Toon posts:

lite on dvd probleem :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Ik heb een leuk harenuitrukkend probleem :( |:(
Ik heb in een nieuwe pc eerst 2 weken alleen een plextor 12 speed brander gehad. Hierna heb ik gekozen voor een Liteon dvd speler en die erbij gezet. In het bios en in het mooie configuratiescherm van windhoos 2000 is dit de situatie:

Liteon dvd-rom Bus Number 0, Target ID 0, LUN 0
Plextor cd-r Bus Number 0, Target ID 1, LUN 0

Start ik echter mijn nero of plextor brandproggie op dan kan ie de liteon niet vinden :( Ik heb al de search gebruikt en ik heb al een keer de software eruit gemieterd en opnieuw erop gebonkt. Heb ook al weer de kast opengehad maar de jumpers en kabels zitten goed.

Heeft iemand een idee wat dit probleem kan verelpen ? Moet ik nieuwe nero downen, nieuwe plextor drivers downen of bios flashen ? Of wordt het dan toch maar weer format c: :? :P

Verwijderd

hoe heb je de master/slave aangesloten??

HDD master en Plextor als slave op IDE1?
Lite-on op Master IDE2?

info graag....

Verwijderd

Topicstarter
De liteon zit op ide1 als master en de plextor zit ook op ide1 als slave. Me harddisk zit op ide2 als master

Verwijderd

Wat gebeurd er als je de Plextor weg laat en alleen de Lite-on aansluit op Master1 ??

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel vreemd want me maxtor zit ook op Bus Number 0, Target ID 0, LUN 0 das wel weird :? Want dan denkt windows waarschijnlijk dat me liteon en maxtor op dezelfde ide zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik even gaan kijken hoor doophoofd wat er dan gebeurt, monument plz :)

Verwijderd

Die aanduidingen zoals target en LUn slaan volgens mij alleen op SCSI apparatuur..

Is je DVD wel te zien in de Explorer??
Probeer anders eens een nieuw brandprogramma te installeren (eentje die je nog niet eerder gebruikt hebt), ik had het zelfde met Easy CD-Creator.
Toen ik mijn DVD er bij hing zag ie em ook niet CD creator opnieuw geinstalleerd en daar was ie . (maar dat jij al gedaan geloof ik :o )

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gekke is idd dat hij al mijn apparatuur ziet als scsi en ik heb toch echt ide. Maar goed ik heb mijn plextor ontkoppeld en nu ziet nero geen enkele cdromspeler meer. Me plextor ziet wel me HD en me DVD. En mijn DVD is gewoon zichtbaar in mijn computer of de verkenner. Misschien dat ik dan maar een ander brandproggie moet installeren ?

Verwijderd

en hoe zit het met je RAID controller???

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt waarschijnlijk me specs bekeken maar dat was me ouwe (en nu getoaste) mobo. Heb nu een Abit kt7 without raid. Ik zal me site effe aanpassen lol :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 11:39 schreef TylerD het volgende:
Je hebt waarschijnlijk me specs bekeken maar dat was me ouwe (en nu getoaste) mobo. Heb nu een Abit kt7 without raid. Ik zal me site effe aanpassen lol :)
Yep, ik wil altijd het naadje van de kous weten *D

Verwijderd

Topicstarter
lol maar zal ik proberen om een ander burn proggie te installeren ? :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 11:44 schreef TylerD het volgende:
lol maar zal ik proberen om een ander burn proggie te installeren ? :)
Lijkt mij het beste ja,

Verwijderd

Topicstarter
Thnx doophoofd WinonCD schijnt het wel te gaan doen :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 12:38 schreef TylerD het volgende:
Thnx doophoofd WinonCD schijnt het wel te gaan doen :)
You're welcome ;)
Pagina: 1