Storing KPN glasvezel en mobiele providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 09:58
Ik zit hier met een KPN glasvezel aansluiting en ook een mobiel telefoon netwerk van Youfone.

Beide liggen er sinds vanmiddag 14:15 uit. Volgens KPN is er een storing welke eerst om 18:15 opgelost zou zijn en nu is dat uitgesteld naar 22:15. Youfone meldt helemaal niets en is ook totaal niet bereikbaar in de avond via alle communicatiekanalen.

Aangezien KPN de oplossing opnieuw 4 uur later zet heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat het om 22:15 wel opgelost is. Allestoringen.nl meldt dat er storingen zijn in meerdere grote steden.

Het is hier en op het KPN forum erg stil betreffende deze storing. Zijn er meer mensen die dit op dit moment ervaren?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01
Dat nog niet iedereen deze site kent...

https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Misschien heb je mijn tekst niet goed gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01
Oh, inderdaad excuus, maar dan zie ik de bestaansreden van het topic niet, eerlijk gezegd.

Lijkt mij business as usual voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
dit klinkt als regio anrhem toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
jopoh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:17:
dit klinkt als regio anrhem toevallig ?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
er is daar regionale storing gaande voor de Schuytgraaf. je bent niet de enige die daar geen internet heeft.
wordt hard gewerkt aan een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
jopoh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:22:
[...]

er is daar regionale storing gaande voor de Schuytgraaf. je bent niet de enige die daar geen internet heeft.
Dank voor je reactie!
Ik heb zo een vermoeden dat jij meer details weet? Kabel kapot gegraven? Enig idee waarom Youfone er daar dan ook uit licht? Worden zendmasten aan hetzelfde netwerk gekoppeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Not_Disclosed schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:28:
[...]

Dank voor je reactie!
Ik heb zo een vermoeden dat jij meer details weet? Kabel kapot gegraven? Enig idee waarom Youfone er daar dan ook uit licht? Worden zendmasten aan hetzelfde netwerk gekoppeld?
Ja ik weet meer maar ik kan niet alles delen.

Ja omdat de meeste providers geleverd zitten op de dslam van kpn. waaronder youfone. odido heeft bijvoorbeeld zijn eigen appratuur er hangen die zou er geen last van kunnen hebben ligt er aan hoe die aangesloten zit :)

ja kan voorkomen dat zendmast via de zelfde backhole glasvezelkabel loopt of zelfs door een pop heen loopt kwa verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cygni
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 23:29
jopoh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:22:
[...]

Het lijkt erop dat iemand een oeps heeft gehad. Tussen het verbreken van mijn teams sessie, en de sms van kpn dat er een storing was in mijn postcode gebied zat minder dan 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 12:33
jopoh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:33:
[...]

Ja ik weet meer maar ik kan niet alles delen.

Ja omdat de meeste providers geleverd zitten op de dslam van kpn. waaronder youfone. odido heeft bijvoorbeeld zijn eigen appratuur er hangen die zou er geen last van kunnen hebben ligt er aan hoe die aangesloten zit :)

ja kan voorkomen dat zendmast via de zelfde backhole glasvezelkabel loopt of zelfs door een pop heen loopt kwa verbinding :)
Ik woon zelf ook in de Schuytgraaf en heb Odido glasvezel. Ik heb hier ook een storing sinds 14:00. 5G van Odido werkt echter wel, maar enorm traag, zal wel door beperkte bandbreedte komen doordat er heel een wijk tegelijkertijd op zit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaEJay
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 21:18
Inmiddels verschoven naar 2.15 vannacht. Grote Oeps ergens denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Cygni schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:04:
[...]

Het lijkt erop dat iemand een oeps heeft gehad. Tussen het verbreken van mijn teams sessie, en de sms van kpn dat er een storing was in mijn postcode gebied zat minder dan 5 min.
Hier precies hetzelfde. Inclusief Teams sessie.

De oplossing is helaas al weer 4 uur uitgesteld. Begin de helpdesk te verdenken dat ze er automatisch 4 uur bij doen als het nog niet opgelost is. Voel me daarmee niet echt serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 12:33
Update van Odido:
Update [17-12-2024/23:20] Issue is gevonden en KPN is nu bezig dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
Bron: https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385

5G is de afgelopen half uur wel een heel stuk stabieler geworden. Mogelijk omdat steeds meer mensen nu gaan slapen.

[ Voor 56% gewijzigd door DunaxNL op 17-12-2024 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
voorbereidingen voor herstel zijn gaande, kan nog wel aantal uurtjes duren
Pagina: 1