Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik heb in 2018 een TV gekocht met een connectbox. Ik vind een cleane setup mooi, dus heb dan ook de TV, aan een zo plat mogelijke muurbeugel, gehangen, en de near-Invisible cable in de muur weggewerkt. De kabel is heel dun, maar de stekkers zijn ontzettend groot. Dus ik heb het, met een opengesneden PVC installatiebuis in de muur aangebracht en daarna gestuct.

De TV is de Samsung QE49Q7F - QLED. Nu ben ik een paar jaar verder en zou ik graag een keer een nieuwe TV nemen, vooral ook iets groter. Maar het probleem is dat die kabel niet compatible is met modernere TV's. Het is zelfs zo erg, dat een 2019 model al niet meer werkt met die kabel van de uit 2018 komende TV die ik heb.

Heeft iemand een idee hoe ik, zonder mijn muur open te breken, de TV kan vervangen, voor een moderne TV met een connectbox?

Een kabel is wel door de buis te trekken, als er geen stekker aan zit. Ik zou ook open staan voor een ander systeem, met kleinere stekkers als dat er is. Zou je een stekker aan zo'n glasvezelkabel kunnen loshalen en weer opnieuw er aan zetten?

Of heeft iemand een ander goed idee om niet mijn muur open te hoeven breken, maar ik wel een moderne TV kan gebruiken?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:50
Nee, volgens mij wil Je sowieso ook jouw oude kabel weer compleet uit de muur halen om de oude tv te kunnen weggeven.

Ik zou dan adviseren om een grotere buis in de muur te plaatsen waar de stekkers wel doorheen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11:54

lasharor

7 december 2004

Ik denk ook niet dat dit gaat werken. Je hebt minimaal stroom nodig. En, dan zit je kabel denk ik al vol.

Je zou dit soort TV's kunnen overwegen: nieuws: LG brengt 'draadloze' OLED evo M4-serie met Zero Connect Box uit

Maar, ik denk dat het goedkoper is om een grotere buis (of zelfs 2!) in te zetten in plaats van een heel erg dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 13:18
Wat is de doorsnede van de PVC buis?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad namelijk. De voedingskabel van mijn nieuwe Samsung zit vast in de TV en ook de stekker is niet te demonteren. Ik heb er toen voor gekozen om de stekker eraf te knippen, kabel door de buis halen en de stekker opnieuw monteren..

Niet de meest wenselijke oplossing bij een nieuwe TV, maar de muur openhalen of kabels in het zicht vond ik een nog slechtere optie. Deze oplossing werkt inmiddels al weer een paar jaar bij mij zonder problemen.

De buis is bij mij overigens wel breed genoeg om een HDMI kabel doorheen te voeren. Bij mij ging het dus niet om alleen een connectbox, vandaar de vraag over de doorsnede van de PVC buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
nachtnet schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:43:
Ik zou dan adviseren om een grotere buis in de muur te plaatsen waar de stekkers wel doorheen kunnen.
Het is echt een ontzettend brede stekker voor een minuscuul dunne kabel. Dan zou ik echt een soort van rioolbuis in moeten freezen!
lasharor schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:48:
Ik denk ook niet dat dit gaat werken. Je hebt minimaal stroom nodig. En, dan zit je kabel denk ik al vol.
Stroom zit gewoon achter de TV, dus dat is geen probleem. Die wandcontactdoos is tegelijk aangebracht met het invrezen van de buis.
lasharor schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:48:
Je zou dit soort TV's kunnen overwegen: nieuws: LG brengt 'draadloze' OLED evo M4-serie met Zero Connect Box uit

Maar, ik denk dat het goedkoper is om een grotere buis (of zelfs 2!) in te zetten in plaats van een heel erg dure tv.
Als ik die prijzen zie wel ja, phoe, dat zijn dure TV's.
-En4Cer- schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:57:
Wat is de doorsnede van de PVC buis?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad namelijk. De voedingskabel van mijn nieuwe Samsung zit vast in de TV en ook de stekker is niet te demonteren. Ik heb er toen voor gekozen om de stekker eraf te knippen, kabel door de buis halen en de stekker opnieuw monteren..

Niet de meest wenselijke oplossing bij een nieuwe TV, maar de muur openhalen of kabels in het zicht vond ik een nog slechtere optie. Deze oplossing werkt inmiddels al weer een paar jaar bij mij zonder problemen.

