Heeft het eigenlijk wel zin om te reageren op dit topic? Het probleem met elcheapo geheugen, is dat e zaken die dat verkopen van de een op de andere dag ineens weer ander goedkoop geheugen verkopen. Ze kunnen het best bij dezelfde leverancier vandaan halen en die kan het ook weer uiteindelijk bij dezelfde fabriek krijgen, maar hoe werkt het: je kopt zo goed mogelijk printplaatjes in en je koopt zo goedkoop mogelijk de geheugenchips in. Kan je opeens ergens anders goedkoper aan printplaten komen, dan haal je ze daarvandaan en zo werkt het ook met de chips. De specificaties kunnen dus elk moment veranderen. Zelfs de ene batch kan anders zijn dan de ander, dus als je bij winkel X vandaag zulk geheugen koopt en het werkt prachig op CL2 stabiel op 150Mhz, als je dan morgen teruggaat naar die zaak en datzelfde geheugen wilt, dat je dan een module hebt die niet boven de CL3 op 133Mhz uitkomt.
Dat is dan toch vaak het voordeel van het iets duurdere geheugen. Vaak zie je daar dat ze altijd dezelfde printplaten gebruiken en ook hebben ze daar een ander beleid wat de inkoop van geheugenchips. Ja, ook daar zie je wel meerdere soorten merken, maar vaak is dat erg beperkt, waardoor je er beter vanuit kan gaan dat de specificaties hetzelfde blijven. En jongens, waar hebben we het nu over, de goedkoopste merkloos 256MB module (133 Mhz) kost 67 gulden, tegen 85 gulden voor een Dane. Kom, als je zelfs dat verschil van 18 gulden niet te boven kan komen... Koop dan wat minder, 128 MB (merkloos) voor 35 of Dane voor 42, wow, 7 gulden verschil! Zelfs bij 256 MB DDR is het verschil minimaal te noemen (11 gulden). We zitten nu gewoon in een heel gunstige periode om geheugen te kopen, als het prijsverschil nu nog meer dan 100 gulden was bij een 128MB module, dan had ik me kunnen voorstellen dat je was gaan uitkijken naar goedkoper geheugen...
Okee, heb ik ook weer m'n mening gegeven