Toon posts:

Ervaringen Goedkoop Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met de wat goedkopere DImmetjes?

Ik zou graag overclock ervaringen willen weten (stabiliteit, CAS settings, MAX FSB, merk) Maar ook de Doorvoersnelheden die SISOFT SANDRA meet...

Ohja en waar je ze gekocht hebt natuurlijk

Alvast bedankt

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:42

Flexx

This side up

Al het geheugen is op dit moment goedkoop. Je kan beter 20 piek meer uitgeven en een Goede DIMM kopen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

[/opsomtopic]

[search=welk merk geheugen]
[search=merkloos geheugen]
[search=oem geheugen]
[search=merk geheugen]

etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Omdat ik zo aardig ben zet ik 'm weer open op verzoek van de topicstarter. Ohw, wat ben ik aardig :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Haaallooow, ik heb deze topic niet voor niks weer open gezet! Reageer nou :P

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Tja, als je wil dat ik reageer dan doe ik dat :)
Maar ik heb alleen Dane-Elec in mijn laptopie dus hier heb je verder niks aan

Red een boom, eet een bever

• Appie
  • Laatst online: 06:32

Appie

F1RST Racing

Ik heb geheugen van Norrod: Vaak is dat M-tek geheugen.

Goedkoop en draait meestal makkelijk cas2 op gelijke clocksnelheid (pc133 geheugen, geheuen loopt op 133)

Oc-en week niet zo aangezien mijn mobo onstabiel wordt als ik verder ga dan 105Mhz

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

ik heb gewoon a-merk van mycom, heb der nooit shit mee, maar weet dan ook niet hoe merk-dimmetje zich gedragen :?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij dus puur om ervaringen van doorvoersnelheden en goede overclock mogelijkheden... dus ben benieuwd of 1 van jullie ervaring ermee heeft.

MIsschien wel handig om zo in kaart te kunnen brengen welk geheugen (onder het goedkope spul) goed presteert en welke minder

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 02:51 schreef -KOD- het volgende:
Het gaat mij dus puur om ervaringen van doorvoersnelheden en goede overclock mogelijkheden... dus ben benieuwd of 1 van jullie ervaring ermee heeft.

MIsschien wel handig om zo in kaart te kunnen brengen welk geheugen (onder het goedkope spul) goed presteert en welke minder
Misschien kan je dan dit beter in OC&CM vragen, of zeg ik nu iets raars :?

Verwijderd

Mtech PC133 3-3-3 ( ik vind het een jangpang-merk )
doet het stabiel tot :
2-2-2 142mhz > sisoft 422 mb/sec
3-2-2 150mhz > 402 mb/sec
snelst: 2-2-2 139mhz > 427 mb/sec
256mb gekocht voor 278,- toen 256mb van een A-merk voor rond de 350,- verkocht werd.
gekocht bij funprices een jaar geleden ofzo..

• Abbadon
  • Laatst online: 25-08 21:09
Wel, ik heb eens in de bak van m'n ouders een goedkope Norrod 128MB PC133 CL3 DIMM geprikt. Loopt allemaal prima op 133MHz, CL2 en 4-way-interleaved met MemoryEnabler op een MSI KT7-Pro (Duron750 & KT133) bord. De doorvoersnelheden zijn ongeveer net zo hoog als m'n BX@133CL2: 450/510 MB/s. Zelf heb ik Dane-Elec, maar da's meer omdat ik er 4 in heb zitten en dan iets meer eisen stel (8 banken ram vergt wat meer v.d. chipset en ram compatibiliteit).
Ik zou zeggen dat er in principe niks mis is met el cheapo ram, maar wil je je chipset maximaal belasten (veel grote DIMM's), dan ben ik geneigd te zeggen zeker voor een goed merk te gaan (en allemaal hetzelfde).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
cheap funprice geheugen
sommige willen ook op cas 2-2-2 draaien op 133 Mhz

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 20:46
Funprice geheugen eerst eentje van 512 werkte niet :'( :'(... Toen heb ik 2x256 gehaald dat werkte wel :P ik dacht dat funprice hyundai had :? :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer ervaringen testen etc?

Verwijderd

Hiervoor noname geheugen van 256Mb 133MHz maar elke keer vastlopers en andere blauwe schermen. :( Naar de winkel en heb me 512Mb 133MHz Kingsotn gehaald op cass 2-2-2! Sins die dag nog geen vastloper gehad. :9~

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12
heb vorig jaar op de hcc 128mb spectec gekocht.
dat was echt :r
op fast en turbo settings krijg ik fouten met www.memtest.com

koop nu alleen nog maar dane-elec. dat werkt gewoon altijd goed :)

