Dual monitor setup via docking station > kan iemand nakijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaltherTech
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-04 23:35
Beste GoT-community,

Ik ga binnenkort verhuizen en krijg eindelijk een eigen studeerkamer waar ik een goede gaming setup neer kan zetten. Wat context:
- Ik heb een PS5. Ik speel zowel single player waar ik goed beeld belangrijk vind, als FPS als warzone, waar ik verversingssnelheid belangrijk vind bij zo goed mogelijk beeld.
- Ik heb een laptop en werk regelmatig thuis. Daarvoor heb ik 1 externe, liefst 2 externe monitoren nodig
- Mijn vriendin werkt ook regelmatig thuis en heeft geen ethernet poort op haar laptop
- Glasvezel komt op de begane grond in de meterkast binnen en er is een ethernet kabel doorgetrokken naar de zolder (studeerkamer).

Er zal altijd maar met 1 apparaat tegelijk gewerkt worden. In het geval van de playstation vind ik benutting van de maximale prestaties belangrijk (120Hz, 4k, snelle responsetijden van monitor), in het geval van de laptop veel schermopppervlak (voor mijn werk heb ik vaak tot 10 applicaties tegelijk open). Voor mijn vriendin is gebruiksgemak belangrijk: 1 kabel aansluiten op de laptop (USB-C) moet toegang geven tot power delivery, peripherals en monitor.

Vooralsnog is het plan om 1 gaming monitor neer te zetten die ook geschikt is voor productivity, en daar later een productivity-monitor bij te zetten. Als ik al deze functionaliteit in de monitors zelf zoek ben ik een godsvermogen kwijt en krijg ik er een hoop bij wat ik niet nodig heb. Vandaar dat ik zat te denken aan een setup met een dockingstation.

Ik twijfel echter of ik het gebruik van een dockingstation goed begrijp. Mijn idee is onderstaande. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad een goede setup zou zijn? En wat de aandachtspunten/knelpunten hierin zijn? En hebben de schermen ook hun eigen stroombron nodig of is het mogelijk alles via het docking station te voorzien van stroom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6MQ--4p7QsFvICml6nnqmFXrsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVzhpXZ2HV5IJUq7KYz6cH1e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door WaltherTech op 18-12-2024 13:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBald
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-06 22:52
WaltherTech schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:53:

Vooralsnog is het plan om 1 gaming monitor neer te zetten die ook geschikt is voor productivity, en daar later een productivity-monitor bij te zetten. Als ik al deze functionaliteit in de monitors zelf zoek ben ik een godsvermogen kwijt en krijg ik er een hoop bij wat ik niet nodig heb. Vandaar dat ik zat te denken aan een setup met een dockingstation.

[Afbeelding]
Beste Walther,
Je hebt het over een godsvermogen, maar wat is je budget? (Graag de template gebruiken)

Ik heb ook gereageerd in een ander forum, zie "https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2279162." Hier heeft de persoon een soortgelijk probleem. Ingebouwde KVM.
De monitor is een 144Hz 4K monitor en je kunt er in totaal 3 console/pc/laptops aansluiten. Zie: YouTube: Gigabyte M32U: 4k and 32 inches; MY FAVORITE!.

Hetgeen wat overblijft is de internetswitch.
Fijne jaar wisseling.

Succes.