mijn muismat is te slap voor gebruik op zitbank

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnificent7
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 13:46
Ik zoek een?
Muismat. Hij moet geschikt zijn om op een zachte zitbank te gebruiken en dus niet inzakt als je de muis beweegt.

Wat is je budget?
Ongeveer 5 to 20 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik een stevige V7 muismat (+/- 5mm dik) die goed werkt maar versleten is. Ik heb er al verschillende van diverse merken besteld, maar omdat deze allemaal te slap waren heb ik deze weer teruggezonden. Ze waren prima geschikt voor op het bureau, maar ongeschikt voor gebruik in openbaar vervoer (vliegtuig, trein) en auto.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een laptop op schoot en de muismat ligt dan naast mij op de zitbank. Ik werk altijd met een muis, het gebruik van een mouse-pad vind ik verschrikkelijk (ik typ 10 vingers blind en elke keer als mijn pols het muis-pad raakt, gaat het mis) en is daarom automatisch uitgeschakeld als de mouse-dongle in de usb-poort zit.

[ Voor 14% gewijzigd door magnificent7 op 23-01-2025 13:43 . Reden: Ik heb dikte huidige mat toegevoegd. ]

Beste antwoord (via magnificent7 op 23-01-2025 13:51)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Misschien is dit wel iets “met antisliplaag van 5mm” maakt totaal toch wel 6mm of meer?
https://azerty.nl/product/fellowes-economy-muismat/3225342

NRG

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom druk je er niet simpelweg een plankje onder? Ook een wat hardere muismat gaat indeuken bij een zachte ondergrond. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Modbreak:*knip* nee je moet echt aan je formulering gaan werken. Als het niet vriendelijker kan, is het het best gewoon niet te reageren

[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 18-12-2024 14:01 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:13
Andere oplossing is een optische (en eventueel draadloze) muis.
Daar hoef je niet op te drukken want geen balletje.
Kan je gebruiken zonder muismat op je spijkerbroek of effen lapje.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:12
Hij moet geschikt zijn om op een zachte zitbank te gebruiken en dus niet inzakt als je de muis beweegt.
Dus je bent opzoek naar een 'harde' muismat?

Hier al eens gekeken?
categorie: Muismatten

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Harde muismat gebruiken idd, en daar evt onder een bonenzak of een kussentje van schuim. Dan kun je hem daarmee zo neerleggen dat het voor jou t lekkerste "muist", dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17
Houten bank nemen :)

Stukje board onder de muismat plakken kan ook.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
Persoonlijk heb ik heel wat uren gespeeld op een bank of in een bed, mijn advies: grote snijplank en dan een zachte muismat erop, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnificent7
Christoxz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:36:
[...]

Hier al eens gekeken?
Ik ben niet opzoek naar een harde mat maar een stevige mat zoals mijn huidige V7. Het probleem met de muismatten in de link is dat wel de Lengte en breedte wordt gegeven maar niet de dikte. Ik zoek een mat met stevige schuimlaag van +/- 5 a 7mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnificent7
doebbalapoent11 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:56:
Persoonlijk heb ik heel wat uren gespeeld op een bank of in een bed, mijn advies: grote snijplank en dan een zachte muismat erop, werkt prima.
Niet handig. Ik gebruik het ook in de auto en in de trein. De huidige mat weegt weinig en past in de laptop-tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnificent7
Helaas,

Iets eenvoudigs als een muismat kopen blijkt niet makkelijk te zijn als je deze mobiel wilt gebruiken. Ik vind het vervelend om steeds weer een muismat terug te moeten sturen omdat hij niet voldoet. Bij een slappe mat op de bank gaat bij mij de muis cursor steeds lager in het beeld en precies werken op pixelniveau lukt dan niet. Ik heb een V7 mat die is stevig en licht en daarom had ik weer een V7 mat gekocht maar die was erg dun en slap. Het is onbegrijpelijk dat de verkopers van muismatten niet de moeite nemen om de dikte te vermelden.

Dank voor jullie reacties!

[ Voor 10% gewijzigd door magnificent7 op 29-12-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Een stapel action matjes op elkaar plakken? Kan je dan zo stug maken als je wilt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Probeer deze eens, als je het voor productie gebruikt zijn deze ideaal.

uitvoering: Logitech Ergo M575S

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnificent7
Bad Brains schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:29:
Probeer deze eens, als je het voor productie gebruikt zijn deze ideaal.

uitvoering: Logitech Ergo M575S
Dank voor je reactie. Ik ben niet opzoek naar een muis.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
magnificent7 schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:01:
[...]

Klopt je zoekt een oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HXN4ucT28Y0Ov7iNbbItg99vmk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fYTb1vGD7gGVCQSlXibh2jtf.png?f=user_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
magnificent7 schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:01:
[...]

