Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Ik ben een tijdje geleden overgestapt naar Tado X, een thermostaat met slimme knoppen via een Matter netwerk. In huis heb ik een Tado Bridge X, die als border router fungeert, en heb een Google Nest Mini toegevoegd als controller.

De laatste schakel in de puzzel, als probeersel, is een inbouw dimmer met Matter ondersteuning: een ECO-DIM.07 Led dimmer Matter.

Toevoegen van de lichtknop in Google Home ging moeizaam, pas na het uitschakelen van dual band wifi op mijn ASUS router (2.4Ghz en 5Ghz op dezelfde SSID) en de telefoon laten koppelen met het 2.4Ghz netwerk, kreeg ik de knop toegevoegd, maar nu blijft de lichtschakelaar op offline. De fysieke knop doet het wel, maar ik krijg dus geen verbinding via het Matter netwerk.

Volgens Tado is de Bridge X een volledige bridge die ook andere matter apparaten zou moeten ondersteunen:
Adding other Thread-enabled devices to a tado° Thread network
Thread-enabled devices like lights, thermostats, outlets, sensors, and more can be connected to your home network via tado° Bridge X, tado° Heat Pump Optimizer X, or tado° Wireless Receiver X. However, they can’t be controlled via the tado° app. They will need to be controlled either on the vendor's app or a Smart Home platform.
Alle apparaten zitten een paar meter van elkaar af, dus in principe zou dat het probleem niet moeten zijn. Maar met zoveel variabelen in het geheel, is me niet duidelijk waar het nu mis gaat.

Tado aansturing gaat via de Tado app, die heb ik niet allemaal aan Google Home toegevoegd. Daar was 5Ghz Wifi geen probleem.

Productkoppeling van de ECO-DIM is niet de juiste, maar de Matter variant staat er nog niet bij,

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 18-12-2024 18:04 ]

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DaCoTa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:59:
Tado aansturing gaat via de Tado app, die heb ik niet allemaal aan Google Home toegevoegd. Daar was 5Ghz Wifi geen probleem.
Zelf totaal geen ervaring met Thread-borderrouters en de koppeling met Google Home, maar.. als alleen de Tado Bridge verbinding heeft met je lichtknop en de Tado Bridge niet verbonden is met Google Home, dan klinkt het logisch dat Google Home ook het bestaan van de lichtknop niet kent. Dat zijn twee eilanden die compleet van elkaar geïsoleerd zijn.

Dus de Tado Bridge koppelen aan Google Home is dan de eerstvolgende stap?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Gizz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:42:
[...]
Dus de Tado Bridge koppelen aan Google Home is dan de eerstvolgende stap?
Dat is dus het gekke, hij staat dus wel in Google Home, maar is offline.