De buis is bij mij overigens wel breed genoeg om een HDMI kabel doorheen te voeren. Bij mij ging het dus niet om alleen een connectbox, vandaar de vraag over de doorsnede van de PVC buis.
Het is gewoon een standaard Electra PVC buis, weet zo even niet de diameter.

Volgens mij is het losmaken van de stekker de enige mogelijkheid om het te doen zonder de muur open te maken. Bij een stroomkabel zou ik dit direct zonder problemen doen, 2 a 3 dikker aders, piece of cake. Maar ik heb geen idee hoe dit met een glasvezel kabel gaat.

Ik vond online een video over het repareren van zo'n glasvezelkabel, want als je hem kan repareren, kan je dus losknippen en vastmaken. Maar dat is echt een hels karwij, en je hebt dan ook nog speciale apparatuur nodig. Dus dat gaat hem denk ik niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46
Als je alleen HDMI nodig hebt kun je een cat 6 kabel door de pvc buis trekken en daar twee converters HDMI naar UTP op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
saaltink schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:40:
Als je alleen HDMI nodig hebt kun je een cat 6 kabel door de pvc buis trekken en daar twee converters HDMI naar UTP op aansluiten.
Was het maar waar. Aan de connectbox, die nu ergens in een bezemkast weggewerkt zit, hangen een netwerk kabel voor het internet, en 2 HDMI kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:50
Emielio schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:30:
[...]

Het is echt een ontzettend brede stekker voor een minuscuul dunne kabel. Dan zou ik echt een soort van rioolbuis in moeten freezen!

[...]

Stroom zit gewoon achter de TV, dus dat is geen probleem. Die wandcontactdoos is tegelijk aangebracht met het invrezen van de buis.

[...]

Als ik die prijzen zie wel ja, phoe, dat zijn dure TV's.

[...]

Het is gewoon een standaard Electra PVC buis, weet zo even niet de diameter.

Volgens mij is het losmaken van de stekker de enige mogelijkheid om het te doen zonder de muur open te maken. Bij een stroomkabel zou ik dit direct zonder problemen doen, 2 a 3 dikker aders, piece of cake. Maar ik heb geen idee hoe dit met een glasvezel kabel gaat.

Ik vond online een video over het repareren van zo'n glasvezelkabel, want als je hem kan repareren, kan je dus losknippen en vastmaken. Maar dat is echt een hels karwij, en je hebt dan ook nog speciale apparatuur nodig. Dus dat gaat hem denk ik niet worden.
En op deze manier door de buis kan ook niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Bi2L5X5yXYOGH5JMkzFgNA_ipY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Qe9SZNZjsCBiVjVSaMXFVkv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een 40mm pvc buis in de muur gestuced die in de kruipruimte uitkomt. Dat met die opengesneden electra pvc buis was ook al een picobello bv oplossing helaas. Daar heb je nu de blaren van.

Opnieuw vrezen en stucken of oude tv houden.
Of een chromecast aanschaffen en alleen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zou je dit probleem niet opnieuw bekijken als je daadwerkelijk aan een nieuwe TV toe bent? Nu ben je een oplossing aan het bedenken voor een kabel waarvan je nog helemaal niet weet hoe hij eruit komt te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
nachtnet schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:55:
[...]

En op deze manier door de buis kan ook niet?
[Afbeelding]
Nee helaas niet. Hij is echt veel te groot.
HMR90 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:01:
Ik heb een 40mm pvc buis in de muur gestuced die in de kruipruimte uitkomt. Dat met die opengesneden electra pvc buis was ook al een picobello bv oplossing helaas. Daar heb je nu de blaren van.

Opnieuw vrezen en stucken of oude tv houden.
Of een chromecast aanschaffen en alleen streamen.
Je hebt gelijk!
Chriztiaan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:02:
Zou je dit probleem niet opnieuw bekijken als je daadwerkelijk aan een nieuwe TV toe bent? Nu ben je een oplossing aan het bedenken voor een kabel waarvan je nog helemaal niet weet hoe hij eruit komt te zien..
Ik zou graag een nieuwe willen kopen, en weet ook hoe die kabel er uit ziet. Die kabel ziet er bijna het zelfde uit als de huidige, maar uiteraard niet compatible. Ik zou gewoon een nieuwe Samsung, met Connectbox willen aanschaffen.

