Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08 21:58
Hey luitjes!

In een poging m'n HTPC te upgraden heb ik een nieuw moederboard gekocht, maar ik krijg de drivers van de audiochip niet aan de praat:
  • Ik wil dat er 5.1 geluid over de HDMI naar m'n TV wordt gestuurd, om het vervolgens door te sturen naar m'n receiver via de optische (TOSLINK) out op de TV.
  • Het enige wat ik voor elkaar krijg is dat er stereo audio uit de 3,5mm line out krijg en dat er stereo geluid met de HDMI meekomt. Dit onder supervisie van de Microsoft eigen drivers.
M'n systeem ziet er inmiddels zo uit:

uitvoering: LC-Power LC-1320mi
uitvoering: ASUS Prime N100I-D D4
uitvoering: Crucial CT16G4SFRA32A
uitvoering: Innovation IT Performance 128GB
uitvoering: Intel Wi-Fi 6 AX201 adapter (non vPro)
en nog wat minder significant draaiend toebehoren.
uitvoering: LG OLED evo C3 42" (C37, buitenlands model) Zwart

Kleine kanttekening: op het mobo zit een SPDIF aansluiting (3pins voor RCA en/of TOSLINK), maar sockets zijn niet inbegrepen. Kaartje kopen valt ook af in verband met te weinig ruimte behuizing helaas.

Nu is het eerste probleem dat er nergens staat gespecificeerd om welke chip het eigenlijk gaat (zie ook manual hieronder). Gezien de specs verwacht ik de Realtek ALC892.

Manual MoBo
Drivers MoBo
Specs ALC892
Drivers & Software Realtek

Aanbevolen drivers (volgens fabrikant site ASUS) zijn de "Realtek Audio Driver V6.0.9496.1". Dit zijn dezelfde drivers als die in de softwarebundel van Realtek zitten (R2.82). Nieuwste software bundel heeft versie R2.83.

Wat er gebeurd is dat als ik de nieuwste drivers installeer, wordt alleen de SPDIF device herkent en de luidspreker uitgang (stereo). Dat is schattig, maar de SPDIF is dus niet aangesloten en ook als ik de HDMI aansluit op een scherm wordt deze niet herkent. Als ik alle drivers verwijderd, pikt Windows update het op en worden er generic drivers geïnstalleerd. Hierdoor wordt de SPDIF, de luidspreker en de eventueel aangesloten HDMI geinstalleerd. Echter, alleen stereo geluid via HDMI. Bij apparaat eigenschappen geeft hij ook aan dat er maar 2 kanalen mogelijk zijn.

Gek genoeg wordt er geen audiobeheers software geïnstalleerd. Dit is wat er vroeger wel bijzat, ik verwachtte de Realtek Audio Manager. Dit heb je nodig om de verschillende geluidskanalen (surround, front, rear, center, sub) over de 3,5mm jacks te gooien. Dat zou eventueel een mooie (analoge) workaround kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.tenforums.com/attachments/sound-audio/145765d1501106221t-realtek-hd-audio-driver-version-old-post-realtek.png
Kennelijk is er ook een Microsoft Store variant, Realtek Audio Console:
Afbeeldingslocatie: https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/1ea1f92a-3c59-4889-a3cb-b75e2a221369?upload=true

De Realtek Audio Manager heb ik uberhaupt niet gezien. Wanneer ik een versie van de softwarebundel (R2.82 of R2.83) installeer, faalt die met een onbekende error (Errorcode 0001). Mogelijk de Audio Manager dus. Wanneer ik handmatig de Realtek Audio Console installeer, maakt die me wanhopig met een heel lang wachten en een "Could not connect to RPC".

Qua TV en hardware heb ik geprobeerd:
  • Andere Laptop middels HDMI op OLED aangesloten -> 5.1 geluid wordt netjes gepassthrought naar receiver
  • HDHI settings > Auioformat gewisselt tussen bitstream/PCM
  • verschillende HDMI kabels
  • verschillende 3,5mm -> tullip kabels om de verschillende kanalen analoog op receiver aan te sluiten
I'm at a loss. Na 4 uur drivers deïnstalleren, prutsen, kabels vervangen, beeldschermen wisselen weet ik het niet meer. heeft iemand ideeën?

[ Voor 0% gewijzigd door VladimirLudovic op 17-12-2024 12:31 . Reden: spelling ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Je audio moet over HDMI gestuurd worden. Niet over de realtek chip. Je kunt dan het beste de audio chip in de bios al uitschakelen. Zit die ook niet in de weg :)

En vervolgens heb je te maken met de TV. Die moet 7.1 geluid kunnen ontvangen en verwerken. Doorsturen in multi channel vorm via TOSLINK gaat enkel als het een codec is in dolby proprietary formaat.

