Aanschaf streamingsdevice(google tv of toch iets anders?)

Pagina: 1
Acties:

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-07 09:43
Hoi allemaal,

Momenteel heb ik nog een oude chromecast v3. Ik zou graag een nieuwe chromecast aan willen schaffen maar ik kom er niet helemaal uit. In eerste instantie wilde ik gaan voor de chromecast met google tv (uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB) maar twijfel of de google tv streamer misschien een betere keus is (uitvoering: Google TV Streamer Wit 32GB). In mijn zoektocht hierna kwam ik ook nog andere apparaten tegen zoals de amazone firestick, de Xiaomi tv stick, Nvidia Shield en de Nokia streaming box 8010. Hierdoor weet ik helemaal niet meer welke nu geschikt is om te kopen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur niet uit naar Xiaomi, vanwege het land van herkomst(daar is bij de andere sticks ook waarschijnlijk wel wat van te vinden) maar voor de rest kom ik er niet helemaal uit en ben ik benieuwd naar jullie mening.

Goed om te weten; ik heb een wat oudere tv waarop ik geen 4k kan streamen maar met het oog op dat ik ooit een nieuwe tv wil aanschaffen, lijkt mij dit nu wel handig om voor een 4k streaming device te gaan. De streamingsdiensten die wij voornamelijk gebruiken zijn: Netflix, videoland, Skyshowtime, Apple en NPO.
Budget maakt niet zoveel uit.

Groetjes,

Jeroen

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:21
Voor mijn "mancave" zocht ik ook nog een mediaplayer. In de huiskamer de Nvidia Shield, geweldige mediaplayer, maar voor mijn andere ruimte zocht ik iets goedkopers. De Nokia 8000 draaide bij mij niet lekker, dus is verhuisd naar zoon, de Xiaomi heb ik ook gehad, liep af en toe vast. Vandaar de https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Streaming-Box-240/240 gekocht voor nog geen €50. Tot dusver (3 weken) geen enkel probleem. Zelfs al update gehad. kODI draait als een zonnetje en speelt alles af van mijn NAS, veel 4k content. Wel bedraad aangesloten.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jeroenww, indien je iets wilt hebben wat meer toekomstgericht is, m.b.t. een mogelijk nieuwe 4k TV in de toekomst, let dan even op de zaken die dan mogelijk belangrijk kunnen worden.

Zoals de ondersteuning van diverse video en audio formaten. De Thomson 240, hierboven geadviseerd als mogelijkheid, kan prima voldoen, maar mist o.a. Dolby Vision. Bij de streaming diensten die jij als abonnement hebt, zou je dat misschien toch graag beschikbaar willen hebben.

Dus zoek vooraf even goed uit wat je graag zou willen hebben, of zou kunnen missen.😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

verplaatst naar Beeld & Geluid Aankoopadvies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:15
Hier ook een oude TV met daaraan de Xiaomi TV Box S (2nd Gen) 8GB, werkt goed en is redelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 23:51
Ik heb naast Chromecast (denk v3, geen 4K i.i.g.) ook een firetv stick. Is het toch net niet. Niet alle apps die er voor de chromecast zijn, zijn beschikbaar voor de firetv vreemd genoeg. Soms heeft het apparaat ook voorkeur voor de Duitse taal, erg irritant. Ik zou er geen meer nemen al vind ik de remote wel intuïtiever
Pagina: 1