Verwijderd

Heeft het eigenlijk wel zin om te reageren op dit topic? Het probleem met elcheapo geheugen, is dat e zaken die dat verkopen van de een op de andere dag ineens weer ander goedkoop geheugen verkopen. Ze kunnen het best bij dezelfde leverancier vandaan halen en die kan het ook weer uiteindelijk bij dezelfde fabriek krijgen, maar hoe werkt het: je kopt zo goed mogelijk printplaatjes in en je koopt zo goedkoop mogelijk de geheugenchips in. Kan je opeens ergens anders goedkoper aan printplaten komen, dan haal je ze daarvandaan en zo werkt het ook met de chips. De specificaties kunnen dus elk moment veranderen. Zelfs de ene batch kan anders zijn dan de ander, dus als je bij winkel X vandaag zulk geheugen koopt en het werkt prachig op CL2 stabiel op 150Mhz, als je dan morgen teruggaat naar die zaak en datzelfde geheugen wilt, dat je dan een module hebt die niet boven de CL3 op 133Mhz uitkomt.
Dat is dan toch vaak het voordeel van het iets duurdere geheugen. Vaak zie je daar dat ze altijd dezelfde printplaten gebruiken en ook hebben ze daar een ander beleid wat de inkoop van geheugenchips. Ja, ook daar zie je wel meerdere soorten merken, maar vaak is dat erg beperkt, waardoor je er beter vanuit kan gaan dat de specificaties hetzelfde blijven. En jongens, waar hebben we het nu over, de goedkoopste merkloos 256MB module (133 Mhz) kost 67 gulden, tegen 85 gulden voor een Dane. Kom, als je zelfs dat verschil van 18 gulden niet te boven kan komen... Koop dan wat minder, 128 MB (merkloos) voor 35 of Dane voor 42, wow, 7 gulden verschil! Zelfs bij 256 MB DDR is het verschil minimaal te noemen (11 gulden). We zitten nu gewoon in een heel gunstige periode om geheugen te kopen, als het prijsverschil nu nog meer dan 100 gulden was bij een 128MB module, dan had ik me kunnen voorstellen dat je was gaan uitkijken naar goedkoper geheugen...

Okee, heb ik ook weer m'n mening gegeven :)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik vind goedkope ram prima. geen problemen mee

Catch a smile out there!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb allemaal M-Tec reepjes van NoRRoD (aan de prijs te zien, gewoon 'el cheapo) en tot nu toe weinig problemen. (1x64MB 3x128MB 2x256MB)

Verwijderd

meestal gaat 'normaal'geheugen bij mij nekken bij snelheden boven de 142Mhz...cas3
Op 133 loopt het gewoon cas2

Verwijderd

Ik ben van 2* 128 en een keer 256 naar een dimm van 512mb gegaan en dan merk geheugen koste me 25 piek op de inruil van de oude dimms B-)

waarom ik het gedaan heb :?? heel simpel; omdat het geheugen warmer word dan merk geheugen en ik een extra kooler most plaatsen voor het geheugen.... en daar was ik niet zo blij mee. en nu heb ik dus een dimm en geen preblemen meer *D

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Waarom wil je B merk geheugen gaan gebruiken? Ik gebruik de laatste tijd alleen nog Dane-Elec geheugen. 256 MB Cas 2 geheugen kost in de pricewatch nu 88 piek.
Bij mij draait het zonder problemen op 140 mhz + op cas 2. Bij een vriend van mij hebben we met memtest het geheugen op 156 Mhz cas2 stabiel gehad en op 160 Mhz cas 3. Een hogere FSB liep het systeem gelijk bij vast, maar dat had meer met de CPU te maken denk ik.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb hier wat no name troep op 156MHz lopen :)
Ik weet niet eens de naam ken je nagaan...
160MHz is ook mogelijk ,maar me cpu wil meer prik op die snelheid..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/naamloos2.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• FireFoz
  • Laatst online: 24-08 23:12
ik heb gisteren 256mb noname bij funprice gehaald, had al 2x128 noname van funprice dr in hangen. Mijn doorvoersnelheiden zijn echt BAGGER. 200 mb/s :'( (was overigens al met die eerste 2x128).

Heeft iemand tips hoe je dit een btje kan opkrikken? Niet al het noname geheugen zit op 200mb/s toch...? dacht dat 300mb/s toch wel het minimum is voor mijn systeem.. (tb 1ghgz,kt7-raid,ibm 46.1gb 7200rmp,asusv7100 gforce2Mx)

in de bioz ofzo?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Gewoon reepje Dane-Elec geheugen 256Mb.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/f.stubbs/wcpuid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/f.stubbs/fsb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/f.stubbs/mem.jpg

• FireFoz
damn dat zijn mooie snelheden...kom ik aan met mn 200mb/s :(
kweet zeker dat het een instelling is...

Verwijderd

Ik heb Spectek geheugen (256 MB sdram) 133 Mhz, gekocht bij www.europc.nl, ik koop altijd het goedkoopste geheugen en dat bevalt me tot nu toe wel goed. Ik had een 32 MB 66 Mhz op 100 Mhz lopen en volgens mij ging dat stabiel.

Verwijderd

Mijn cheaps ass 512 geheugen module werkt prima. Maar alleen op cas3 met een memtest result van 199 :'(

Had ik maar een merk cas2 geheugen genomen. En dan 2 x 256mb.

• FireFoz
ik heb mn cas3 nu op bijna 300 mb/s lopen... :) (136mhz ofzo)
297 om precies te zijn :)
dat komt al in de richting..

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:53
ik heb

1 x 256mb dane elec cas3 --> infinion chippies
1 x 128mb dane elec cas3 --> hyundai chippies
1 x 64mb noname uit een ibm aptiva

alles draaid met gemak op 150 mhz cas 2-2-2, 4-way interleave, fast write, geheugen timings op strong en optimal.

score is iets van 520 mb, ken nu niet kijken; ben aant werk.

Hoger heb ik niet echt getest omdat me cpu/chipset dat toch niet aan kan.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

Speedy-J

AMD Enthusiast

No name rotzooi van mij :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/untitled1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/untitled2.jpg
niet slecht he !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Duron 900 @ 6,5x157. Werkt perfect hier. Kan misschien nog wel hoger, heb het toen met de Windoos van mijn K6 getest, hetgeen niet echt stabiel was (vaak hangen en telkens crashen op videodrivers). Ik draai dit dan op een MSI K7TTurbo-R met M-Tec geheugen van Norrod.
Pagina: 1