Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusplotseling
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-09 19:53
Heb mijn oude usg vervangen door een ucg ultra. Gebruik een teltonik 4g modem in bridge mode.
Op zich werkt alles. Network en Protect zijn van buitenaf bereikbaar, maar site to site vpn niet op te zetten.
Krijg melding dat het wan ip niet publiek is. ISP is Odido. Krijg van Odido 100.x.x.x of 10.x.x.x. adressen
Kan dit iets met CGNAT te maken hebben? Is dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Tinusplotseling schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:01:
Heb mijn oude usg vervangen door een ucg ultra. Gebruik een teltonik 4g modem in bridge mode.
Op zich werkt alles. Network en Protect zijn van buitenaf bereikbaar, maar site to site vpn niet op te zetten.
Krijg melding dat het wan ip niet publiek is. ISP is Odido. Krijg van Odido 100.x.x.x of 10.x.x.x. adressen
Kan dit iets met CGNAT te maken hebben? Is dit op te lossen?
als je een wan ip krijgt in de 100.x.x.x reeks zit je inderdaad op CGNAT.
Bij de meeste ISP's kan je naar de helpdesk bellen om dit om te laten zetten.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tinusplotseling gebruik je Odido via de mobiele aansluiting? Voor zover ik weet zitten alle 4G/5G verbindingen acher CGNAT, tenzij je Klik en Klaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusplotseling
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-09 19:53
Ja, 4g mobiel abonnement. Was voorheen geloof ik T-mobile. Toen had ik deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

En ipv6?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Gebruik de teltonika als VPN client (dus alleen uitgaand). Een beetje fatsoenlijke NGFW kan dat prima ontvangen om zo een tunnel door CGAT te trekken.

I reject your reality and substitute my own

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:04

jurroen

Security en privacy geek

Volgens mij kun je de UniFi "site magic" gebruiken als een van de twee een publiek IP adres heeft. Dat is ook een site-to-site VPN, maar vind je elders in de instellingen (specifiek: in de Site Manager). Wellicht dat dit voor jou een werkbaar scenario creeert.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1