Home Assistant Voice - Vooruitgang in lokale…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Artikel: review: Home Assistant Voice - Vooruitgang in lokale spraakherkenning
Auteur: @OlafWeijers

Op de tweede pagina staat:
Het kastje meet 8x8cm en is 1cm hoog
op de Home assistantant site https://www.home-assistant.io/voice-pe staat:
Device:
84x84x21 mm
96 g
Hebben jullie een ander kastje in handen gehad dan waar deze site over schijft?

[ Voor 7% gewijzigd door wlang op 20-12-2024 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 17:21

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
Nee, daar is inderdaad een foutje in geslopen. Het kastje is inderdaad 2cm hoog, 2,1cm als je de voetjes in de meting meeneemt.

Is verbeterd, bedankt voor het melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@OlafWeijers Zoals ik ook in de comments postte (in het algemeen): waarom wordt er in het artikel gesproken over "hotwords" terwijl de rest van de wereld, inclusief Nabu Casa, gesproken wordt over "wake words"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 17:21

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
sypie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:04:
@OlafWeijers Zoals ik ook in de comments postte (in het algemeen): waarom wordt er in het artikel gesproken over "hotwords" terwijl de rest van de wereld, inclusief Nabu Casa, gesproken wordt over "wake words"?
Tja, persoonlijke voorkeur wellicht, niet met een bepaalde gedachte verder. Overigens is het een synoniem voor wake word dus technisch ook geen fout :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik heb vandaag mijn HAV (Home Assistant Voice PE) gekregen. De installatie ging wat stroef met niet willen verbinden met WiFi, maar na diverse pogingen gelukt.

Ik heb hem gekoppeld met ChatGPT en die combinatie werkt perfect. Goede resultaten met het wake word, ook met de TV aan, en teksten zoals 'OK Nabu, ik vind het nogal donker in de keuken' wat resulteert in de verlichting in de keuken wat wordt aangezet.

Verder kan je alles vragen, want tsja, het is ChatGPT.

Goede duidelijke luidspreker ook voor zo'n klein device.

Tot zover tevreden.

Edit:

Ik vroeg om een reminder te plaatsen over een uur, maar dat ging niet. Hij (ChatGPT) kwam wel terug met de vraag of ik een timer wilde plaatsen. Daarop antwoorden ik alleen met 'ja' en het was geregeld. Daarmee ging ook de led-ring aan die terugtelde. In de ring ging steeds een led uit tot het uur voorbij was waarna ik netjes een melding kreeg.

Ik ben heel tevreden met de ChatGPT-integratie, wat natuurlijk niet gratis is. Je moet een api-app aanmaken waarbij elke vraag een x-bedrag kost. Gelukkig vragg ik hooguit een paar keer per dag wat is mijn inschatting.

[ Voor 36% gewijzigd door Swerfer op 03-01-2025 19:49 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com