Opdek deur/kozijn veranderen naar stomp. Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Lyr.
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
Goedendag,

Momenteel ben ik bezig een nieuwe badkamer te realiseren.
Nu zit ik met een probleem dat de ruimte tussen de opdek deurscharnier en muur te klein is om een tegel te plaatsen. Ik heb circa een kleine centimeter aan ruimte meer nodig.

Weet iemand of het mogelijk is om deze opdekdeur/opdekkozijn te veranderen naar een stompe variant zodat ik een beetje meer ruimte creëer?

Zelf dacht ik om de sponning van het kozijn ~1-2cm dieper te maken zodat hier een sponning van 4cm ontstaat waar een scharnier in past, en dan de opdek van de deur af te zagen (zie foto's). De deur zelf is 3,2cm dik.

Ik ben een beginner qua klussen en heb nog niet eerder met deuren/kozijnen gewerkt, dus vroeg mij af of dit een haalbaar idee is of dat ik iets over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank voor enige feedback!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDLTDvnF1mIADf62XNawYx6HESc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjsVeLR4PvNx0KeVWjo422AS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK8-XJWcYoebkpi8txq3Jaq_4z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WbUdPYscQOZQKthADJqVAjF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOd2C2QGbBiRSnEzW72Wenfi-xY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wt9Guh1pSdaRWA3UvF2FeegB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6qSpPXA3qgYN24wBSmdaL3898o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcTT5owu87tkib6lnNB5dfL7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:31

MLLL

Palm Treo 650

Oude kozijn eruit trekken een zelfbouw binnendeurkozijn bij de bouwhandel met een knap deurtje ophalen.

Zijn de kosten niet en het is knap.
Oude situatie aanpassen is rommelen.

• Lyr.
MLLL schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:48: