Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastee
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-03 16:29
Mijn vraag
...
Waarom lukt het niet om met een HDMI kabel mijn Lenovo tab 11 (2Gen) aan te sluiten op mijn samsung smart tv. De tablet ziet de tv wel maar er volgt geen koppeling. Instellingen al nagekeken maar kan niks vinden. Op twee tv's geprobeerd en op allebei hetzelfde verhaal. Toen met bluetooth geprobeerd ook geen beeld.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo tab 11 (2Gen) en samsung tv ue40ku6400sxxn en nuance kabel HDMI naar usb c

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Apps uit de playstore en google chromecast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
De USB-C poort op de Lenovo moet de functionaliteit wel ondersteunen om via HDMI verbonden te zijn en daarop uit te zenden.

En zoek ik de officiële specs op:
https://psref.lenovo.com/product/tab_p11_2nd_gen?tab=spec
Zie ik alleen data overdracht staan voor die poort.
Kortom de tablet ondersteunt het niet richting de TV te streamen via kabel.

Mijn advies, doe iets via Chromecast of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb even snel wat trefwoorden in Google gegooid, daar kwam dit uit: https://forums.lenovo.com...USB-C-to-HDMI/m-p/5178608
...
, it says in its official specifications that its USB-C 2.0 port can be only used for data transfer, charging and USB-C audio digital devices.
...
Met andere woorden: gaat niet werken. Wat jij wilt kan niet met die tablet. Je zal het moeten gaan casten.

Edit: volgende keer moet ik sneller typen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 18-12-2024 19:30 ]

Alles kan stuk.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Ik ben bang dat je de Lenovo Tab P11 2nd Gen verwart met de Lenovo Tab P11 2nd Gen Pro. Die heeft wel deze functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Zoals hierboven al vermeld ondersteunt je tablet dat niet bedraad. Bluetooth casten gaat uberhaupt niet. Je kunt enkel via Wi-Fi je beeldscherm draadloos casten naar een chromecast o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Lenovo Tab P11 ( 2nd gen ) heeft dan wel een usb-C aansluiting maar dit is USB versie 2.0 wat te langzaam is voor het streamen van video naar b.v. een tv. Daarom dus zoals anderen al schrijven gaat dat niet lukken en dit alleen kan met tablets die usb-C met versie 3.x hebben. Dus je kan dan alleen via b.v. Wifi casten maar voor zover ik bij de specs van de tv vinden kan kan je niet rechstreeks naar de tv casten. Je zal dan toch b.v. een Google chromecast moeten aansluiten aan je tv en je dan wel via die Google Chromecast kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Roel1966 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:44:
De Lenovo Tab P11 ( 2nd gen ) heeft dan wel een usb-C aansluiting maar dit is USB versie 2.0 wat te langzaam is voor het streamen van video naar b.v. een tv.
De snelheid van USB 2.0 is meer dan genoeg om video te streamen, het is enkel een iets minder hoge kwaliteit(lagere bitrate). Mogelijk voldoet het daarom niet aan de normen van HDMI en is ondersteuning achterwege gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RepareerDroid schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:44:
[...]
De snelheid van USB 2.0 is meer dan genoeg om video te streamen, het is enkel een iets minder hoge kwaliteit(lagere bitrate). Mogelijk voldoet het daarom niet aan de normen van HDMI en is ondersteuning achterwege gebleven.
Puur in theorie wel ja maar zoals je al schrijft eist HDMI minimaal USB 3.x, althans alle tablets met USB 3.x ondersteunen vaak wel dan streamen via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt over de snelheid van usb 2 discussiëren wat je wilt, maar doet in dit geval niet terzake.
De tablet van TS ondersteunt geen video uit via usb, dus zal ie moeten casten. Enige oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Helaas doet TS geen enkele moeite om hier nog te reageren, dus doe ik dit topic maar op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.