Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter-KaBouTeR935
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 19:58
Zat eens uitgebreid te kijken naar de Haier smartcube. Lijkt een high-end systeem met zeer goede papieren om toekomstbestendig te zijn.
- off grid is mogelijk en werkt soepel!
- hoge capaciteit is mogelijk
- werkt met elk zonnecel en omvormer type
- ziet er niet lelijk uit.
- hij past makkelijk in ons huis.
- hij is relatief betaalbaar voor offgrid compatible systeem: 10k€ voor 16kwh opslag met 5kW 3 fase omvormer; 8600€ voor 1 fase 3600W omvormer.

Alleen, waar mijn twijfels zitten: de app en de koppelingsmogelijkheden / lokale API (of het gebrek daaraan)

1) het is een Chinese app. Lekker handig als je de batterij aanschaft om offgrid te kunnen gaan in het kader van internationale spanningen.
2) app is verplicht. Ik kan nergens vinden dat je de batterij lokaal of via home assistent (tegenovergestelde juist! Link) kan aansturen.
3) je kan de app zonder batterij en aanmelding door installateur niet eens gebruiken.
4) je moet verplicht je e-mailadres achterlaten om de app te mogen gebruiken.
5) er is weinig info te vinden over terugleveren / handelen met stroom.

Zijn er mensen hier die de batterij al hebben en ervaringen met de app willen delen?

En zijn er bij jullie al mogelijkheden voor lokale bediening van de batterij (zonder deze aan het internet te koppelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:31
Is die 5kW per fase of totaal?
Volgens mij is het een sigenergy clone en die heeft wel modbus opties.
Maar zelf vond ik het niet flexibel genoeg om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter-KaBouTeR935
In totaal. Je kan tot 25kW op 3 fase (dan is het 12k€ excl btw)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TW74
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-06 11:10
Vast al gevonden, maar informatief filmpje:
https://youtu.be/SAsbGrhe34g?feature=shared
(Is van Solar bouwmarkt ism green guys)

Wekte ook mijn interesse, met name de off-grid mogelijkheid. En we beginnen met een blanco situatie door te verhuizen en het aangaan van een complete renovatie. Dan is de complete oplossing met hybride omvormer wellicht interessant.
Wel exact dezelfde vragen en daarnaast kwaliteit vraag van Haier apparatuur en after sales service (garantie e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB W
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Heeft 1 van jullie al een stap gewaagd met de Haier accu, omvormer en misschien de DC lader?

Vooral de V2X interesseert me aangezien we binnenkort een EV9 hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter-KaBouTeR935
Ik ben 100% afgeschrikt door de Chinese app requirement en het anti-homeassistent sentiment bij deze fabrikant.

Dat gezegd hebbende, heb ik ook nog geen andere leverancier gevonden die een compact systeem kan leveren met vergelijkbare specs. Victron lijkt best ok, maar dan heb ik mijn hele schuur volhangen met lelijke blauwe kastjes. En vrij onduidelijke welke onderdelen je nu nodig hebt voor een volledige installatie.

[ Voor 58% gewijzigd door Wouter-KaBouTeR935 op 11-04-2025 15:54 ]

Pagina: 1