Mac Photo library recovery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Een familielid heeft een iMac (ongeveer 2014) waarvan een tijdje terug de harddisk gecrashed is.

Hij had een externe disk als time capsule aangesloten, deze bleek echter maar tot 2018 de boel gebackupt te hebben, en sindsdien heeft hij niets meer opgeslagen.

Een computerwinkel heeft voor hem een SSD ingebouwd en de backup van de timecapsule teruggezet. Echter zijn alle fotos die in de foto library stonden van 2018 tot nu dus weg.

Ik kan (delen van) de harddisk lezen als ik deze met een USB-SATA adapter aansluit. Een totale kopie van de disk werkt niet, dan hoor ik op gegeven moment de harddisk fysiek tikken en dan gebeurt er niets meer. Ik kan wel individuele files er vanaf halen.

Aangezien de harddisk dus op zijn laatste benen loopt wil ik hem zo min mogelijk gebruiken.

Ik heb de directories Desktop, Documents, Downloads, Dropbox en Pictures kunnen kopieren, maar daar staan ze niet in.

Kan iemand mij vertellen in welke directory de photos library staat of hoe ik deze kan vinden op een mac (met waarschijnlijk MacOS 11?) harddisk?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Ik hoop dat de foto's ook nog op een telefoon of ipad staan, dan kan je die daarvandaan nog terughalen.

Neem iCloud abonnement van 99 ct/maand. Heeft je kennis een backup van zijn hele fotobibliotheek in de cloud ( 50 Gb ). Apple is duur, maar dit onderdeel is relatief goedkoop en werkt goed.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
EMP schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:54:
Een familielid heeft een iMac (ongeveer 2014) waarvan een tijdje terug de harddisk gecrashed is.

Hij had een externe disk als time capsule aangesloten, deze bleek echter maar tot 2018 de boel gebackupt te hebben, en sindsdien heeft hij niets meer opgeslagen.

Een computerwinkel heeft voor hem een SSD ingebouwd en de backup van de timecapsule teruggezet. Echter zijn alle fotos die in de foto library stonden van 2018 tot nu dus weg.

Ik kan (delen van) de harddisk lezen als ik deze met een USB-SATA adapter aansluit. Een totale kopie van de disk werkt niet, dan hoor ik op gegeven moment de harddisk fysiek tikken en dan gebeurt er niets meer. Ik kan wel individuele files er vanaf halen.

Aangezien de harddisk dus op zijn laatste benen loopt wil ik hem zo min mogelijk gebruiken.

Ik heb de directories Desktop, Documents, Downloads, Dropbox en Pictures kunnen kopieren, maar daar staan ze niet in.

Kan iemand mij vertellen in welke directory de photos library staat of hoe ik deze kan vinden op een mac (met waarschijnlijk MacOS 11?) harddisk?
De fotobibliotheek staat in de ~/:Library folder. In de Finder kan het zijn dat die map niet zichtbaar is. Je moet de ALT toets ingedrukt houden en in het Findermenu bovenin bij Ga Bibliotheek openen. Of SHIFT + CMD + L

Sorry, de Fotobibliotheek staat in de Afbeeldingen-map van de gebruiker. Het is 1 groot bestand maar met de rechtermuisknop kun je de inhoud weer bekijken als losse files. Het bestand met de bibliotheek heet hier: Photos Library.photoslibrary

[ Voor 8% gewijzigd door vj_slof op 20-12-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32
EMP schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:54:

Hoe zoek je? Het zou in de Pictures map moeten staan. Als je het op een andere Mac bekijkt lijkt het 1 bestand namelijk Photos Library.photoslibrary. Dit is echter gewoon een map. Rechtermuisknop en dan "Toon pakketinhoud" of de Engelse tegenhanger. Dan zie je de inhoud en hopelijk alle foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Pendora schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:26:
[...]

Hoe zoek je? Het zou in de Pictures map moeten staan. Als je het op een andere Mac bekijkt lijkt het 1 bestand namelijk Photos Library.photoslibrary. Dit is echter gewoon een map. Rechtermuisknop en dan "Toon pakketinhoud" of de Engelse tegenhanger. Dan zie je de inhoud en hopelijk alle foto's.
Ik heb zelf geen mac dus koppel hem aan mijn linux laptop. Vandaar dat ik naar de echte locatie in het filesysteem op zoek ben.

[ Voor 62% gewijzigd door EMP op 20-12-2024 11:30 ]

My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32
EMP schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:29:
[...]

Ik heb zelf geen mac dus koppel hem aan mijn linux laptop. Vandaar dat ik naar de echte locatie in het filesysteem op zoek ben.
Het "zou" moeten zijn:
'/Users/NAAMGEBRUIKER/Pictures/Photos Library.photoslibrary'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb de fotolibrary van de oude disk af kunnen halen. Bedankt voor de informatie!

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
nu nog zorgen dat de backup goed ingericht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:20
Hoi kan ik hier nog een vraag stellen en een SSD probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

LEX63 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:08:
Hoi kan ik hier nog een vraag stellen en een SSD probleem.
Nee, je kunt beter je eigen topic openen dan andermans topic te kapen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1