Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntutuntu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 12:42
Mijn vraag
Hallo,

Sinds een tijdje is de standaard screensaver van LG als eerste uitgesteld naar ingaan na ongeveer een kwartier of langer (wat eerst een aantal minuten was), en daarnaast elke instelling wat ermee te maken heeft verwijderd van de menu's.

Dit gaat specifiek over de LG C3, en ik heb LG hierover al gemaild - met als antwoord dat de screensaver opties inderdaad zijn verwijderd maar ik advertenties op de screensaver in zou kunnen schakelen zodat de screensaver eerder aangaat. Aangezien ik alleen de basis'behoeftes' heb geaccepteerd in de voorwaarden maakt dit voor mij geen verschil.

Ook is de screensaver i.p.v. het standaard 'vuurwerk' gewijzigd naar een klok met een rondje wat rondgaat en dit vinden mijn katten erg interessant - zo interessant dat er nu soms op de TV word geslagen. Dit wekt uiteraard enige irritatie op echter komt dit meer vanuit de tweaker in mij die simpelweg een andere screensaver wilt instellen.

Mijn vraag;
Zijn er hier mensen die hier wat dieper verstand van hebben en evt. enige andere opties hebben m.b.t. screensaver terugkrijgen danwel veranderen, of anders of het zin heeft om de 'moeite' te gaan doen voor een rollback?

Niet een heel concrete vraag of uitleg maar ik probeer ook grotendeels wat info binnen te harken, op reddit staat het een en ander over de update en iemand die in de code heeft gevonden dat de screensaver inderdaad is verwijderd maar meer informatie danwel tips binnen harken kan nooit kwaad.

Alvast bedankt voor enige reacties.

Beste antwoord (via Huntutuntu op 19-12-2024 17:17)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LG heeft een WebOS firmware downgrade (rollback) eigenlijk onmogelijk gemaakt zo'n 1 a 2 jaar geleden. Voorheen kon dit nog wel met een force update via usb stick, maar volgens mij is dat nu dichtgetimmerd.

Als ik weet dat ik een paar minuten wegloop bij de TV, dan gebruik ik de 'Screen Off' functie. Dan wordt het scherm zwart maar is audio nog wel mogelijk.

Doordat ik deze functie regelmatig gebruik zit hij onder het tandwieltje en dan gelijk de bovenste 'snelle' instelling. Ik kan het dus vrij snel selecteren.

Maargoed onbegrijpelijk dat de screensaver eruit is. Ik snap de denkwijze van LG niet. De oude vertrouwde vuurwerk screensaver was 90% zwart beeld, dat is goed tegen inbranden en verlaagt ook het energieverbruik. Op softwaregebied vind ik LG zeer bedenkelijk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpelste vraag: gebruik je de smart-functies van de TV veel en/of de ingebouwde apps?

Nee? Lekker rollbacken, TV van het internet ontkoppelen en klaar. Ja? Bang dat je er niet aan ontkomt of je moet een Google Streamer of Nvidia Shield eraan hangen en daar je apps-behoefte mee bevredigen en alsnog de TV offline trekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LG heeft een WebOS firmware downgrade (rollback) eigenlijk onmogelijk gemaakt zo'n 1 a 2 jaar geleden. Voorheen kon dit nog wel met een force update via usb stick, maar volgens mij is dat nu dichtgetimmerd.

Als ik weet dat ik een paar minuten wegloop bij de TV, dan gebruik ik de 'Screen Off' functie. Dan wordt het scherm zwart maar is audio nog wel mogelijk.

Doordat ik deze functie regelmatig gebruik zit hij onder het tandwieltje en dan gelijk de bovenste 'snelle' instelling. Ik kan het dus vrij snel selecteren.

Maargoed onbegrijpelijk dat de screensaver eruit is. Ik snap de denkwijze van LG niet. De oude vertrouwde vuurwerk screensaver was 90% zwart beeld, dat is goed tegen inbranden en verlaagt ook het energieverbruik. Op softwaregebied vind ik LG zeer bedenkelijk

• Huntutuntu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 12:42
@stin00
Maargoed onbegrijpelijk dat de screensaver eruit is. Ik snap de denkwijze van LG niet.
Dit dus. Dat het is veranderd, nouja, prima. Maar dat vervolgens ook alle opties worden verwijderd, en de tijd van de screensaver inschakelen meer dan verdrievoudigd kan ik met mijn hoofd niet bij.
Ik realiseer me net dat ik het helemaal niet over de potentiële burn-in heb gehad voor mensen die hier minder op letten, ik gebruik namelijk inderdaad ook de 'screen-off' functie maar dat is iets wat ik er bij mijn vriendin bijvoorbeeld nog niet in krijg. (Lastig om te onthouden als je de consequenties niet zo voor je hebt in je hoofd).

In ieder geval erg bedankt voor je reactie, dan ga ik voorlopig nog door met het irriteren over het feit dat het weg is gehaald, en daarnaast maar doorgaan met klagen bij de LG klantenservice. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:56
Goed om te weten. Was net ff minuutje of 20 weg in de veronderstelling dat de screensaver er altijd snel op ging…. Niet dus. Vreemde update.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
Om die reden hier dus een losse mediaspeler.

De LG heeft al een redelijke tijd geen toegang meer tot het netwerk.

Dat soort updates hoef ik niet.
Die zijn er alleen zodat LG na de verkoop nog meer aan je kan verdienen door advertenties te verkopen.

Je betaald flink voor een nette TV en dan krijg je nog advertenties door je strot gedrukt ook.

LG kan een goede TV maken, maar dit soort fratsen is reden om naar andere merken te kijken in de toekomst.
Pagina: 1