BBG 1440p pc: alternatieve ram sticks?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Dag Tweakers,

Ik ben tegenwoordig een stuk slechter op de hoogte van de compatibiliteit van onderdelen. De BBG 1440p pc (met cpu upgrade) combineert de uitvoering: ASRock B650M-HDV/M.2 met uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 (cpu is de uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray , niet relevant toch?). Deze bestelt, maar het geheugen blijkt niet goed leverbaar. Als alternatief stelt de webshop de uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 voor. Deze staat niet op de QVL lijst (https://www.asrock.com/MB...DVM.2/index.asp#MemoryRAP) en "heeft iets lossere timings" maar volgens de webshop zou het moeten werken en verwachten ze "niet dat dit bij het dagelijks gebruik een merkbaar verschil gaat maken".

Kunnen jullie me vertellen hoe ik bepaal of dit nu klopt, of als alternatief, jullie in schatting geven? Bedankt!

Edit: Zoals jullie misschien kunnen merken: ik heb geen voorkeur voor een merk, een derde setje wat geschikter is dan de gesuggereerde corsiar aanraden zou ook zeer geapprecieerd worden!

[ Voor 7% gewijzigd door roger128 op 17-12-2024 17:07 . Reden: laatste zin ]

Beste antwoord (via roger128 op 17-12-2024 20:30)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:06
Corsair heeft diverse versies van hun Vengeance Dimmen. Die verschillen door de verschillende geheugenchips die er op zitten. Sommige daarvan werken niet lekker met AMD.

Vandaar dat er op een QVL-lijst van een moederbord-fabrikant bij Corsair Vangeance ook een versie-nummer staat. Dat is bij andere fabrikanten niet nodig.

Maar omdat Corsair 1 verkoopnummer gebruikt voor meerdere versies, weet je dus nooit wat je krijgt totdat je het fysiek in je handen hebt en het versienummer kunt checken.

Dat zou voor mij al een no-go zijn omdat ik gewoon iets wil dat werkt. En niet met een kans het terug te moeten sturen omdat de fabrikant loopt te kutten en ik toevallig een set krijg die niet lekker werkt met Ryzen.

Als je aangeeft bij welke webshop je wil gaan kopen, kan er gerichter gezocht worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:08
uitvoering: G.Skill Ripjaws S5 F5-6400J3239G16GX2-RS5K

deze heeft A die schijnbaar je kan die gewoon naar 6000 zetten als je wilt en is compatible met dat moederrbord,wat toch persoonlijk mijn voorkeur zou hebben,dat die wel op de QVL lijst staat

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:06
Corsair heeft diverse versies van hun Vengeance Dimmen. Die verschillen door de verschillende geheugenchips die er op zitten. Sommige daarvan werken niet lekker met AMD.

Vandaar dat er op een QVL-lijst van een moederbord-fabrikant bij Corsair Vangeance ook een versie-nummer staat. Dat is bij andere fabrikanten niet nodig.

Maar omdat Corsair 1 verkoopnummer gebruikt voor meerdere versies, weet je dus nooit wat je krijgt totdat je het fysiek in je handen hebt en het versienummer kunt checken.

Dat zou voor mij al een no-go zijn omdat ik gewoon iets wil dat werkt. En niet met een kans het terug te moeten sturen omdat de fabrikant loopt te kutten en ik toevallig een set krijg die niet lekker werkt met Ryzen.

Als je aangeeft bij welke webshop je wil gaan kopen, kan er gerichter gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 09:33
uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 niet goed leverbaar? Ik zie 6 winkels die de volgende dag kunnen leveren! En anders neem je uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 die nog iets strakkere timings heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
@Uszka je hebt gelijk, ik wilde bij dezelfde winkel een alternatief zoeken zodat er niet nog een pakket verzonden zou moeten worden. Maar ik heb de originele shop verzocht het ram te annuleren en elders gekocht. Bedankt!