Toon posts:

Hoelang mag een Serieele kabel maximaal wezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij een antwoord geven op de volgende vraag.
hoelang mag een parralele kabel en een seriele kabel maximaal wezen

DANK U!!!!!!!!!!!!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Lang. Ik ken iemand die tussen zijn printer en de pc een seriële kabel heeft van ongeveer 11 meter. Dit werkt geheel zonder storingen.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 17:59

Knutselsmurf

LED's make things better

Langer dan die 11 meter is ook nog goed mogelijk. In het pre-netwerk-tijdperk heb ik nog met een seriele kabel van ongeveer 40 meter software tussen 2 computers lopen pompen met de ongelovelijke snelheid van 115 Kb. En dat alles zonder fouten.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Hoe lang de kabel mag zijn hangt in grote mate af van de "drive" van de RS232 poorten (voltages; RS232 *zou* +-12V zijn maar komt vaak niet hoger dan +-7V). Ook het gebruikte kabeltype is van belang (afscherming). Als laatste: De omgeving. Meer storing (EMC) betekent kleinere overbrugbare afstanden.

Als laatste de belangrijkste: snelheid. Hoe trager hoe langer... Go figure!

Let wel op: Ik heb VELE RS232 poorten zien sneuvelen die 50+ meter kabel eraan hadden hangen. De oorzaak? Een flinke onweersbui! Over schietende bliksem koppelt op de kabel in als zijnde een languitgerekte transformator... Be warned! Zeker met al die onboard shit van tegenwoordig... Wie weet wat zich in zo'n geval nog meer opblaast.

Terugkomende op je vraag: 50+ meter is mogelijk, maar dan houd het meestal wel op bij 4800 of 9600 baud.

Verwijderd

Meten is weten >:)
ik zou zeggen probeer het eens uit
maar het kan volgens mij iid een behoorlijk end 8-)