gebruiken cassettebandje-tape fixen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik ben bezig een stel casette bandjes over te zetten op cd, en op een of andere manier is het bandje iets fouts gaan doen in m'n casettedeck, zodat de tape enorm op een pinnetje was gaan draaien. Het gevolg was dat het casettedeck niet openging en dat ik het frontje eraf heb moeten halen om de tape met een mesje los te snijden en zo het bandje eruit te kunnen halen.
Met andere woorden, het tape ligt nu in 2 stukken (en er is een stuk gewoon weg, maargoed) en die wil ik weer aan elkaar maken. Hoe moet ik dit doen? Kan er een soort van plakbandje omheen, of moet het aan elkaar gesmolten worden??? Wie o wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 10:49

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Plakbandje werkt wel, maar je krijgt daarmee een klein stukje onbruikbare tape. Het stuk tape dat om je capstan-as heengewikkeld is geweest is hoogstwaarschijnlijk nogal vervormd en gevouwen. Dit hoor je redelijk goed terug helaas.

Om dit in de toekomst te voorkomen moet je je koppen en je capstan-as in je tapedeck schoonmaken met alcohol (op een wattenstaafje).

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Niet online
ok, thanx voor de tip!
Dat tape wat er omheen zat heb ik door moeten snijden om het zo in kleine stukjes eraf te halen. Het zat er erg strak omheen. Dus nog een klein stukje missen is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

je casettedeck zou altijd schoon moeten zijn, vooral als je oude bandjes gebruikt moet je dit regelmatig ff doen. Met een wattenstaafje en wat alcohol gaat dat heel goed, je moet alleen niet dat zwarte geval onder je "pinnetje" (capstan) schoonmaken daarmee want dan gaat het rubber uitdrogen.

Overigens denk ik dat je bandje zelf ook niet helemaal lekker is, wat er bij jou gebeurd is ontstaat meestal doordat het rechterwieltje van het bandje niet meedraait en dan loopt die tape dus overal heen ...en komt het vanzelf ergens tussen te zitten.
Vooral bij oude 3M/Scotch casettebandjes wil dit nog wel eens gebeuren door rookaanslag. Een simpele oplossing hiervoor is er niet maar het bandje ff een paar keer snel heen en weer spoelen helpt soms...

Maargoed, je kan die 2 stukken wel weer aan elkaar plakken met een stukje plakband, alleen ik raad je wel aan daarna het bandje niet meer te gebruiken omdat de lijm op den duur gaat uitlopen of loslaat.

je neemt beide uiteinden en legt deze over elkaar heen, en dat knip je dan schuin doormidden zodat je als het ware de stukken tegen elkaar aan kan leggen en het precies past: ====/=====

Aan de _binnenkant_ plak je dan een stukje plakband (binnenkant/bovenkant is de kant die de koppen van je casettedeck niet raakt)
De stukken die er dan uitsteken knip je eraf (anders vind je casettedeck dat niet zo'n goed idee) en dan kan je het bandje wel weer ff gebruiken maar zal het op dat stukje erg slecht klinken, en er is natuurlijk een stuk tussenuit aan beide kanten.

Er is wel speciale plakband hiervoor die andere lijm heeft maar om dat nou alleen hiervoor helemaal te gaan kopen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/fixen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/fixen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/fixen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/fixen4.jpg

• RdB_IA
  • Niet online
ok, wederom bedankt voor de tips.
En nog een vraagje, de leeskop, hoe kan ik die het beste schoonmaken? Ook een wattenstaafje met alcohol?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 15 september 2001 13:50 schreef RdB het volgende:
ok, wederom bedankt voor de tips.
En nog een vraagje, de leeskop, hoe kan ik die het beste schoonmaken? Ook een wattenstaafje met alcohol?
Yep :)
en dan ff een paar minuten wachten zodat de alcohol verdampt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 15 september 2001 18:41 schreef dreeke het volgende:

[..]

Yep :)
en dan ff een paar minuten wachten zodat de alcohol verdampt
Alcohol is in 5 seconden verdampt ;)
Pagina: 1