Dag allen,
Ik zit met een dilemma, de keuze uit een AM4 of AM5 moederbord. De AM4 zou prima zat zijn voor gaming, maar omdat er niks meer wordt gemaakt voor de AM4 en hij dus op zijn eind cylus is én omdat ik een nieuwe game PC ga bestellen, was ik ook aan het kijken naar alvast een AM5.
Wat zouden jullie in mijn plaats kiezen? Doel is gamen en wat internetten e.d.
AM4, DDR4
AM5, DDR5 en wat meer future proof zijn?
Verschil is prijs is € 278,-
Dit zijn mijn specs, wat ik alvast heb geconf.
:strip_exif()/f/image/mTXbI2meJFiiOyew0LbMThY4.png?f=user_large)
Ik kreeg trouwens dit gekoppeld om te doen: "i'd go for the 7600 non-X, same performance as 5700X3D and cheaper, then get the B650M Pro RS to save a bit since the motherboard has no impact on performance. Gets you good performance for cheaper and onto AM5" Klopt dit? Dan scheelt het maar 20 euro..
Het is de AM5 geworden, ik heb tweedehands een setje 128GB DDR5 RAM gekocht!
En alvast een RTX 3060 met 12 GB gekocht op Marktplaats, ben super benieuwd. bedankt iedereen!
Ik zit met een dilemma, de keuze uit een AM4 of AM5 moederbord. De AM4 zou prima zat zijn voor gaming, maar omdat er niks meer wordt gemaakt voor de AM4 en hij dus op zijn eind cylus is én omdat ik een nieuwe game PC ga bestellen, was ik ook aan het kijken naar alvast een AM5.
Wat zouden jullie in mijn plaats kiezen? Doel is gamen en wat internetten e.d.
AM4, DDR4
AM5, DDR5 en wat meer future proof zijn?
Verschil is prijs is € 278,-
Dit zijn mijn specs, wat ik alvast heb geconf.
:strip_exif()/f/image/mTXbI2meJFiiOyew0LbMThY4.png?f=user_large)
Ik kreeg trouwens dit gekoppeld om te doen: "i'd go for the 7600 non-X, same performance as 5700X3D and cheaper, then get the B650M Pro RS to save a bit since the motherboard has no impact on performance. Gets you good performance for cheaper and onto AM5" Klopt dit? Dan scheelt het maar 20 euro..
Het is de AM5 geworden, ik heb tweedehands een setje 128GB DDR5 RAM gekocht!
En alvast een RTX 3060 met 12 GB gekocht op Marktplaats, ben super benieuwd. bedankt iedereen!
[ Voor 24% gewijzigd door Help321 op 18-12-2024 13:12 ]