Game PC upgraden van een vriend!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuurlingJunior
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-03 14:06
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3 27" MSI schermen, 1 scherm gamen (Call of Duty, GTA 6), 1 scherm Discord met camera, 1 scherm Twitch. Op dit moment kan ik niet eens Discord aanhebben naast mijn game. Dan droppen mijn frames enorm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Vooral benieuwd naar de mogelijke kosten voor het goed kunnen upgraden naar het systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande tabel is wat ik nu heb. Hier zit ook nog een SSD Samsung evo 1TB bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLBDFN9jIGIGieSHEkcRtg0ZqDw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6325m0190kLTUTHFYyeBKZJr.png?f=user_large

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart & CPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn hele leven al Nvidia gehad. Verhalen van vrienden zijn dat Nvidia beter is in meerdere dingen tegelijk doen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag bovenstaande (eerste vraag) goed kunnen doen! En ik zou graag willen weten wat slim is om te veranderen aan mijn PC. Is er binnenkort een release van videokaarten waardoor de huidige series goedkoper worden? Waar zou ik goed aan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:52
MuurlingJunior schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:11:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart & CPU.
Momenteel heeft je vriend al de beste CPU binnen het Socket 1151 platform. Wil je deze upgraden, dan zal je ook het moederbord en werkgeheugen moeten vervangen voor een nieuwer platform.

Is die Samsung EVO SSD een nvme exemplaar? Zo niet, dan zou ik ook in een nvme-SSD investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Ok, even wat punten:

- GTA VI is nog niet eens aangekondigd voor de pc, dus het is compleet onzinnig om nu al over mogelijke systeemeisen te praten.

- Je zult toch met een budget moeten komen, want ik kan je ook een game pc van 10.000 euro samenstellen als je dat graag wil.

- Ik zou alleen de ssd's meenemen als tweede en derde schijf. Windows zou ik lekker op een nieuwe (m.2 nvme) ssd zetten.

- Verhalen dat Nvidia beter is in 'meerdere dingen' tegelijk raken kant noch wal.

Kom op de eerste plaats dus eens met een budget, anders kun je echt geen goed advies krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:53
Nieuwe CPU = nieuw mobo
nieuw mobo = nieuw RAM (ddr5)

Nieuwe videokaart = nieuwe voeding
Gooi de HDD weg, zet er een 2 tb SSD in.

Dan is het enige wat je meeneemt je dvd speler (die je beter weg kan doen) en je kast (welke ook niet de beste is).

je mist nog een cpu koeler.

[ Voor 5% gewijzigd door 99ruud99 op 20-12-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:58
Discord draait op een aardappel, welke software gebruikt vriend om naar Twitch te streamen? Wordt er gebruik gemaakt van hardware versnelling door NVIDIA NVENC? Op welke resolutie wordt er gestreamed, ik neem aan op 1080p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:15
99ruud99 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:53:
Dan is het enige wat je meeneemt je dvd speler (die je beter weg kan doen)
Vind ik een beetje kort door de bocht. Je vraagt nieteens of er nog gebruik van gemaakt wordt
RAW_ schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:37:
[...]
Momenteel heeft je vriend al de beste CPU binnen het Socket 1151 platform. Wil je deze upgraden, dan zal je ook het moederbord en werkgeheugen moeten vervangen voor een nieuwer platform.
Nee hoor, de 9900K past ook in dit moederbord. Niet dat je die moet kopen. Die CPU is te verouderd.
Is die Samsung EVO SSD een nvme exemplaar? Zo niet, dan zou ik ook in een nvme-SSD investeren.
Dit doet er voor een game pc echt niet toe. Merkbaar performance verschil is 0 bij het opstarten van games etc.

Als ik jou was @MuurlingJunior zou ik eens naar de Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc kijken als startpunt

[ Voor 59% gewijzigd door youridv1 op 20-12-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:53
Probleem van dvd speler is dat je daardoor blijft gebruik maken van dvd's. Mijn vader was er ook zo een , tot hij erachter kwam dat je erg gemakkelijk alles 1x op een externe SSD kan zetten, en dan heb je nooit meer dat gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:52
youridv1 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:01:
Nee hoor, de 9900K past ook in dit moederbord. Niet dat je die moet kopen. Die CPU is te verouderd.
Oeps. Ik was even helemaal vergeten dat Coffee Lake Refresh een ding was. 8)7 Punt blijft inderdaad dat het niet meer waard is om nog te investeren in dit platform.
Dit doet er voor een game pc echt niet toe. Merkbaar performance verschil is 0 bij het opstarten van games
Tja, het lijkt erop dat de vriend van TS bijna een geheel nieuwe PC zal moeten samenstellen. Ik zou dan anno 2024 wel voor een nvme drive gaan. Zeker nu deze zo in prijs zijn gedaald. Wellicht dat je er in de toekomst profijt van hebt, als er meer games zijn die gebruik maken van MS DirectStorage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-09 20:40
Op dit moment kan ik niet eens Discord aanhebben naast mijn game. Dan droppen mijn frames enorm.
Handig om te beginnen over welke game je t dan hebt. (en gebruikte settings / res vermoedelijk 1440p? kan prima dat je een vram bottleneck hit met wat recentere titels, en andere dingen open)
Is er binnenkort een release van videokaarten waardoor de huidige series goedkoper worden?
RTX 50x0, RX 8x00 staan voor de deur, intel heeft recent zn b580 uitgebracht, eerdaags de b570

Wat had je verder zelf al gevonden? GTA 6 is nog niet uit, sterker nog. PC versie is niet eens aangekondigd dus over eisen daarvoor valt niks nuttigs te zeggen, zeker zonder gegeven budget.

Wat voor cpu cooler heb je nu? Misschien dat r nog een klein beetje te overclocken valt gezien K CPU & Z mobo.

Met veel dingen op de achtergrond, kan t ook zijn dat die 16GB aan ram te krap is en framedrops veroorzaakt..
& Staat xmp aan?

CPU upgrade naar 9900k kan, maar zoals andere al aangeven gaat t geld niet waard zijn tenzij je n hele scherpe deal kan vinden,
Als je nieuw wil kopen, kan je beter naar een am5 systeem gaan, maar voor specifiek gta6, zouk lekker wachten tot r daadwerkelijk wat bekend is.
Pagina: 1