Hi,
Huidige situatie:
Apparaten: ONT (glasvezelmodem), modem/router, twee extra routers, en wall outlets in woonkamer, zolder en studio.
Netwerkopstelling:
ONT aangesloten op modem/router.
Modem/router verspreidt internet via wall outlets naar woonkamer, zolder en studio.
Gewenste situatie:
Twee gescheiden netwerken:
Primair netwerk: Voor algemeen gebruik (woonkamer en zolder).
Secundair netwerk: Geïsoleerd voor de studio (reden is stukje software welke mogelijk een virus bevat). Geen toegang tot het primaire netwerk.
Behoefte:
Isolatie tussen de netwerken. Beide netwerken hebben toegang tot internet.
Vraag:
Hoe kan ik deze gescheiden netwerken realiseren? Is een simpele switch tussen de ONT en de apparaten voldoende, of heb ik een managed switch nodig? Zijn er andere oplossingen om dit efficiënt op te lossen?
Graag hulp.
Huidige situatie:
Apparaten: ONT (glasvezelmodem), modem/router, twee extra routers, en wall outlets in woonkamer, zolder en studio.
Netwerkopstelling:
ONT aangesloten op modem/router.
Modem/router verspreidt internet via wall outlets naar woonkamer, zolder en studio.
Gewenste situatie:
Twee gescheiden netwerken:
Primair netwerk: Voor algemeen gebruik (woonkamer en zolder).
Secundair netwerk: Geïsoleerd voor de studio (reden is stukje software welke mogelijk een virus bevat). Geen toegang tot het primaire netwerk.
Behoefte:
Isolatie tussen de netwerken. Beide netwerken hebben toegang tot internet.
Vraag:
Hoe kan ik deze gescheiden netwerken realiseren? Is een simpele switch tussen de ONT en de apparaten voldoende, of heb ik een managed switch nodig? Zijn er andere oplossingen om dit efficiënt op te lossen?
Graag hulp.