Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:36
Sinds een week ondervind ik problemen met mijn bluetooth headset.

Zelf heb ik een Sony Xperia 1 VI + WF-1000MX4.

Audio alerts/muziek/etc werkt allemaal prima op de headset.
Alleen sinds (ruim?) 1 week werken bellen niet meer.

Bij bellen zie ik heel kort een poging bluetooth te verbinden met de headset, daarna valt hij terug in telefoon audio.

Van alles al geprobeerd.
Uiteraard app permissions gecontroleerd + bluetooth device persmissions headset op 'phone aan'.
Headset verwijderen, opnieuw pairen. Headset reset gegeven.
Sony Sound app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd.
Bluetooth + Wifi setting compleet reset, opnieuwe alles weer connected + paired.
Safe mode opgestart.

Niets lijkt te werken. Phone App blijft hardnekkig de bluetooth weigeren.
WhatApp call werkt overigens ook niet. Audio recording weer wel.

Als tijdens een telefoonverbinding je volume up/down toggled en via de 3 dots klikt, kom je in onderstaand menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfbpVgjZN-6TLgLmqWBf2TxhQ2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iaAaGfe7xWzj9fRfJsVFuSCZ.png?f=fotoalbum_large

Als je dan handmatig alsnog audio probeert te wisselen van telefoon naar de headset dan blijft een spinner draaien. Geen switch naar bluetooth helaas.

Ik heb geen idee meer wat ik nog zou kunnen proberen. Maar als ik rondkijk in forums ben ik volgens mij niet de enige ben met bluetooth problemen sinds de Andriod update + Phone App update.

Nog meer mensen met problemen? Of beter nog oplossingen :) ?

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Heb je gecontroleerd of er een Google Play Systeem Services update is? In de instellingen onder Info Telefoon - Softwaregegevens (of even in de instellingen zoeken).

Daarnaast kun je je nog bij Sony support melden. Als een update d schuldige is kunnen zij dat oplossen, mits ze ervan weten, dus moeten klanten het bij hun melden.

Je kunt ook nog met een andere telefoon (van partner, vrienden, etc)testen of de headset het probleem is of niet.

En met andere headset (van een bekende lenen) of het aan jou headset ligt of breder is.

En je hebt nog de optie van backup maken, fabrieksinstellingen reset en opnieuw proberen op een schoon toestel, werkt dat, kun je de backup terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:36
Alles is up-to-date inderdaad.

Vanavond even m’n oude WF-1000MX3 (met kapotte mic) getest. Tadaa, werkt.

Deze heaset paired nog via ‘oude’ bluetooth manier met ‘headset icon’
De MX4 wordt als nearby device gezien. Misschien is dat het probleem in combi met mijn earbuds.

Verschil is ook goed te zien in de audio dialoog uit mijn initiele post.
Naamgeving in audio device switch is anders.
Technische model benaming telefoon ipv ‘This phone’ + ‘bluetooth’ als audio device.

Ik heb geprobeerd near devices uit te zetten in Google setting, maar dat lijkt niet mogelijk.
Pairen met de MX4 op ‘oude’ bluetooth protocol manier lijkt niet mogelijk.

Misschien dat er nog iets te vinden is in de developer settings om iets te forceren.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025