Installatie ik Vision ciolor Vu DS 2CD2387G2H combi AJAX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 23:07
Dag Allemaal,

We wouden bij onze woning 4 Hik Vision camera's plaatsen tegen de gevels in combi met een draadloos AJAX alarm systeem.

IK ben een complete noob op dit gebied, maar heb ondertussen wel al wat opzoekwerk gedaan, het is blijkbaar zo dat de camera's op een NVR moeten aangesloten worden.

IK was aan het denken om hiervoor gebruik te maken van een Ajax NVR zodat ik de camera's in real time in de ajax app kan bekijken.

In onze garage zit de modem met netwerk aansluiting, de camera's aan de voorkant van de woning kunnen dus via de garage worden bekabeld en aangesloten in de garage.

De NVR wouden we op de zolder plaatsen.

Misschien stomme vraag, maar kan iemand me uitleggen hoe dan de camera's aan de voorkant ( die dus in de garage op het netwerk worden aangesloten) kunnen aangesloten worden op de NVR op de zolder?

Moet er dan bekabeling van de garage helemaal naar de zolder. ( zie ik praktisch niet echt zitten).

Heb ik een POE switch nodig? Waarvoor dient dit?

Hopelijk kan iemand me eenvoudig uitleggen hoe dergelijke installatie eruit ziet of wordt aangesloten?

Alvast bedankt.

Gr,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 12:59
POE staat voor Power-Over-Ethernet, een POE-switch kan je camera's dus van stroom voorzien via de netwerkkabel.
De meeste camera's hebben ook de optie om via een adapter van stroom voorzien te worden, maar dan moet je op de plek van de camera's dan ook wel stroom beschikbaar hebben.

Camera's zijn over het algemeen wel los via een website of app te bedienen, maar via een NVR is mooier, omdat je dan ook een centrale plek hebt en beelden kan bewaren.
Het liefst heb je geen WIFI verbindingen tussen je camera's en de NVR. Als je de NVR op zolder zet, moet er ook een kabel naar zolder. Kan de NVR niet in de garage, bij het modem en de (POE)-switch? Dan heb je het minimum aan kabel nodig.

Samenvattend:
- Camera's op de plaatsen waar de nodig zijn, met netwerkkabel
- In de garage alle kabels van de camera's laten samenkomen
- Kabels in een POE switch
- NVR ook via netwerkkabel aan de POE switch
- Tenslotte om de NVR te kunnen bedienen een kabel tussen je POE switch en het modem (of in ieder geval de rest van je thuisnetwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 17:10
Bijkomend:
Als je kiest voor een nvr, dan kan je ook een nvr nemen die een interne switch met POE heeft.
Dan heb je niet persee een POE switch nodig.

2de hands zijn er regelmatig hikvision nvr's te vinden voor een betaalbare prijs. Hou wel rekening met de bandbreedte van de nvr, dit is meestal de beperkende factor. Als je 4x 8MP beelden wilt opslaan zal je al snel een 16 kanaals nvr moeten nemen. Met een 4 kanaals kan je 4x 4MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
OK, dus sowieso een 16 kanaals NVR, best geen NVR van Ajax dan.... zal ik al eens zoeken naar NVR met ingebouwde switch 16 kanaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoeloe80
Wanneer ik de NVR in de garage moet plaatsen, dan moet ik wel weer met de UTP kabel tot aan de camera's aan de achtergevel van de woning geraken, klopt dat?

Ik heb op alle slaapkamers UTP aansluitingen die toekomen bij de modem en meterkast in de garage, van de aansluitingen in de slaapkamers dan misschien rechstreeks daarop aansluiten...