Ambilight voor LG televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:35
Ik wil graag het Philips Ambilight systeem kopen voor mijn LG televisie, dus de Box, de Strip en de Sync Box met hdmi 2.1

Maar nu lees ik dat het systeem het volgende nadeel heeft:

De Sync Box werkt niet als je de apps op je smart tv zelf gebruikt

Betekent dit dat het systeem niet werkt op het moment dat ik de Ziggo app, of de Plex app die ik op mijn LG televisie heb zitten, wil gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klopt. Je zult dan de apps vanaf de sync box moeten starten, of de stream vanaf de sync box moeten starten (bijvoorbeeld als Chromecast constructie). De output van de apps op de TV gaan direct naar het beeldscherm en Ambilight kan dan dus niet op het beeld reageren, je passeert Ambilight dan immers.

Kijk alleen ook even goed, ik begreep via een kennis van me dat Ambilight via deze manier toch wat anders is dan direct via de Philips TV.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 20-12-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ambilight heeft beeldinput nodig. Een tv zendt via zijn aansluitingen enkel audio uit. Dat geldt voor de hoofdtelefoonaansluiting, eventuele RCA (tulp), S/PDIF (optisch) én HDMI (ARC, audio return channel).

Dat betekent dus als je een willekeurige ambilight oplossing op je tv aansluit geen enkele app of tuner met zijn signaal de ambilight oplossing zal bereiken. Dat kan je omzeilen door de ambilight oplossing te voeden met beeld, maar dat moet dan afkomstig zijn van een video-bron die zijn signaal naar de ambilight oplossing stuurt. Dat kan vanaf een receiver bijv, of direct van een bronapparaat.

Er zijn ook ambilight achtige apparaten die met een camera werken en je beeld scannen en daarop hun kleur aanpassen. Dat zou je kunnen overwegen, maar volgens mij werkte dat minder goed en veel globaler dan wanneer ze direct worden aangesloten op een videobron.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Jorgen , ik ken de alternatieven met de camera, maar eerlijk gezegd heeft dat niet mijn voorkeur. Zo'n camera boven je tv vind ik helemaal niks en schijnbaar is Ambilight toch nog steeds het beste. Als ik dan toch besluit om zoiets aan te schaffen dan wil ik graag ook voor het beste gaan.

@CH4OS , okay dus dat verhaal klopt, en nu moet ik dus gaan kijken of PLEX en Ziggo wel op zo'n sync-box te installeren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
103720 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:29:
@CH4OS , okay dus dat verhaal klopt, en nu moet ik dus gaan kijken of PLEX en Ziggo wel op zo'n sync-box te installeren zijn.
Je kan helemaal niks op een Hue sync box installeren. Ik denk dat je het concept niet helemaal begrijpt nog.

De Hue Sync box sluit je met 1 HDMI kabel aan op je LG televisie.

Op de achterzijde van de Sync Box zitten 4 HDMI ingangen: hier sluit je apparaten op aan zoals je Ziggo TV kastje, laptop/PC/, Playstation/Xbox, Nvidia Shield en/of andere mediaspelers.

Al deze apparaten zullen nu hun beeld input via HDMI doorgeven aan de Sync box. De sync box zal het beeld doorgeven aan de TV én de ledstrip gaan aansturen om bijpassende lichtkleuren te tonen.

Dit is de reden dat alle interne LG apps niet werken met de Hue Sync box. Dus als je een Ziggo app en Plex app wil gebruiken mét ambilight effecten, dan zal dit via een extern HDMI apparaat moeten gebeuren dat aangesloten wordt op box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 08:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

CH4OS schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:16:
Klopt. Je zult dan de apps vanaf de sync box moeten starten
op de hue sync box kun je geen apps installeren.
had iets beter moeten lezen

[ Voor 71% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-12-2024 14:51 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
stin00 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:49:
[...]

Dus als je een Ziggo app en Plex app wil gebruiken mét ambilight effecten, dan zal dit via een extern HDMI apparaat moeten gebeuren dat aangesloten wordt op box.
Klopt, het concept is helemaal nieuw voor me, vandaar dat ik het niet begrijp.

Begrijp ik het dan goed dat:

1) Wanneer ik de Ziggo app OF de PLEX app start vanaf mijn LG smart tv, dat het dan NIET werkt.

2) Wanneer ik gewoon gebruik maak van mijn Ziggo Next kastje, of van mijn NVIDIA Shield, dat het dan WEL werkt (wanneer ik 2 hdmi kabels gebruik waarvan er eentje van het Ziggo kastje naar de SyncBox gaat, en eentje vanaf mijn NVIDIA Shield naar de SyncBox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:23

D4NG3R

kiwi

:)

Beide vragen: Correct.

Dat kastje onderschept het (HDMI) videosignaal tussen de zender (Nvidia Shield bijv) en de ontvanger (de TV) om daar de juiste kleuren uit te halen. De TV zend zelf geen videosignaal uit, die weergeeft deze alleen maar.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2024 15:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
103720 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:56:
[...]
Klopt, het concept is helemaal nieuw voor me, vandaar dat ik het niet begrijp.

Begrijp ik het dan goed dat:

1) Wanneer ik de Ziggo app OF de PLEX app start vanaf mijn LG smart tv, dat het dan NIET werkt.

2) Wanneer ik gewoon gebruik maak van mijn Ziggo Next kastje, of van mijn NVIDIA Shield, dat het dan WEL werkt (wanneer ik 2 hdmi kabels gebruik waarvan er eentje van het Ziggo kastje naar de SyncBox gaat, en eentje vanaf mijn NVIDIA Shield naar de SyncBox).
Geen probleem hoor :)

1. Klopt!
2. Klopt!

Ik zie dat een HDMI 2.1 sync box al behoorlijk aan de prijs is, dus je komt in totaal mogelijk op 450 tot 500 euro uit? Ben benieuwd of het wellicht goedkoper is je LG te verkopen en een Philips aan te schaffen :+ Maar dat is lastig in te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
@stin00 Ik lees het al, je kent mijn vrouw niet. Nu aankomen dat ik een nieuwe tv wil.......beter van niet. Zeggen dat ik Boer Zoekt Vrouw en Lang Leve De Liefde voor haar nog mooier op de tv kan laten zien,....meer kans..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
ZIt nog wel te twijfelen of ik de 'oude' versie moet kopen of de nieuwe 8K HDMI 2.1 versie. Ik begrijp dat die laatste, door zijn HDMI 2.1 optie, eigenlijk specifiek is voor als je games wil spelen. Maar ik ben op een leeftijd aangekomen dat ik geen games speel op mijn tv (en mijn kinderen ook niet). Dus ik ga het echt gebruiken voor het bekijken van films via mijn Nvidia Shield en tv kijken via mijn Ziggo kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Enne,....ik zie bij veel filmpjes dat men er ook een Hue Bridge bij zit, maar is deze echt nodig? Of heb je die nodig als je andere lampen er bij wil gebruiken. Oftewel, als ik geen Hue Bridge koop, dan werkt de Ambilight Strip toch gewoon doordat je de Sync Box hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Iemand die me op m'n laatste vragen advies kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@103720 Hoewel de forumsoftware je posts bundelt, kan je beter je posts bewerken. Nu staan er 3+1=4 achter elkaar. Ook binnen 5 uur kicken met de vraag om hulp is niet zo chique.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
@Jorgen, duidelijk. Was waarschijnlijk iets te enthousiast over de snelle antwoorden waardoor ik te snel teveel vragen achter elkaar heb gesteld.
Pagina: 1