JBL charge 5, charge 5 WIFI of toch een andere speaker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-05 20:14
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe draadloze speaker. Momenteel heb ik een JBL charge 3 die het waarschijnlijk niet lang meer volhoud(moeite met bluetooth connectie, uitvallen, niet opladen, knoppen reageren niet geweldig meer). Ik heb altijd veel plezier van de charge 3 gehad, dus ik dacht ik schaf gewoon de charge 5 aan. Nu zie ik alleen dat je zowel ''normale'' charge 5 en een WIFI charge 5 heb. Anders dan dat je met de WIFI charge 5 kunt casten doordat deze met wifi kan verbinden, kan ik geen groot verschil ontdekken tussen de twee. Hoe denken jullie hiervoor, is het de €30,- meer waard om voor de wifi variant te gaan? Maakt het qua geluid bijv. nog uit of je dit afspeelt via bluetooth of via wifi? Of qua functionaliteit?

Ik gebruik de speaker voornamelijk thuis, waar altijd wifi beschikbaar is. De ruimte waar de speaker vaak staat varieert tussen de 10m2 en 16m2. Qua budget zit ik op max €200,-. Ik zit er ook vaak mee buiten onder mijn veranda.

Mochten jullie een ander merk of type adviseren, dan is dat advies ook zeker welkom!

Groetjes,

Jeroen

Alle reacties

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:01
Geen ervaring met deze speakers. Maar mocht je klant zijn bij ING; in de puntenwinkel is de Charge 5 nu te bestellen voor € 111 (blauw) of € 124 (zwart) De Charge 5 wifi staat er voor € 169.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Jeroenww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:50:
Hoe denken jullie hiervoor, is het de €30,- meer waard om voor de wifi variant te gaan? Maakt het qua geluid bijv. nog uit of je dit afspeelt via bluetooth of via wifi? Of qua functionaliteit?
Je stelt een vraag die wij niet kunnen beantwoorden. Ik kan niet in jouw eisenlijstje of portemonnee kijken. Je zal echt zelf moeten beoordelen of het iets biedt wat jij wil en/of gaat gebruiken, en of je die 30 piek kan missen.

Of het qua geluid of functionaliteit uitmaakt kan je het beste beoordelen door even de handleidingen van de relevante versies er bij te pakken (zijn vast online beschikbaar) en te kijken of hier wat over vermeld wordt. Theoretisch is er over WiFi een hogere kwaliteit mogelijk (zie hier: https://www.philips.co.uk...etter-than-bluetooth.html) maar of deze speakers dat ook waarmaken is een grote vraag.