Bug(je) (?) met tonen van datawrapper

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:08
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
review: Tweakers Community Awards 2024

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Als ik naar bovenstaande link ga op iOS, met Chrome als browser, donker thema en niet ingelogd zijnde krijg ik de tabellen zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2ikzsFovE1tlgvrfHNPIFLkNZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/753tEpmEGnkRWchPqnhCiMyr.jpg?f=fotoalbum_large
Vermoed dat dit de licht thema variant is aangezien er nogal een contrast probleem is met de labels van de balken.
Soms als ik de pagina vernieuw krijg ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_daAse1LdPVKnHTRKUW7Yttyt1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ncw8S17I7qATgaeIymdz6No.jpg?f=fotoalbum_large
Waarbij als ik scroll de andere grafieken een miliseconde flikkeren en de bovenste kleurstelling laten zien, waarna ze dan dus die andere slecht leesbare kleurstelling tonen.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Ik gok dat ik dus die zwarte achtergrond en zalmkleurige balken kleurstelling hoor te krijgen bij het donkere thema.

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
iOS, Chrome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger Muller
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 13:52
*niet of slecht leesbaar moet ik zeggen

Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
review: Tweakers Community Awards 2024

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
In dark mode zouden de fonts wit/grijs moeten zijn.

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLnxqUgAjzgXjPqX7-f1rl89lNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUL5sEbE8bbKhchsIieB5qK1.png?f=fotoalbum_large

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
macOS 15.1.1, Safari

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 14:48

DaFeliX

Tnet Devver
Voor deze grafieken is een extra optie nodig in Datawrapper die we soms vergeten te zetten. Ik zie nu dat de grafieken wel leesbaar zijn in darkmode, dus ik vermoed dat we dit ondertussen al gefikst hebben :)

[edit]Of anders even hier Bug(je) (?) met tonen van datawrapper kijken?

[ Voor 19% gewijzigd door DaFeliX op 19-12-2024 09:00 ]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Ik kan het niet reproduceren op mijn machine (Linux/Chrome), ik vermoed dat het toch een lokaal probleem is.

We zetten een extra flag "?dark=true" op het iframe als je in darkmode de grafieken opvraagt. Gebruik je een misschien een privacy plugin die deze parameter weer weghaald?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik denk eerder dat de auteur van het artikel nu de datawrapper widget in de editor gebruikt, dan wordt "?dark=true" automatisch toegevoegd. Als de auteur direct het iframe invoegt, dan bieden we geen dark mode ondersteuning.

March of the Eagles

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
XWB schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:02:
Ik denk eerder dat de auteur van het artikel nu de datawrapper widget in de editor gebruikt, dan wordt "?dark=true" automatisch toegevoegd. Als de auteur direct het iframe invoegt, dan bieden we geen dark mode ondersteuning.
Klopt, maar er speelden hier wellicht twee aparte issues; daarom had ik deze twee topics ook niet gemerged ;)

Voor het probleem van @Rutger Muller kan hetgeen jij zegt inderdaad het issue zijn. Maar @Pompi heeft 'n ander probleem, nl dat hij de juiste versie ziet als de pagina ververst is, en dan naar de verkeerde versie switcht die verkeerd is. DIt gedrag zou veroorzaakt kunnen worden door *iets* dat de ?dark=true later weghaald. Dat zou kunnen wijzen op een lokaal probleem.

• Rutger Muller
Ik ben naar aanleiding van de discussie heel even gaan experimenteren. Het viel me op dat de charts in eerste instantie heel kort wel de goede kleuren hebben, maar al snel omspringen naar de verkeerde kleuren.

Een chart behield eenmalig wel de goede kleuren, misschien een bug in een bug ;), zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6a-FTJ7vYRjNpKuLQZUcHPzaysk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bljpu7QIurelBPOe4GEqakZj.png?f=fotoalbum_large

Edit: hetzelfde probleem dat Pompi beschrijft dus geloof ik...

[ Voor 19% gewijzigd door Rutger Muller op 19-12-2024 15:47 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:08
DaFeliX schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:41:
[...]
Voor het probleem van @Rutger Muller kan hetgeen jij zegt inderdaad het issue zijn. Maar @Pompi heeft 'n ander probleem, nl dat hij de juiste versie ziet als de pagina ververst is, en dan naar de verkeerde versie switcht die verkeerd is. DIt gedrag zou veroorzaakt kunnen worden door *iets* dat de ?dark=true later weghaald. Dat zou kunnen wijzen op een lokaal probleem.
Ik heb het toen straks nog een keer geprobeerd en dit keer op 4G zodat niks op mijn netwerk mogelijk de datawrapper kon beïnvloeden en het speelde nog steeds. Lijkt dus dat grafieken oorspronkelijk wel correct worden ingeladen om dan te verspringen.

• Rutger Muller
Ik zag het probleem volgens mij een aantal maanden geleden al trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Muller
Hi. Het probleem doet zich nog steeds voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pucu5c2sigHhOKqzHCQrHUd6bvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ys70EvQNH6DPXutOM5zU7n1G.png?f=fotoalbum_large

Groetjes,
Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1