Artikelnummer / SKU minimaal 8 cijfers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
"Artikelnummer / SKU: Een numerieke SKU "5000330" moet minimaal 8 cijfers lang zijn"

Dat is niet zo, een SKU (stock keeping unit) wordt geheel door de fabrikant bepaald en niet door Pricewatch.

Ik snap wel dat je als Pricewatch ontwikkelaar wil dat het een uniek getal is, maar dat is het niet. Het gaat altijd om de combinatie van fabrikant en SKU. Voor unieke nummers is EAN/UPC bedacht.

Graag deze blokkerende eis terugdraaien naar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@mrmrmr Juist omdat de SKU-codes niet uniek zijn (niet geregistreerd zoals met EAN en UPC-codes wel het geval is), hebben wij deze maatregelen moeten treffen. Een koppeling tussen merk en een SKU zou fijn zijn, maar heeft heel wat meer werk in de voeten dan simpelweg minimale eisen stellen, zodat ze zoveel mogelijk uniek zijn.

Dus ja, het klopt dat de fabrikant/importeur een SKU-code zelf bepaald, maar daarentegen beschermen wij onszelf doordat wij meer dan 1 fabrikant in de Pricewatch hebben staan. Het stukje "mag xxx cijfers lang zijn" slaat dus meer op ons systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dat bevestigd wat ik al dacht. Je mag het niet gebruiken als op zichzelf staand uniek cijfer. Het is geen universele productidentificatie.

Een koppeling tussen twee velden is overigens simpel. Mijn verzoek graag doorzetten naar de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@mrmrmr Ik zet je verzoek door naar Mooie Features.