DisplayPort/HDMI kabel connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• weske0165
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 20:25
Beste lezer,

Ik ervaar een probleem met de HDMI/DisplayPort-connectie tussen mijn dockingstation en monitor. Het probleem kan via een workaround worden opgelost door de kabel uit de monitor te halen en opnieuw aan te sluiten. Graag wil ik jullie advies over een oplossing. :)

Apparatuurgegevens:
  • Laptop: HP EliteBook 860 G10
  • Dockingstation: HP Thunderbolt Dock 230W G2 Thunderbolt 3
  • Monitor: ASUS TUF Gaming VG259QM (280 Hz)
  • Kabel: BlueBuilt DisplayPort naar HDMI-kabel (1,8 meter)
Aanvullende informatie:
De keuze voor een DisplayPort-naar-HDMI-kabel is gekozen omdat de DisplayPort-aansluiting van mijn monitor in gebruik is door mijn vaste pc.

Probleembeschrijving:
Wanneer ik mijn laptop opstart en deze verbind met het dockingstation, wordt er geen verbinding gemaakt met de monitor. Pas nadat ik de kabel (uiteinde van monitor is HDMI) uit de monitor haal en opnieuw aansluit, heb ik weer verbinding.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem of een suggestie voor een oplossing? Ik hoor graag jullie inzichten!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Kan je niet in het scherm menu de input aanpassen naar HDMI als je gebruik maakt van de laptop?

• weske0165
Baakster schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:23:
Kan je niet in het scherm menu de input aanpassen naar HDMI als je gebruik maakt van de laptop?
Via de monitor? Ja, dan kan ik kiezen uit DisplayPort, HDMI-1 en HDMI-2. Echter zit de kabel in HDMI-1 (ook al in HDMI-2 geprobeerd). Maar de monitor blijft "No Signal" geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Longshot maar heb je USB powersavings settings aan staan? Disable dat eens.

Misschien is de kabel niet helemaal lekker en kan het de EDID van het scherm niet lezen na cold start-up en pakt die het alleen na hot-plug? Andere kabel al geprobeerd? Die kabels zijn niet de goedkoopste, I know. Maar wellicht de moeite waard om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
weske0165 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:15:?
Wanneer ik mijn laptop opstart en deze verbind met het dockingstation, wordt er geen verbinding gemaakt met de monitor. Pas nadat ik de kabel (uiteinde van monitor is HDMI) uit de monitor haal en opnieuw aansluit, heb ik weer verbinding.
En als je de laptop eens opnieuw opstart?
Als je dan wel beeld hebt probeer dan eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

En wat als je de monitor uit/aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
Baakster schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:28:
Longshot maar heb je USB powersavings settings aan staan? Disable dat eens.

Misschien is de kabel niet helemaal lekker en kan het de EDID van het scherm niet lezen na cold start-up en pakt die het alleen na hot-plug? Andere kabel al geprobeerd? Die kabels zijn niet de goedkoopste, I know. Maar wellicht de moeite waard om te testen.
USB Powersavings settings uitgeschakeld. Helaas zonder resultaat. Andere kabel geprobeerd (HDMI kabel met verloopstuk van Delock). Dit werkte wel.

Echter heb ik nu de aansluitingen omgedraaid bij mijn dockingstation, en nu werkt het ook weer... 8)7
Pagina: 1