Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen. Liefst in 1440p.
In eerste instantie CoD Black Ops 6. Later ook anderen spellen zoals Spiderman
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een uitvoering: Patriot Viper VP4300 Lite 2TB uit mijn Playstation die ik wil gebruiken en een uitvoering: Gigabyte M32QC Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gaan voor een witte build in een dual chamber case en rgb.
Verder denk ik een vrij standaard game pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was begonnen met het samenstellen van een AM4 systeem ivm de kosten. Maar heb toch gekozen om mijn budget iets te verruimen zodat ik later nog kan upgraden. Ik hoopte voor 600 euro klaar te zijn. Maar dat bleek niet erg realistisch.
Ik ben nu de PS5 gewend. Die staat op 120hz. Dus ik wilde daar niet (veel) op inleveren.
Het verbaasd me dat je om dat te bereiken toch een eind over de prijs van de PS5 heen moet gaan.
Maar een pc trekt me meer omdat daar mijn interesse ook wel ligt, geen online subscription en volgens mij zijn de games vaak wat goedkoper.
Ik heb nu dit:
Ik ben niet gehecht aan een merk. Het gaat om de prestaties. Maar ook een beetje om de looks.
Als het goedkoper kan is dat mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller en zuiniger vind ik wel fijn. Als het niet te veel op de perfomance hoef te kosten
Ga je overklokken?
Ik ga waarschijnlijk niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel over de B580 omdat ie vrij nieuw is en nog wat driver issues lijkt te hebben. Voor 40 euro meer heb je een witte 7600XT (uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7600 XT Steel Legend 16GB OC)
En ik twijfel over de processor. Misschien is van deze beter voor mijn doel?
uitvoering: AMD Ryzen 5 8600G Boxed
uitvoering: AMD Ryzen 5 7600 Boxed
Wat is daarin de betere keuze?
En kan de uitvoering: Cooler Master Hyper 212 Halo White de processor genoeg koelen?
En als jullie nog andere tips of aanpassingen die binnen het budget passen hebben hoor ik het graag.
Ik wil graag gamen. Liefst in 1440p.
In eerste instantie CoD Black Ops 6. Later ook anderen spellen zoals Spiderman
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een uitvoering: Patriot Viper VP4300 Lite 2TB uit mijn Playstation die ik wil gebruiken en een uitvoering: Gigabyte M32QC Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gaan voor een witte build in een dual chamber case en rgb.
Verder denk ik een vrij standaard game pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was begonnen met het samenstellen van een AM4 systeem ivm de kosten. Maar heb toch gekozen om mijn budget iets te verruimen zodat ik later nog kan upgraden. Ik hoopte voor 600 euro klaar te zijn. Maar dat bleek niet erg realistisch.
Ik ben nu de PS5 gewend. Die staat op 120hz. Dus ik wilde daar niet (veel) op inleveren.
Het verbaasd me dat je om dat te bereiken toch een eind over de prijs van de PS5 heen moet gaan.
Maar een pc trekt me meer omdat daar mijn interesse ook wel ligt, geen online subscription en volgens mij zijn de games vaak wat goedkoper.
Ik heb nu dit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 EAGLE AX | € 144,99 | € 144,99 |
1 | Videokaarten | ASRock Intel Arc B580 Steel Legend 12GB OC | € 329,- | € 329,- |
1 | Behuizingen | Corsair 3500X ARGB, Wit | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Halo White | € 37,90 | € 37,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2E6000C36W | € 118,85 | € 118,85 |
1 | Voedingen | Cooler Master Elite NEX White 230V 700 watt | € 60,99 | € 60,99 |
Totaal | € 1.011,53 |
Ik ben niet gehecht aan een merk. Het gaat om de prestaties. Maar ook een beetje om de looks.
Als het goedkoper kan is dat mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller en zuiniger vind ik wel fijn. Als het niet te veel op de perfomance hoef te kosten
Ga je overklokken?
Ik ga waarschijnlijk niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel over de B580 omdat ie vrij nieuw is en nog wat driver issues lijkt te hebben. Voor 40 euro meer heb je een witte 7600XT (uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7600 XT Steel Legend 16GB OC)
En ik twijfel over de processor. Misschien is van deze beter voor mijn doel?
uitvoering: AMD Ryzen 5 8600G Boxed
uitvoering: AMD Ryzen 5 7600 Boxed
Wat is daarin de betere keuze?
En kan de uitvoering: Cooler Master Hyper 212 Halo White de processor genoeg koelen?
En als jullie nog andere tips of aanpassingen die binnen het budget passen hebben hoor ik het graag.