Wij gaan volgende week naar Aken en natuurlijk te lang gewacht met een groene milieusticker te kopen. Waar in de buurt van Aken kan ik deze direct kopen, zijn er daar in de buurt tankstations die ze hebben bv.?
voor de zomervakantie had ik hem binnen 3 dagen binnen, dus afhankelijk van wanneer je gaat: het kan nog.
Je kunt ook bij Dekra- of TUV-keurstations langsrijden.
Je kunt ook bij Dekra- of TUV-keurstations langsrijden.
Google anwb voor links naar adressen
https://www.anwb.nl/vakan...voorbereiding/milieuzones
“ De milieusticker is ook verkrijgbaar in Duitsland. Onder meer bij een aantal garages, gemeenten en filialen van DEKRA, GTÜ en TÜV. Hiervoor is het kentekenbewijs van de auto nodig. Aan de hand van de gegevens (bouwjaar, gewicht, benzine- of dieselmotor) wordt de kleur van de sticker bepaald. De kosten variëren al naar gelang het afgiftepunt van € 5 tot bijna € 50.”
https://www.anwb.nl/vakan...voorbereiding/milieuzones
“ De milieusticker is ook verkrijgbaar in Duitsland. Onder meer bij een aantal garages, gemeenten en filialen van DEKRA, GTÜ en TÜV. Hiervoor is het kentekenbewijs van de auto nodig. Aan de hand van de gegevens (bouwjaar, gewicht, benzine- of dieselmotor) wordt de kleur van de sticker bepaald. De kosten variëren al naar gelang het afgiftepunt van € 5 tot bijna € 50.”
[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 17-12-2024 14:20 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik heb geen idee. Maar afgelopen zomer zijn we met de auto naar Aken geweest. Daar de auto geparkeerd op een P+R parkeerplaats (in ons geval Westfriedhof) en zijn we met de bus naar de binnenstad gegaan. De bus is gratis. Het parkeren is gratis.
Make music, not war
Ook een heel goed plan inderdaad.musiman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:20:
Ik heb geen idee. Maar afgelopen zomer zijn we met de auto naar Aken geweest. Daar de auto geparkeerd op een P+R parkeerplaats (in ons geval Westfriedhof) en zijn we met de bus naar de binnenstad gegaan. De bus is gratis. Het parkeren is gratis.
Ik heb het opgelost denk ik: via ANWB bij TüV besteld. ANWB gaf aan binnen 3 dagen verzonden, dus vandaar mijn vraag, de TüV site zelf tijdens het bestellen: vandaag besteld, morgen verzonden.
Dus dit doorgevoerd nu. Dank allen voor de hulp.
Ja die zag ik, volgens mij alleen daar te krijgen onderweg.
Je kan daar inderdaad zo naartoe rijden met je autopapieren en na 3 minuten heb je een sticker. Heb hem zelf bij dat TUV adres gehaald.
We gaan zondag (goed voorbereid of niet dan), bedankt voor de info.XelaRetak schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:25:
[...]
Je kan daar inderdaad zo naartoe rijden met je autopapieren en na 3 minuten heb je een sticker. Heb hem zelf bij dat TUV adres gehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 17-12-2024 14:26 ]
Ook in Nederland zijn er nog steeds plekken waar je hem direct in de winkel kunt meenemen, bijvoorbeeld: https://www.gwktravelex.n...n/milieusticker-duitsland
Krijg je wel een handgeschreven kenteken waarschijnlijk, in plaats van een geprint exemplaar.
Krijg je wel een handgeschreven kenteken waarschijnlijk, in plaats van een geprint exemplaar.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
N=1, maar een maand geleden een sticker gehaald bij GWK Eindhoven Airport: het kenteken werd geprint met een label maker en op de groene sticker geplakt.Xander schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:27:
Ook in Nederland zijn er nog steeds plekken waar je hem direct in de winkel kunt meenemen, bijvoorbeeld: https://www.gwktravelex.n...n/milieusticker-duitsland
Exact hetzelfde als toen ik 2 jaar ervoor in Duitsland zelf bij een garage een sticker ging halen.
Weet niet of het veranderd is vergeleken met vroeger, of dat dit de nieuwe "methode" is.
Kreeg wel het advies van het GWK om aankoopbewijs (uitgeprint A4) in de auto te bewaren overigens.
Dat advies staat ook op het papier dat je er bij krijgt wanneer je 'm online bestelt.Yakumos schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:35:
[...]
Kreeg wel het advies van het GWK om aankoopbewijs (uitgeprint A4) in de auto te bewaren overigens.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
For future reference: is er iets in deze lijst op zondag open, denk het haast niet of wel? GWK iin NL denk ik wel meestal. Maar zondag is in Dld. alles potdicht.
Dank voor alle hulp iedereen. De TüV verstuurt hem de volgende dag na betaling zo blijkt. Ik denk dat we dan op tijd zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door pennywiser op 17-12-2024 14:42 ]
Pagina: 1