Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb een vrij grote zolderverdieping die enkel voor een beetje opslag gebruikt wordt en dat zal ook nooit veranderen. In het kader van verduurzaming lijkt het dus simpeler ipv het schuine dak PIR platen oid gewoon op de vloer te leggen. Lekker makkelijk. Zijltje oid erover en klaar.

1. Is het eigenlijk wel nodig een betonnen vloer na te isoleren? Het enige topic dat ik hierover kon vinden ging om een houten vloer, waarbij het een stuk logische lijkt.
2. Heeft iemand hier zoiets? Wat voor materiaal heb je gebruikt voor isolate? Glaswol(plaat) is natuurlijk wel wat goedkoper. Wat voor vloerbedekking erover? Toch maar laminaat voor wat meer stevigheid?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Bij mijn prefab woning zit ook isolatie op beton aan de buitenkant, dus het werkt wel.

Persoonlijk zou ik PIR+OSB doen, dan is je vloer gelijk klaar. Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
het is even meer werk maar door het op het dak te plaatsen maak je op papier wel een bruikbare "leefbare" ruimte en zal dit zich laten zien in de waarde van je woning.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
OSB is een goed(koop) idee!

Het pand heeft al 250m2 leefruimte, dus of het veel doet met de waarde betwijfel ik. De markt voor 250m2+ woningen lijkt me zeer klein. Mocht ik gaan verkopen, kan ik het altijd nog van de grond optillen en bevestigen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:35
Als je er toch nooit komt, sluit dan in ieder geval de zolder af met een deur (zonder kier)

OSB met mes en groef.

LOL: smijt dan ook wat keramisch parket over de vloer.. zonder lijm, voeg of wat dan ook :+

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/