Port Forwarding in de Odido voor NGINX staat aan (poorten 80/443 naar 192.168.1.211 waar NGINX draait)
Is dit correct? Of zou ik dit helemaal anders moeten aanpakken? Als ik dit niet goed werkend krijg wil ik het terugsturen vandaar de vraag. Nieuwe wifi-repeaters kopen vind ik zonde als ik niet zeker weet dat dit werkt. Als ik het wel werkend krijg zou ik altijd nog naar een nieuw mesh-setje kunnen/willen kijken voor meer snelheid of stabiliteit. Maar ik wil eerst dit wel werkend hebben als dat kan.
Instellingen odido:
/f/image/ZVoOfJv41r3yljSrDXJsAtWT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vrOTYly4zN9MVFOKBdkkpnAp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wTvc2r2qehIoV8v0T9AVGbsA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yyKa6K38voX4bHfb1mJhoIhJ.png?f=user_large)
instellingen fritzbox:
:strip_exif()/f/image/rRvpshNkLSs9uSwUuShqkB9I.png?f=user_large)
/f/image/aeOZWOdMMWZF18g3fi3EoFeT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZExt8G0fqtqF5YsT9gfvoNUO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rvveq9GM2yhXdWCP9wgKwZvr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IciTBCjnE4QeQ8hvWJQVdRMg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9jLjajYGPkEMcMd9rmBNpwI4.png?f=user_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Waah op 20-12-2024 14:33 ]