Normaliter ga je voor zo'n opstelling voor:
PC --> Reciever --> TV waarbij de reciever de audio eruit vist.

edit: supported formats voor toslink:

edit2:

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 17-12-2024 12:45 ]

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44

HugoBoss1985

Xenotech

Een LC-Power voeding... als dat maar goed gaat (bij mij ging dat niet goed).

Je kan ook overwegen om het moederbord bios eens te updaten als dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
In dit geval is het gewoon een externe brick. Deze kastjes zijn indertijd veel verkocht en gingen prima. Niet te vergelijken met de ATX exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
Ten eerste, M2M, HugoBoss, dank voor de reacties. Ben ermee aan de slag gegaan. Ik ben er nog niet uit - sterker nog, dingen werden alleen nog maar vreemder.

Kort zal ik het gedrag van de driver voor het geluid over de HDMI toelichten: Het gaat dus om het apparaat "LG TV SSCR2 (HD Audio Driver for Driver Audio)". Er doen zich (klaarblijkelijk random) 3 scenario's voor:
  1. De HDMI aansluiting wordt überhaupt niet herkent. Soms kun je m vinden door "verborgen apparaten tonen" aan te zetten in apparaatbeheer. Er is een driver geïnstalleerd maar apparaat is greyed out. Obviously staat HDMI audio ook niet bij de beschikbare afspeeldevices. Krijg m niet werkend, ook niet na kabel los/vast.
  2. HDMI audio wordt wél herkent, maar geeft alleen stereo audio door. Bij de eigenschappen van "LG TV SSCR2" kan bij tabblad Ruimtelijk geluid alleen voor stereo worden gekozen. Wanneer je voor 'configureren' kiest, zie je alleen een stereo setup.
  3. HDMI audio wordt wél herkent, en nu is er bij tabblad Ruimtelijk geluid ook "Dolby Atmos voor Home Theater" worden gekozen (vereist wel de Dolby Atmos app uit de store). Wanner je nu 'configureren' kiest kun je tot 7.1 speakers configereren. 5.1 geluid wordt hierdoor succesvol over HDMI gegooit.
note: over scenario 3: Die Dolby Atmos for Home theater software recodeerd de beschikbare geluidskanalen naar een Dolby Atmos/Digital formaat neem ik aan. En dan over HDMI gegooid - alles is op receiver in Dolby Digital formaat - zelfs als je DTS of AAC 5.1 afspeelt en zelfs 'n stereo bronbestand word omgezet naar multichannel. Dit scenario is sub-obtimaal vanwege de zeer beperkte beheersmogelijkheden van m'n geluid (ik wil bijvoorbeeld niet dat m'n stereo muziek geluid ineens als 5.1 wordt weggestuurd - dat wil ik mn receiver laten doen die kan dat stukken beter).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1YpLxYIOuEdwc8tNgKlB_Zc64w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GJy4CBZU3PjnmuQwdoBM5IY9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlHEZPgiZeCjxqlbvzLYfy7GjAY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g3dZjUmmQIQxx1lOoeBG47aZ.png?f=fotoalbum_tile

Op de testlaptop (ter referentie) zie ik dat het HDMI audio apparaat altijd wordt herkent, maar in de eigenschappen ook vermeld dat het 'Maximum aantal kanalen' 2 is, maar toch de meeste multichannel formaten netjes en onveranderd over de HDMI gooit. Met uitzondering van AAC 5.1 (maar dat weit ik aan de TOSLINK bottleneck). Zelfs Dolby Atmos 7.1.4 komt gewoon als 5.1 Dolby Digital bij m'n versterker aan.
M2M schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:38:
Je audio moet over HDMI gestuurd worden. Niet over de realtek chip. Je kunt dan het beste de audio chip in de bios al uitschakelen. Zit die ook niet in de weg :)
Goeie tip. Onboard HD Audio uitgeschakeld. Behalve dat de verschillende Realtek apparaten nu inderdaad weg zijn, gedraagt de HDMI verbinding zich als hierboven.
En vervolgens heb je te maken met de TV. Die moet 7.1 geluid kunnen ontvangen en verwerken. Doorsturen in multi channel vorm via TOSLINK gaat enkel als het een codec is in dolby proprietary formaat.
Zoals ik in m'n OP al meldde, 5.1 is prima voor mij - en dit werkt in m'n referentie laptop setup prima. O.a. AAC zijn inderdaad een probleem. Dit is een voordeel van een eerdere setup, waarbij ik de TOSLINK uitgang op vorige MoBo gebruikte. Dan zorgen de SPDIF drivers kennelijk voor hercodering. Maar er zitten dus geen SPDIF connectors op m'n huidige ASUS MoBo :'(
Normaliter ga je voor zo'n opstelling voor:
PC --> Receiver --> TV waarbij de reciever de audio eruit vist.
yep snap ik, maar ik heb n ouwe receiver die geen video doet en geen HDMI in/uitgangen heeft. Ik voed die met een optische kabel dus.
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:47:
Een LC-Power voeding... als dat maar goed gaat (bij mij ging dat niet goed).
Haha, thanks for your concern. Dit gaat inderdaad om een extern trafootje, geen probleem, doet t al jaren ^_^
Je kan ook overwegen om het moederbord bios eens te updaten als dat mogelijk is.
Goed idee! Maar helaas, de aangeboden biosupdate via site leverancier wil niet: Tijdens bios flash procedure krijg ik n melding dat het niet het niet de juiste BIOS chip is |:( . Sjongejonge. Wat een gedoe allemaal.

