Tijdens de installatie heb ik al problemen met mijn systeem. Haal ik er echter 1 geheugen kaartje van 256 mb ddr uit, dan gaat alles goed. ZIjn er meer mensen met dit probleem en moet ik dus toch overstappen op een andere windows versie? (me, 2k?) Ik dacht zelf dat Windows 98 niet meer dan 1 gig geheugen aankon.
Nee, ik heb voor de installatie beide kaartjes geprobeert, 1 kaartje ging wel, ongeacht welke, 2 kaarten erin ging niet.
Nadat ik win 98 se erop had gezet heb ik beide kaartjes erin weer in gedaan en dan herkent hij wel 512 mb geheugen.
Nadat ik win 98 se erop had gezet heb ik beide kaartjes erin weer in gedaan en dan herkent hij wel 512 mb geheugen.
win 98 kan niet meer als 196 aan geloof ik dus je gooit best wel veel weg. Met een of andere registry patch is dat geloof ik wel te verhelpen maar dan moet je et eerst geinstalled hebben
. Ik zou eerst eens kijken of het idd niet aan je geheugen ligt. Je moet et iig kunnen installen met 512 want hij adresseert dan alleen minder maar et werkt allemaal wel.
Raar, die limiet van 192MB... ik heb het hier vrolijk kunnen installen met 256MB, zonder wat voor 'n patch dan ook. What do you have to say about that?Op vrijdag 14 september 2001 11:01 schreef Magic_Mirage het volgende:
win 98 kan niet meer als 196 aan geloof ik dus je gooit best wel veel weg. Met een of andere registry patch is dat geloof ik wel te verhelpen maar dan moet je et eerst geinstalled hebben. Ik zou eerst eens kijken of het idd niet aan je geheugen ligt. Je moet et iig kunnen installen met 512 want hij adresseert dan alleen minder maar et werkt allemaal wel.
... en oranje! :P
Goed, mijn leverancier heeft me dus net WinME meegegeven die ik er vanmiddag ff op ga installeren, kijken of dat wel soepel loopt.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad onder win2k, met gewoon sdram. Ook ik kon alle reepjes onafhankelijk goed draaiend krijgen, maar elke combi was instabiel. Win2k is trouwens gevoeliger voor geheugenproblemen dan 98/ME heb ik begrepen.
Bij mij was de oplossing even eenvoudig als onverwacht: randaarde. Ik ben met de hele pc naar de winkel gegaan waar ik het geheugen gekocht had, en daar deed ie het meteen. Het enige verschil met de situatie bij mij thuis was dat ze daar een randaardestopcontact gebruikten... Thuis meteen een kabelhaspel gepakt en de boel geaard, en hij doet het sindsdien perfect (zit dus nog steeds op een geaard stopcontact).
Bij mij was de oplossing even eenvoudig als onverwacht: randaarde. Ik ben met de hele pc naar de winkel gegaan waar ik het geheugen gekocht had, en daar deed ie het meteen. Het enige verschil met de situatie bij mij thuis was dat ze daar een randaardestopcontact gebruikten... Thuis meteen een kabelhaspel gepakt en de boel geaard, en hij doet het sindsdien perfect (zit dus nog steeds op een geaard stopcontact).
hehe lees de laatste twee regels nog eens goedOp vrijdag 14 september 2001 11:05 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
[..]
Raar, die limiet van 192MB... ik heb het hier vrolijk kunnen installen met 256MB, zonder wat voor 'n patch dan ook. What do you have to say about that?
voor zover ik weet gebruikt win 98se tót 512Mb hoor, daarboven gaat ie flippen tenzij een register aanpassing wordt gedaan [die ervoor zorgt dat ie alles boven de 512 negeert]. Mijn win98se maakt prima gebruik van mn 512 Mb geheugen..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Altijd die fabeltjes over hoeveel geheugen Win9x/ME aankan
.. Win9x adresseert gewoon de volle 512MB hoor. Een probleem dat kan ontstaan met meer dan 512MB heeft te maken met VCACHE, niets met de mogelijkheid van Windows om 'maar' 512MB aan te kunnen (laat staan 196MB
).
dadj was me voor ..
dadj was me voor ..
Verwijderd
Dat is niet helmaal waar, win2k is gewoon drastischer fout is fout, die andere lopen nog wel eens met de ellende door tot het echt niet meer gaat en dan paf hangeu.
RGZ
MASH
RGZ
MASH
Op vrijdag 14 september 2001 11:10 schreef Weefselkweekje het volgende:
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad onder win2k, met gewoon sdram. Ook ik kon alle reepjes onafhankelijk goed draaiend krijgen, maar elke combi was instabiel. Win2k is trouwens gevoeliger voor geheugenproblemen dan 98/ME heb ik begrepen.
Verwijderd
Ik heb dus hetzelfde probleem nu 
Heb ook al alles geprobeert maar hij herkent nog steeds maar 256 ram
Heeft iemand die patch of een andere idee?
Heb ook al alles geprobeert maar hij herkent nog steeds maar 256 ram
Heeft iemand die patch of een andere idee?
hahaha..... Bomberman heeft wel gelijk.
Het werkt gewoon. Ook al heb je meer dan 512Mb in je pc, no problems.
Met 512Mb moet het ook gewoon lopen zonder vreemde fratsen.
Loopt het niet dan is er toch iets anders niet goed met je computer.
Bij alle systemen die ik tot nu toe heb geinstalleerd (en dat zijn er nogal wat) werkt het met 512Mb en met meer dan 512Mb.
Je VCACHE hoef je in principe pas aantepassen boven de 1Gb geheugen.
Het werkt gewoon. Ook al heb je meer dan 512Mb in je pc, no problems.
Met 512Mb moet het ook gewoon lopen zonder vreemde fratsen.
Loopt het niet dan is er toch iets anders niet goed met je computer.
Bij alle systemen die ik tot nu toe heb geinstalleerd (en dat zijn er nogal wat) werkt het met 512Mb en met meer dan 512Mb.
Je VCACHE hoef je in principe pas aantepassen boven de 1Gb geheugen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Pagina: 1