Sinds een week ondervind ik problemen met mijn bluetooth headset.
Zelf heb ik een Sony Xperia 1 VI + WF-1000MX4.
Audio alerts/muziek/etc werkt allemaal prima op de headset.
Alleen sinds (ruim?) 1 week werken bellen niet meer.
Bij bellen zie ik heel kort een poging bluetooth te verbinden met de headset, daarna valt hij terug in telefoon audio.
Van alles al geprobeerd.
Uiteraard app permissions gecontroleerd + bluetooth device persmissions headset op 'phone aan'.
Headset verwijderen, opnieuw pairen. Headset reset gegeven.
Sony Sound app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd.
Bluetooth + Wifi setting compleet reset, opnieuwe alles weer connected + paired.
Safe mode opgestart.
Niets lijkt te werken. Phone App blijft hardnekkig de bluetooth weigeren.
WhatApp call werkt overigens ook niet. Audio recording weer wel.
Als tijdens een telefoonverbinding je volume up/down toggled en via de 3 dots klikt, kom je in onderstaand menu:
/f/image/iaAaGfe7xWzj9fRfJsVFuSCZ.png?f=fotoalbum_large)
Als je dan handmatig alsnog audio probeert te wisselen van telefoon naar de headset dan blijft een spinner draaien. Geen switch naar bluetooth helaas.
Ik heb geen idee meer wat ik nog zou kunnen proberen. Maar als ik rondkijk in forums ben ik volgens mij niet de enige ben met bluetooth problemen sinds de Andriod update + Phone App update.
Nog meer mensen met problemen? Of beter nog oplossingen
?
Zelf heb ik een Sony Xperia 1 VI + WF-1000MX4.
Audio alerts/muziek/etc werkt allemaal prima op de headset.
Alleen sinds (ruim?) 1 week werken bellen niet meer.
Bij bellen zie ik heel kort een poging bluetooth te verbinden met de headset, daarna valt hij terug in telefoon audio.
Van alles al geprobeerd.
Uiteraard app permissions gecontroleerd + bluetooth device persmissions headset op 'phone aan'.
Headset verwijderen, opnieuw pairen. Headset reset gegeven.
Sony Sound app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd.
Bluetooth + Wifi setting compleet reset, opnieuwe alles weer connected + paired.
Safe mode opgestart.
Niets lijkt te werken. Phone App blijft hardnekkig de bluetooth weigeren.
WhatApp call werkt overigens ook niet. Audio recording weer wel.
Als tijdens een telefoonverbinding je volume up/down toggled en via de 3 dots klikt, kom je in onderstaand menu:
/f/image/iaAaGfe7xWzj9fRfJsVFuSCZ.png?f=fotoalbum_large)
Als je dan handmatig alsnog audio probeert te wisselen van telefoon naar de headset dan blijft een spinner draaien. Geen switch naar bluetooth helaas.
Ik heb geen idee meer wat ik nog zou kunnen proberen. Maar als ik rondkijk in forums ben ik volgens mij niet de enige ben met bluetooth problemen sinds de Andriod update + Phone App update.
Nog meer mensen met problemen? Of beter nog oplossingen
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025