Vraag

• Jicker
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 18:35
Ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet met Asro X570 PHANTOM GAMING 4 moederboard, AMD Ryzen 7 5800X processor in een Corsair 7000D Airflow kast.
Deze kast heeft aan de bovenkant o.a. 4 x usb3 ingangen. Ik heb daar o.a. mijn draadloze toetsenbord en muis op aangesloten. Nu merk ik dat als ik bestanden kopieer via een van die usb aansluitingen, dat mijn muis soms enige tijd niets meer wil doen. Het lijkt of de poort bezet is door de andere usb aansluiting en dat ze geen onafhankelijke verbinding hebben. Mijn vraag is nu: zou dat door het moederbord of daar de systeemkast komen? Is dit normaal of heb ik iets fout geïnstalleerd?

Alle reacties

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik vermoed inderdaad dat de bandbreedte van die poort gewoon volledig gebruikt wordt door het kopieren van de bestanden. Al die 4 USBs zitten denk ik met 1 kabel naar het moederbord dus feitelijk is het gewoon een ingebouwde USB hub.

Wellicht kun je de muis/toetsenbord in een andere USB poort direct op het moederbord aansluiten? Waarschijnlijk is je probleem dan weg.