Mijn vraag
Pasgeleden ontving ik van de jongste dochter een betaalverzoek via WhatsApp. Wanneer ik deze aanklikte werd er een lege Safari pagina geopend maar dat was het dan ook wel.
Toen niet veel aandacht aan besteed en betaling op andere manier geregeld.
Vandaag ontvang ik van mijn vrouw een betaalverzoek via WhatsApp en ook deze vertoond hetzelfde gedrag.
Als ik de link aankklik wordt er een lege Safari pagina geopend en verder niets.
Overeenkomst tussen beiden: Allebij bankieren ze bij ASN.
Vervolgens heb ik mijn maatje een betaalverzoek laten sturen, aangezien hij bij de RABO bank zit.
Dit betaalverzoek verloopt zoals te verwachten en linkt via een Safari pagina waar ik een bank keuze kan maken door naar mijn ING app.
Waar kan dit aan liggen?
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 14Pro
Ik bankier bij ING
Dochter en vrouw bankieren bij ASN en maken vanuit de app een betaalverzoek aan die ze via WhatsApp naar mij sturen.
Beiden gebruiken ook iPhone.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn maatje een betaalverzoek laten sturen aangezien hij bij de RABO zit.
Deze wordt wel op de normale manier afgehandeld.
Pasgeleden ontving ik van de jongste dochter een betaalverzoek via WhatsApp. Wanneer ik deze aanklikte werd er een lege Safari pagina geopend maar dat was het dan ook wel.
Toen niet veel aandacht aan besteed en betaling op andere manier geregeld.
Vandaag ontvang ik van mijn vrouw een betaalverzoek via WhatsApp en ook deze vertoond hetzelfde gedrag.
Als ik de link aankklik wordt er een lege Safari pagina geopend en verder niets.
Overeenkomst tussen beiden: Allebij bankieren ze bij ASN.
Vervolgens heb ik mijn maatje een betaalverzoek laten sturen, aangezien hij bij de RABO bank zit.
Dit betaalverzoek verloopt zoals te verwachten en linkt via een Safari pagina waar ik een bank keuze kan maken door naar mijn ING app.
Waar kan dit aan liggen?
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 14Pro
Ik bankier bij ING
Dochter en vrouw bankieren bij ASN en maken vanuit de app een betaalverzoek aan die ze via WhatsApp naar mij sturen.
Beiden gebruiken ook iPhone.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn maatje een betaalverzoek laten sturen aangezien hij bij de RABO zit.
Deze wordt wel op de normale manier afgehandeld.
Eric, Signing off !!