CV blijft stoken ondanks dat temperatuur is bereikt??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:16
Wat ik heb:

-Een Honeywell Chromotherm IV thermostaat in de woonkamer-
-Vloerverwarming
-een Honeywell aangestuurde klep (VC8615)
-Intergas Xtreme 36 CV-ketel.

Af en toe lijkt het erop dat de klep geen signaal krijgt om uit te gaan wanneer de temperatuur in de woonkamer bereikt is. Resultaat is dat de klep open blijft staan en de CV ketel blijft stoken (en het binnen 28 graden wordt op de duur ;-) )
Ik moet dan de thermostaat op 30 graden zetten, wachten tot ik een vlammetje zie op de thermostaat en dan de thermostaat weer naar 19 zodat de klep dicht gaat en de CV stopt met stoken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik verdenk de zoneafsluiter, dat die blijft hangen. Is het een aan/uit schakeling? Dan zou je kunnen kijken of de spanning op de aanstuurdraden wel verandert.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
franssie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:07:
Ik verdenk de zoneafsluiter, dat die blijft hangen. Is het een aan/uit schakeling? Dan zou je kunnen kijken of de spanning op de aanstuurdraden wel verandert.
Dank voor je reactie @franssie het is een aan/uit schakeling. met zoneafsluiter bedoel je de klep neem ik aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> DEI

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

kuwerti schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:11:
[...]

Dank voor je reactie @franssie het is een aan/uit schakeling. met zoneafsluiter bedoel je de klep neem ik aan ;-)
inderdaad!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14:14
Als de thermostaat in de woonkamer de enige is die een warmtevraag aan de ketel doorgeeft, dan maakt het toch niet uit of de zoneklep open of dicht is? Als de temperatuur in de woonkamer bereikt is, schakelt deze de warmtevraag naar de ketel uit.

Oh wacht.... Intergas en vloerverwarming.... Dan is het inderdaad goed mogelijk dat de klep blijft open staan en dat de ketel in tapwater modus ook de vloerverwarming mee op warmt...

Ik ga er dan wel vanuit dat je een vloerverwarmingsverdeler met pomp hebt en dat de tweewegklep in het circuit tussen cv ketel en verdeler zit.

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
thanks allen. ik ga eens kijken hoe dit nu komt. dank
Pagina: 1