Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauterham
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Hoi allen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kan wel wat hulp gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil de laptop gebruiken voor games als Rust, Civ7 en voor programma's als Photoshop, InDesign en Illustrator.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Poeh, ik kan er niet te veel aan uitgeven, vandaar ook 'budget'. Max om en nabij iets van 1100 euro?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, totaal niet. Ik ga 'm enkel en alleen thuis gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen MSI (in het verleden meermaals een MSI-laptop gehad, veel problemen gehad met snel kapot gaande onderdelen + luidruchtige fans).
Verder zoek ik iets met een Intel Core 7/ Ryzen 7, RTX4060 en, het liefst, 32 GB intern geheugen en een SSD HD van 1GB. Beter mag altijd, maar laten we eerlijk zijn... dat gaat niet gebeuren met het huidige budget.
Als ik ga zoeken is er eigenlijk maar één laptop in de prijsklasse die aan alle punten lijkt te voldoen en dat is uitvoering: Acer Nitro V 15 ANV15-41-R2X8 + Nitro Wireless Controller

Ik kom helaas weinig reviews tegen over deze laptop en vraag me daarnaast ook wel af of de processor (Ryzen 7 7735HS) krachtig genoeg is in vergelijking met andere laptops in deze prijsklasse. Wellicht is het beter om te gaan voor een goedkopere laptop met 16GB RAM en die binnen het budget direct te laten uitbreiden naar 32 GB? Belangrijkste is in ieder geval dat ik een laptop wil kopen waar ik gelijk een jaar of 4/5 mee vooruit kan waarbij ik ook nieuwere spellen kan blijven spelen (ook al is dit niet in de hoogste videosettings).

Hopelijk is er iemand met meer verstand die wil meedenken? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:48
Zelf nog aan het twijfelen om een Laptop of een zelfbouw Desktop te maken.

Qua laptop kwam ik zelf rond deze prijsklasse op deze uit uitvoering: HP Victus Gaming 16-r0054nd maar inderdaad dan moet het geheugen nog ge-upgrade worden.

Zelf nooit z`n hele fan geweest van Acer

[ Voor 6% gewijzigd door sten123 op 17-12-2024 15:14 ]

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Waarom per sé een laptop wanneer je deze niet als laptop (verplaatsbaar, mee te nemen naar je werk) gaat gebruiken?
Laptops zijn eigenlijk ook nooit gemaakt om op te gamen. Je doet altijd concessies op allerlei gebied.
Plus dat budget laptops nog minder 'vette' specificaties hebben.
Voor het budget wat je in gedachten hebt is waarschijnlijk wel een desktop te koop.
Voordeel is dat je makkelijk geheugen, processor of opslagcapaciteit kunt veranderen/toevoegen.
En met een beetje behoorlijk scherm kijkt het een stuk beter dan zo'n klein schermpje van een (budget)laptop.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauterham
Yaksa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:23:
Waarom per sé een laptop wanneer je deze niet als laptop (verplaatsbaar, mee te nemen naar je werk) gaat gebruiken?
Laptops zijn eigenlijk ook nooit gemaakt om op te gamen. Je doet altijd concessies op allerlei gebied.
Plus dat budget laptops nog minder 'vette' specificaties hebben.
Voor het budget wat je in gedachten hebt is waarschijnlijk wel een desktop te koop.
Voordeel is dat je makkelijk geheugen, processor of opslagcapaciteit kunt veranderen/toevoegen.
En met een beetje behoorlijk scherm kijkt het een stuk beter dan zo'n klein schermpje van een (budget)laptop.
Ach, ik vind het lekker om gewoon op de bank te hangen met laptop op schoot, vooral een spel als Civilization hoef je niet altijd 300% aandacht erbij te hebben. Daarnaast heb ik er ook niet zo'n trek in om ergens achter een desktop in een ander kamertje te gaat zitten. Het is dus puur een voorkeur, ik weet dat je met desktops meer waar voor je geld krijgt.

Desktop is voor mij dus geen optie, ook al lever ik prijsttechnisch aan 'performance' in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-07 15:37
Ik zou bij die Acer even checken wat de tgp is van de gpu. Zag bij een vergelijkbaar model maar 85W staan.

Hier nog een paar alternatieven:
https://tweakers.net/pric...;2093646;2069104;1942784/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauterham
Ik begin steeds meer bij de Acer na te denken of dit inderdaad wel een goede optie is. Des te meer ik me probeer in te lezen, des te meer krijg ik twijfels bij de CPU.

Op dit moment heb ik de lijst tot 5 teruggebracht:
https://tweakers.net/pric...;2094170;2090658;2081680/

Als basis ga ik uit van een Intel Core i7 of AMD Ryzen 7 processor, een RTX4060 en 16GB intern geheugen.

Lenovo LOQ 15IRX9 (83DV00J7MH):
prijstechnisch meest interessante optie, + goede i7 processor

HP Victus Gaming 15-fb2772nd:
zit niet ver af van de Lenovo, maar ietsje langzamere processor (niet veel), maar wel grotere SSD.

Acer Nitro V 15 ANV15-41-R2X8
Enige optie met 32 GB geheugen, heeft ook 1 TB SSD. Minste processor van de 5 opties.

ASUS TUF Gaming A16 FA607PV-N3094W
Beste processor van de 5 opties, 512 GB SDD

HP Victus Gaming 16-r0054nd
Enige optie met RTX 4070. Asus en Lenovo hebben betere processor. Zit ook iets boven oorspronkelijke budget.

Voor nu denk ik dat m'n voorkeur uit gaat naar de ASUS, vanwege de processor. Geheugen is eventueel in de toekomst altijd nog uit te breiden. Maar moet nog verder onderzoeken. Denk dat ik voor alle 5 een prijsalert instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-07 16:02
Voor goede aanraders qua laptops zou ik nog https://www.youtube.com/@JustJoshTech/videos bekijken, daar nemen ze ook bouwkwaliteit, beeld, warmte etc mee. Die dingen zijn altijd lastig van een webpagina af te halen
Pagina: 1