Internet voor mensen met een tweede woning

Pagina: 1
Acties:

• FXC
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
Vanaf volgend jaar zitten wij om en om een half jaar in Frankrijk en Nederland. Wij gaan tv kijken via NLZIET. Met een Starlink-schotel in Frankrijk kun je volgens mij niet internetten in Nederland en de simkaart in je telefoon mag je slechts 3 maanden achter elkaar in het buitenland gebruiken (roaming). De consequenties is twee jaarabonnementen voor internet. Dat kost al snel meer dan 800 euro (internet only).

Odido brengt sinds kort Klik & Klaar Internet op de markt (zie foto). De kosten bedragen 25 euro per maand en het is maandelijks opzegbaar.
Ik zie ook enkele nadelen. Het internet is een ietsje minder stabiel en als je stopt, moet je de apparatuur terugsturen (gratis). Kom je terug in Nederland, dan moet je het opnieuw bestellen en installeren. Dat laatste schijnt overigens een fluitje van een cent te zijn.

Ik hoop van jullie te horen dat zoiets ook bestaat in Frankrijk (namen graag!). Als dat zo is, ben ik per jaar dus slechts 300 euro kwijt (6 maanden Frankrijk en 6 maanden Nederland). Dat maakt het de moeite waard om het een tijdje uit te proberen.

Ben benieuwd naar de reacties. En misschien komen jullie wel met een veel betere oplossing (goed, goedkoop en praktisch).

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Om te beginnen, informeer ook even bij je gemeente hoe hun beleid is met betrekking tot periodieke leegstand. Niet elke gemeente vind het fijn als een huis regelmatig een half jaar leeg staat en hangen daar ook consequenties aan. Maar dat terzijde...

Hoe is de relatie met je buren? Misschien kun het probleem bij hen voorleggen en vragen of je (tegen vergoeding) mag meeliften op hun verbinding. Als je niet in een rijtjeshuis woont dan zul je wellicht even moeten investeren in een straalverbinding of een kabeltje in de grond graven, maar dat lijkt me stukken goedkoper dan abonnementen aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:47
RiDo78 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:23:
Om te beginnen, informeer ook even bij je gemeente hoe hun beleid is met betrekking tot periodieke leegstand. Niet elke gemeente vind het fijn als een huis regelmatig een half jaar leeg staat en hangen daar ook consequenties aan. Maar dat terzijde...

Hoe is de relatie met je buren? Misschien kun het probleem bij hen voorleggen en vragen of je (tegen vergoeding) mag meeliften op hun verbinding. Als je niet in een rijtjeshuis woont dan zul je wellicht even moeten investeren in een straalverbinding of een kabeltje in de grond graven, maar dat lijkt me stukken goedkoper dan abonnementen aanhouden.
wat is het verbruik?

als dit onder de 300 GB is kan je bij Lebara france of Lyca france een 300 GB 5G bundel halen voor 12 euro

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:22
kpn heeft ook gewoon per maand opzegbaar glasvezel. Waarschijnlijk in Frankrijk ook. En je kan ipv opzeggen miscchien abo ook bevriezen. Ik weet dat vroeger kon maar je zou alle providers erover belllen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
saharoen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:38:
kpn heeft ook gewoon per maand opzegbaar glasvezel. Waarschijnlijk in Frankrijk ook. En je kan ipv opzeggen miscchien abo ook bevriezen. Ik weet dat vroeger kon maar je zou alle providers erover belllen.
of iig downgraden naar de "goedkoopste" vorm

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:27
Odido is wat mij betreft een aanbieder die het meeste klaagt over gebruik in het buitenland. Ik heb een zakelijke vodafone esim die al 10 jaar in een franse hotspot zit, nooit gezeur. Odidio klaagt al als je normaal 50 MB/maand gebruikt en in het buitenland opeens 200 MB/maand.

Ik zou eens bij andere providers informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
FXC schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:11:
Met een Starlink-schotel in Frankrijk kun je volgens mij niet internetten in Nederland
Met Starlink Roam kan je zowel in NL als FR met hetzelfde abo internetten, moet je wel je schotel meeverhuizen.
En misschien komen jullie wel met een veel betere oplossing (goed, goedkoop en praktisch).
Een internet abo afsluiten bij de lokale glasvezel/DSL/kabel-internetleverancier is geen optie?

Ik neem aan dat je voor andere nutsvoorzieningen (Water, elektra, gas, verzekering, etc) ook gewoon door blijft betalen als je er niet bent. Dus waarom zou dat voor je internet anders moeten zijn?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:59
Sorry voor de topicstarter, maar alweer een nieuw topic over internet in Frankrijk? Hoevaak is dit al uitgebreid besproken in topics. Van Starlink tot aan Free Simonly enz enz.

https://gathering.tweaker...SzPLwLylNyKEvOyizKzspVqAQ
Pagina: 1