Maar ik denk dat mijn voorlopige conclusie toch gaat worden dat ik nog een tijdje met deze TV blijf, want ik ben nog niet toe aan frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Emielio schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:26:
[...]

Maar ik denk dat mijn voorlopige conclusie toch gaat worden dat ik nog een tijdje met deze TV blijf, want ik ben nog niet toe aan frezen.
Ik snap je dilemma maar ga toch eens rustig over een oplossing denken. Want jouw TV is economisch end-of-life dus bij enige vorm van defect, heb je toch al kans dat dat ding niet meer gerepareerd kan/gaat worden omdat het mogelijk heel veel geld moet kosten.

Plus dat enige opvolging ever toch echt wel een andere kabel of set kabels benodigd gaat hebben. Mogelijk dat je dan alsnog tijd, budget en effort erin moet steken om een TV met kabels of juist een dure kabelloze TV aan te muur te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Je zou eens in het Frame topic kunnen rondkijken, dan heb je in ieder geval allemaal users die ook een Connect box hebben, en welke oplossingen zij hebben.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 15:24
[b]Emielio schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:26:Ik zou gewoon een nieuwe Samsung, met Connectbox willen aanschaffen.
Die is er toch gewoon nog, de S95D? Alleen inderdaad, de connectbox is aanzienlijk veranderd.
Mijn vorige samsung uit 2017 had ook een OneConnectbox, maar die was echt enorm veel kleiner en ook de kabel was anders. Heb nu sinds kort de S95D, en daarbij is de OneConnectbox zo ongeveer de grootte van een ps4 en is ook de stekker aanzienlijk groter.

Je zal er dus hoe dan ook niet aan kunnen ontkomen om wat aan te passen vrees ik.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat @HMR90 zegt, een chromecast gaan gebruiken met nlziet en de rest erop.

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 19-12-2024 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Emielio schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:37:
Ik heb in 2018 een TV gekocht met een connectbox. Ik vind een cleane setup mooi, dus heb dan ook de TV, aan een zo plat mogelijke muurbeugel, gehangen, en de near-Invisible cable in de muur weggewerkt. De kabel is heel dun, maar de stekkers zijn ontzettend groot. Dus ik heb het, met een opengesneden PVC installatiebuis in de muur aangebracht en daarna gestuct.

De TV is de Samsung QE49Q7F - QLED. Nu ben ik een paar jaar verder en zou ik graag een keer een nieuwe TV nemen, vooral ook iets groter. Maar het probleem is dat die kabel niet compatible is met modernere TV's. Het is zelfs zo erg, dat een 2019 model al niet meer werkt met die kabel van de uit 2018 komende TV die ik heb.

Heeft iemand een idee hoe ik, zonder mijn muur open te breken, de TV kan vervangen, voor een moderne TV met een connectbox?

Een kabel is wel door de buis te trekken, als er geen stekker aan zit. Ik zou ook open staan voor een ander systeem, met kleinere stekkers als dat er is. Zou je een stekker aan zo'n glasvezelkabel kunnen loshalen en weer opnieuw er aan zetten?

Of heeft iemand een ander goed idee om niet mijn muur open te hoeven breken, maar ik wel een moderne TV kan gebruiken?
Fancy oplossing: De Signature lijn van LG heeft een draadloze connect box. Bijvoorbeeld de M4. Ook nog eens super capabele televisies.

Mooie aanbieding nu bijv. hier: https://nl.pepper.com/aan...a-zero-connect-box-338485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 21:44
Emielio schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:43:
[...]

Was het maar waar. Aan de connectbox, die nu ergens in een bezemkast weggewerkt zit, hangen een netwerk kabel voor het internet, en 2 HDMI kabels.
Ik denk dat @saaltink doelt op een andere TV waar je geen connectbox hebt maar alleen een HDMI uit de TV naar je receiver hoeft te trekken. Bijvoorbeeld LG G series

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Ik heb inmiddels een QE65Q9F gekocht. Een TV die net zo oud is als mijn bestaande TV, maar dan van 49 naar 65 inch gegaan. En dat kon met de zelfde kabel.

Pagina: 1