Waarom niet een andere muis? Je meld ook de trein... Het lijkt mij dat je huidige muis moeite heeft met de ondergrond. Ik werk ook weleens op de bank, in de trein, op mijn been. Hier heb ik helemaal geen muismat voor nodig?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Je zou ook nog een gyro mouse kunnen proberen. Heb je geen ondergrond meer nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:15
Ik durf het bijna niet te zeggen hier maar het is echt waar:

Ik gebruik voor deze use case al jaren een snijplank. En ja ik game er ook op. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20

HugoBoss1985

Xenotech

Glazen muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
ik snap niet waarom een snijplank niet voldoet, je kiest er een met het formaat van je laptop give or take en die stop je in dezelfde tas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Er zijn zogeheten 'lapboards' te koop, specifiek bedoeld om zittend op bv. een bank een toetsenbord en muis op je schoot te kunnen gebruiken. Iets anders maar ook specifiek bedoeld voor wat jij wilt, zogeheten laptoptafels.

Er zijn er die speciaal gemaakt zijn voor een bepaald toetsenbord, bv. de Corsair K63 Wireless Gaming Lapboard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/2001860209.png

Deze is dan wel niet meer te koop maar het geeft goed aan wat ik bedoel.

Er zijn vanzelfsprekend ook generieke te koop die niet speciaal aangepast zijn op één bepaald merk en type keyboard.

Bv. de Couchmaster CYBOSS.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81WH7OvH3YL._AC_SL1500_.jpg

CH4OS schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:51:
[...]

Blijkbaar moet het ook mobiel zijn en mee kunnen in de trein.
Dat had ik uit de openingspost niet meegekregen. Misschien zijn er ook wat kleinere varianten van die lapboards.

[ Voor 99% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2024 08:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wildfire schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:46:
Er zijn zogeheten 'lapboards' te koop, specifiek bedoeld om zittend op bv. een bank een toetsenbord en muis op je schoot te kunnen gebruiken. Iets anders maar ook specifiek bedoeld voor wat jij wilt, zogeheten laptoptafels.

Er zijn er die speciaal gemaakt zijn voor een bepaald toetsenbord, bv. de Corsair K63 Wireless Gaming Lapboard

[Afbeelding]

Deze is dan wel niet meer te koop maar het geeft goed aan wat ik bedoel.

Er zijn vanzelfsprekend ook generieke te koop die niet speciaal aangepast zijn op één bepaald merk en type keyboard.
Blijkbaar moet het ook mobiel zijn en mee kunnen in de trein.

@Wildfire Dat kwam in een van de TS reacties in dit topic naar boven, in de topic start stond dat niet inderdaad. Zie magnificent7 in "mijn muismat is te slap voor gebruik op zitbank"

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabuto
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:08
Een stuk mdf of muliplex van de gewenste dikte, muismat aftekenen, op maat zagen, schuren en muismat er aan vast lijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Schootkussen?

https://www.action.com/nl...40/laptop-en-tablettafel/

[ Voor 71% gewijzigd door franssie op 30-12-2024 10:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Ik gebruik zelf hiervoor een Battletron muismat die ik ooit bij de action gekocht heb. Ook dit gebruik ik op de bank naast me. Hij is 35 cm x 25 cm en er zit ook een LED verlichting rand omheen. Ik heb de verlichting alleen niet aangesloten.
Deze mat is ook wat steviger dan anderen en bevalt mij goed en werkt prima als ik op de bank zit met de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Wat zoek je precies?

Een "dikke" muismat die wat minder snel indrukt? Of een harde/stijve muismat? Het klinkt alsof het 2e een betere oplossing is en ook wat makkelijker zoekbaar is? (Glas of aluminium bijvoorbeeld).

Voor de eerste is het wel lastig natuurlijk dikte zegt niet alles en "indrukken" is ook deels persoonlijk imo.

Vroeger had je ook vaak van die "plastic" matten (met bedrijfslogos kreeg je altijd gratis). Die waren deels flexibel maar wel vrij stijf. Verder waren het echt bagger dingen maargoed :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke muis heb je nu, en doe eens een foto van de stof van je zitbank?
Alles leuk en aardig, maar met een fatsoenlijke draadloze optische muis met laser er in hoor je dit effect niet te hebben. Dat wil zeggen: als de ondergrond van je bank niet goed reflecteert of teveel, krig je ook dit soort effecten.
Dat los je nu op met een muismat, maar dat blijkt ook niet afdoende. Kan aan de muismat liggen, maar ik verdenk eerder de muis zelf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:54
Christoxz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:36:
[...]

Hier al eens gekeken?
k zou alleen dat kunstof filter weghalen, want die geeft juist veel rubbere matjes...

uitvoering: Hama 00126867
Past waarschijnlijk gewoon in je tas met deze grootte? of moet ie juist oprolbaar zijn?

Zoals andere aangeven, zou n degelijke muis anno nu geen problemen moeten hebben zonder muis mat.
Tenzij je echt heel precies moet werken, maar dan ben ik van mening dat je sws niet in de trein zou moeten muizen en ben je beter af achter n bureau.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Misschien is dit wel iets “met antisliplaag van 5mm” maakt totaal toch wel 6mm of meer?
https://azerty.nl/product/fellowes-economy-muismat/3225342

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:40
Waar woon jij. Ik heb nog een LianLi alu muismat / plaat liggen welke ik niet meer gebruik sinds mijn nieuwe bureau.
Pagina: 1