SURF raadt Nederlandse scholen af Microsoft 365 Copilot te…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:03

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Artikel: nieuws: SURF raadt Nederlandse scholen af Microsoft 365 Copilot te gebruiken ...
Auteur: @Hayte

Het volgende in de update heeft naar mijn idee wat aandacht nodig:
Update, 20.56 uur - Microsoft zegt in een reactie het niet eens te zijn 'met enkele tussentijdse conclusies en we hebben er vertrouwen in dat publieke en commerciële klanten de productiviteits- en efficiëntievoordelen van Microsoft 365 Copilot kunnen benutten in overeenstemming met de AVG'.
De zin begint in de vorm dat tweakers beschrijft dat Microsoft als bedrijf reageert. Verderop in de zin gaat ze over in de reactie van Microsoft zelf. Er wordt dan wel met een aanhalingsteken gestart maar eigenlijk loopt de zin gewoon verder. Uiteindelijk komt de lezer door die aanhalingstekens er wel uit, maar al lezende kan het een moment zo zijn dat wie dit leest interpreteert dat tweakers er wel vertrouwen in heeft.

Daarom werkt denk ik een duidelijker knip tussen beschrijven en quoten beter, zoiets als:
Microsoft is het niet eens met conclusies die Surf in haar analyse trekt. Het bedrijft reageert als volgt:
'We zijn het niet eens tussentijdse conclusies en we hebben er vertrouwen in dat publieke en commerciële klanten de productiviteits- en efficiëntievoordelen van Microsoft 365 Copilot kunnen benutten in overeenstemming met de AVG'.
Ik snap helemaal dat die update er later is bijgekomen en dat dit een ander proces zal zijn als het opstellen van het artikel. Ook is mijn reactie al best wel laat :). Geen brandend huis verder hoor maar misschien toch iets om nog even aan te passen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Hayte

Nieuwsredacteur
Ik snap wat je bedoelt, ik heb die zin in tweeën gehakt :)