Kozijn plaatsen kosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sofietje124
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik wil een kuntstof kozijn plaatsen op de badkamer; 100x110 cm ongeveer. Triple glas.
Verder zal het oude kozijn (hout) erin blijven, raam wordt er dus uitgezaagd. Buiten en binnen wordt het gedeelte dat van houte kozijn is afgewerkt met trespa platen. Verder zal op het vensterbank buiten, dat aan de raam verbonden zit, een blauwsteen geplaatst worden.
Aannemer vraagt €1700 voor dit alles EXCLUSIEF btw. Ik vraag mij af of dit een te fors bedrag is of zijn deze koste normaal voor dit werk?
Raam wordt overigens ook door aannemer besteld, deze heb ik dus zelf niet gekocht.

Groetjes

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Wat een bijzondere werkwijze, is dat een wens van de aannemer?
Jij bent een particulier, aannemers mogen geen ex btw prijs communiceren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:13

Aganim

I have a cunning plan..

Is het een badkamer op de begane grond en kunnen ze er makkelijk bij, of praten we over een opgetopte woning met de badkamer op de 3e of 4e verdieping, waar specifiek voor deze klus een steiger opgebouwd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36
Als je bij bv toeleveringonline.nl zo'n raam samenstelt kom je op grofweg €450 ex btw voor het kozijn + glas (vast HR+++ matglas, ventilatierooster, U1.1 kozijn). Trespa kost ongeveer €150/m². Blijft een groffe €1200 over voor risico, marge en arbeid. Zoals @Aganim aangeeft is dat best mogelijk als er veel moeite gedaan moet worden om het werk uit te voeren.

Heb je meerdere offertes hiervan? Dat helpt waarschijnlijk met inschatten of het een gekke prijs is. Je kan dan ook kijken of de voorgestelde werkwijze de standaard is. Het komt op mij een beetje over als beunwerk, ik zou iig goed opletten dat ze het netjes luchtdicht opleveren, anders heb je niet zo heel veel aan je tripple glas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:22
Ik zou iig het oude kozijn er ook uit slopen, en stelkozijnen plaatsen met daarin het nieuwe kozijn.

6.8 kWp op zuid en west

• Sofietje124
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Hallo allemaal,

Er hoeft geen stijger opgebouwd te worden, badkamer is op eerste verdieping dus met hoge ladder gaan ze het doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sofietje124 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:30:
Hallo allemaal,

Er hoeft geen stijger opgebouwd te worden, badkamer is op eerste verdieping dus met hoge ladder gaan ze het doen.
Enig idee wat een tripple glas ruit van 1 meter x 1,10 meter weegt? Dat zal richting 35 KG gaan. Dat gaat niemand een hoge ladder optillen. Ik verwacht dat er minsten iets van een steiger of verreiker bij komt kijken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 07:37
Question Mark schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:00:
[...]

Enig idee wat een tripple glas ruit van 1 meter x 1,10 meter weegt? Dat zal richting 35 KG gaan. Dat gaat niemand een hoge ladder optillen. Ik verwacht dat er minsten iets van een steiger of verreiker bij komt kijken.
2 Personen met elk een ladder, en misschien kan het raam wel vanuit de binnenkant worden geplaatst.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:21
Bestaande kozijn zou ik er ook uit halen.
Je wil toch kunststof omdat het oude verrot is of omdat je geen onderhoud wilt?
Inzet kozijnen zijn leuk voor doe het zelvers die het te spannend vinden om een heel kozijn te vervangen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:30

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zoals eigenlijk altijd 1 offerte is geen offerte je hebt niets om het mee te vergelijken
daarnaast is het ook goed om andere oplossingen aan te horen.

Hout blijft wel vaker zitten icm renovatie profielen en wat bij jou is voorgesteld gebeurde vroeger ook vrij veel met de kunstof "T profielen", het is vooral handig als je een rechthoekig kozijn goedkoop in een niet rechthoekig gat wil plaatsen. Dan zie je met grote regelmaat strookjes trespa pvc etc naast de kozijnen zitten. met de nieuwere renovatie profielen is het niet nodig en kunnen de kozijnen toch blijven zitten dat heet ook wel clickover profielen.

Bouwkundig is het in de meestegevallen wel prima het kozijn is niet zo breed en trespa daar direct op monteren is doorgaans geen probleem en ik heb ook niet vaak problemen gezien die door deze montage worden veroorzaakt. met uitzondering van 1 geval een rijtje wat gerenoveerd moest worden met 20 jaar oude kunststof kozijnen die op een dergelijke manier geplaatst waren zagen er allemaal redelijk tot goed uit behalve Somige onderhoeken omdat daar waarschijnlijk slechte kozijnen achter het trespa zijn verdwenen. Plus nagenoeg alle badkamer ramen deze ramen waren op het noorden gesitueerd en ik ben nog altijd van mening dat het kwam door damp transport wat aan de binnenkant van de trespa plaat condenseerde en doordat het de noordkant was te weinig droging zag door de zon. Persoonlijk zou ik deze manier van monteren niet snel in mijn eigen huis willen, maar het kan dus prima zijn. maar het oog wil ook wat en echt netjkes is het maar zelde.

TLDR: vraag extra offerte(s) en vraag ook advies over de plaatsing. plaatsen met een ladder hoeft geen probleem te zijn de meetse werkzaamheden zoals het glas plaatsen gebeuren toch van binnenuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cor566
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:33
Question Mark schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:00:
[...]

Bij kunststof kozijnen word het het glas vanaf de binnenzijde geplaatst dus geen steiger nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Ladders zijn volgens mij geen toegestane werkplekken meer, alleen in uitzonderlijke navellen. Dus als ze vanaf een ladder werken is het per definitie al een beunhaas.. Zelfs glazenwassers mogen niet meer vanaf een lader werken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentvKnijff
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-03 22:39
T_knoop schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:54:
Als je bij bv toeleveringonline.nl zo'n raam samenstelt kom je op grofweg €450 ex btw voor het kozijn + glas (vast HR+++ matglas, ventilatierooster, U1.1 kozijn). Trespa kost ongeveer €150/m². Blijft een groffe €1200 over voor risico, marge en arbeid. Zoals @Aganim aangeeft is dat best mogelijk als er veel moeite gedaan moet worden om het werk uit te voeren.

Heb je meerdere offertes hiervan? Dat helpt waarschijnlijk met inschatten of het een gekke prijs is. Je kan dan ook kijken of de voorgestelde werkwijze de standaard is. Het komt op mij een beetje over als beunwerk, ik zou iig goed opletten dat ze het netjes luchtdicht opleveren, anders heb je niet zo heel veel aan je tripple glas.
Bij onlinekozijnshop.nl kun je dat raampje voor €280 inclusief BTW bestellen. Bij flexinplex.nl heb je een hele trespa plaat voor €90 inclusief btw al een hele trespa plaat. Let op is zonder bezorgkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 20:38
Sofietje124 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:30:
Hallo allemaal,

Aannemer of hobby bob? Werken op een ladder mag niet.

Volgens de Arbowet wordt de ladder primair gezien als een middel om toegang te krijgen tot een werkplek en niet als werkplek zelf.

Het gebruik van een ladder als werkplek is alleen toegestaan als het gebruik van veiligere werkmethoden, zoals steigers of hoogwerkers, niet redelijk is gezien de korte duur van de werkzaamheden of de beperkte risico’s die deze met zich meebrengen.

Persoonlijk zou ik het zo ook niet uitvoeren, komt de kwaliteit niet ten goede.
Pagina: 1