Iemand ervaring met Mini Vaatwassers?

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik stoor mij al jaren aan 'de afwas'. De laatste tijd laat ik het liggen, of vind het vervelend als ik het moet doen.

Voor mij voelt afwassen niet als iets ontspannends, en vaak heb ik het al druk genoeg met de schoonmaak in mijn huis. Gelukkig is het stofzuigen al (grotendeels) overgenomen door een robot. :)

Op Bol.com kom ik diverse Mini Vaatwassers tegen:
- https://www.bol.com/nl/nl...aand-wit/9200000078795738
- https://www.bol.com/nl/nl...verts-5-programma-s-zwart
- https://www.bol.com/nl/nl...m-zwart/9300000165946778/

Vooral die laatste lijkt me leuk. Voor mij alleen is het prima, en zo te zien past hij gewoon op het keukenblad, naast de Airfryer. Zo te zien is Label C ook wel een goede indicator.

Maar mis ik iets? Deze is 900 Watt, hoe is dat te vergelijken met een inbouw/loststaande vaatwasser?
Er is hier helaas geen ruimte om dit zelf in te bouwen, en ook ben ik niet zo handig. Deze kun je zo te zien zelf bijvullen, dat doe ik ook al met de koffieautomaat.

Ik de Bol.com reviews altijd als een kollertje zout, dus vandaar mijn vraag naar ervaringen. Mijn budget is max. 500 euro, en heb liever iets betrouwbaars/goed dan Bt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 16:17
Mijn ma heeft de laatste maar dan met WIFI functie. Je ze moet hem elke dag handmatig vullen voor ze vaat kan laten draaien.

Ze is wel heel tevreden over de vaat die schoon en droog uit de vaatwasser komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daxtalion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-05 14:00
Vroeger heb ik ook nog een kleine vaatwasser gehad. Als je er plaats voor kan vinden dan zou ik voor die 500€ een grotere bosh kopen. In een vaatwasser met verdiep kan je ook je potten en pannen kwijt. Ik zou enkel voor een kleinere gaan indien je echt geen keus hebt.

De kleine vaatwasser was van het merk Whirlpool en die deed het werk goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Daxtalion op 19-12-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb een poosje een mini vaatwasser gehad omdat ik geen plke had voor iets beters. Aan de kraan aansluiten, afvoerslang in de spoelbak hangen en gaan. Nou ja, veel kon er niet in en pannen enzo was geen doen. Moest ook regelmatig de vaatwasser herhalen.
Ik vond het zwaar tegenvallen.
Ga voor een normale vaatwasser als het ook maar enigzins mogelijk is, is mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:44
@HollowGamer Inmiddels al wat gevonden?

Ik ben inmiddels 3,5 jaar tevreden gebruiker van een 'Bob' vaatwasser, een Franse mini-vaatwasser die geheel gemaakt is van gerecycelde materialen. Aan 1 type schroevendraaier heb je genoeg om het ding uit elkaar te halen mocht dat nodig zijn (heb ik nog niet meegemaakt) en de fabrikant levert ook gewoon onderdelen en ondersteuning bij reparatie, zo voorkom je dat je een nieuwe moet kopen en deze weggooit.

Ben er zeer tevreden over, wasmiddel zit in een casette die je bij de fabrikant bestellen kunt die geschikt is voor 30 wasbeurten. Die zijn wel wat aan de prijs als je dan doorrekent wat 1 wasbeurt kost, maar er kunnen ook gewoon vaatwastabletten in, die verkoopt de fabrikant zelf, maar je kunt ook gewoon reguliere wastabletten bij de supermarkt halen. Eens in de 90 wasbeurten moet er wel een keer gewassen worden met een speciale schoonmaak casette die je alleen bij de fabrikant krijgen kunt. Dat, en af en toe het filter en verwarmingselement schoonmaken is het enige onderhoud dat je hebt.

Aansluiten kan op de wateraansluiting onder je gootsteen, met een slang met waterstop die je bij iedere bouwmarkt krijgen kunt. Alleen afvoer is wat lastiger, die heb ik wat creatief met meerdere opzetstukjes van de bouwmarkt en ducttape aangesloten op de afvoer :P

Wil je niks aansluiten kun je de afvoerslang ook in de gootsteen hangen en met een kannetje water het waterreservoir van de vaatwasser vullen voor iedere wasbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@FastFred Heb je toevallig een link naar Bob? :)

Ik heb nog niets gevonden, dat komt ook doordat ik twijfel. Aan de ene kant wil ik het mij gemakkelijker maken, aan de andere kant merk ik ook dat het leven alleen maar duurder wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik heb nog nooit zo'n sexy apparaat gezien. 😂

Bedankt voor de link, ik kan helaas niet inbouwen (huurhuis) en er niet echt een kraan, maar dit ziet er goed uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik kan ook niet inbouwen, deze staat boven op mijn (lage) koelkast, en daar bovenop weer mijn magnetron :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 16:56
FastFred schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:48:
@HollowGamer Inmiddels al wat gevonden?

Ik ben inmiddels 3,5 jaar tevreden gebruiker van een 'Bob' vaatwasser, een Franse mini-vaatwasser die geheel gemaakt is van gerecycelde materialen. Aan 1 type schroevendraaier heb je genoeg om het ding uit elkaar te halen mocht dat nodig zijn (heb ik nog niet meegemaakt) en de fabrikant levert ook gewoon onderdelen en ondersteuning bij reparatie, zo voorkom je dat je een nieuwe moet kopen en deze weggooit.

Ben er zeer tevreden over, wasmiddel zit in een casette die je bij de fabrikant bestellen kunt die geschikt is voor 30 wasbeurten. Die zijn wel wat aan de prijs als je dan doorrekent wat 1 wasbeurt kost, maar er kunnen ook gewoon vaatwastabletten in, die verkoopt de fabrikant zelf, maar je kunt ook gewoon reguliere wastabletten bij de supermarkt halen. Eens in de 90 wasbeurten moet er wel een keer gewassen worden met een speciale schoonmaak casette die je alleen bij de fabrikant krijgen kunt. Dat, en af en toe het filter en verwarmingselement schoonmaken is het enige onderhoud dat je hebt.

Aansluiten kan op de wateraansluiting onder je gootsteen, met een slang met waterstop die je bij iedere bouwmarkt krijgen kunt. Alleen afvoer is wat lastiger, die heb ik wat creatief met meerdere opzetstukjes van de bouwmarkt en ducttape aangesloten op de afvoer :P

Wil je niks aansluiten kun je de afvoerslang ook in de gootsteen hangen en met een kannetje water het waterreservoir van de vaatwasser vullen voor iedere wasbeurt.
Techmoan had hier een paar jaar geleden idd een videoreview over.
YouTube: Bob - 'World's Smallest & Fastest Dishwasher' REVIEW

En (iig in het verleden) was het mogelijk om de cassettes zelf via i2c te 'rewinden' https://github.com/dekuNukem/bob_cassette_rewinder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vooruit link naar cheap diy navullen;

https://www.tindie.com/pr...-bob-dishwasher-cassette/

Ik kom helaas net 1cm hoogte te kort om hem in de huidige keuken kwijt te kunnen vooralsnog anders had ik er al een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben sindskort van casettes overgestapt op tabletten. Die casettes kun je terugsturen als ze leeg zijn, dan worden ze opnieuw gevuld en weer verkocht. Dat moet ik nog steeds een keer doen, ik heb hier iets van 25 van die lege casettes liggen denk ik....

Maar ik ben over gestapt op tabletten, want die casettes is toch weer plastic, en het heen en weer sturen kost ook wat.
Pagina: 1