Ik snap nog steeds niet hoe ASUS had bedacht dat je HD Multichannel audio kan benutten over de mini jacks als je die niet kan retasken. Bijgeleverde drivers zijn louter drivers, zonder software of interface. Elke driver (met of zonder Realtek Audio Manager) die ik van internet pluk voor de ALC892 heeft onderstaande fout - en dan doet ie een roll-back. Versies R2.73 t/m R2.83 geprobeerd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWfgfxXQkck0xQot63v-YyKSvAU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SxMczQdaSUwI0qNEpg2rVA37.png?f=user_large

Heeft iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44

HugoBoss1985

Xenotech

Haal je die audio drivers "van het internet" of van de website van Asus?
Want als die bios update klaagt over een verkeerde bios chip denk ik dat je wellicht bij het verkeerde moederbord zit te kijken op de site van Asus?
En dan dus daar ook de verkeerde audio drivers vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
HugoBoss1985 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:00:
Haal je die audio drivers "van het internet" of van de website van Asus?
Want als die bios update klaagt over een verkeerde bios chip denk ik dat je wellicht bij het verkeerde moederbord zit te kijken op de site van Asus?
En dan dus daar ook de verkeerde audio drivers vandaan haalt.
Natuurlijk in eerste instantie van ASUS site:
Maar in m'n zoektoch naar beheerssoftware van die audio jacks op zoek gegaan naar Realtek Audio Manager, die sofware komt van de Realtek site.

Laatste versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VladimirLudovic
Kleine update, want, stapje verder.
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:47:
VladimirLudovic schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:58:
Goed idee! Maar helaas, de aangeboden biosupdate via site leverancier wil niet: Tijdens bios flash procedure krijg ik n melding dat het niet het niet de juiste BIOS chip is |:( .
Ik zag dat de firmwareversie op de BIOS al de nieuwste is. Geprobeerd om een oudere firmware erop te installeren (BIOS rollback is AAN). Hij geeft echter dezelfde foutmelding, dus dat blijft nogal vreemd. maargoed, laatste versie zit er blijkbaaar in.

Also, nieuwe image erop geknalt - wat blijkt: zonder Realtek drivers wordt de HDMI audio uitgang gewoon herkend! Ook het apparaat "HD Audio Driver for Display Audio" is dan actief - en wat denk je: hij gooit alle multichannel audio gewoon netjes over de HDMI?! De hardware lijkt dus in orde te zijn vOv .

Maar goed, verdere ondersteuning of configuratiemogelijkheden zijn dan natuurlijk afwezig: Zonder de drivers kun je de 3,5mm audio jacks niet instellen, Realtek Digital Audio niet configuren, helemaal niks.

Aan de andere kant: dat was precies mijn probleem - want die drivers hebben nooit gewerkt. Wie heeft er drivers nodig als ik toch de audio door m'n receiver laat decoderen?

Voorlopige waarneming: HDMI audio uitgang wordt herkend en is bruikbaar voor multichannel, totdat je een Realtek Audio driver probeert te instaleren - dan is je audio naar de gallemiezen.

Ik zie overens nergens op internet problemen met de onboard sound van dit bordje. Al die problemen met niet werkende drivers en software lijken me geen fabricage foutje toch? Het is grappig dat die HDMI nu soms werkt, maar ik mag toch verwachten dat het MoBo naar behoren werkt. Zou dit toch een chip defect kunnen zijn? Bordje inruilen? Hoe denken anderen hierover?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je überhaupt de enige driver welke in dit hele verhaal relevant is geïnstalleerd; de Intel Graphics drivers?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• VladimirLudovic
Zeker - die zitten bij de drivers. Eerste wat ik deed.

Afgezien van de praktische vraag hoe multichannel netjes over de HDMI te krijgen blijft het vervelend dat de Realtek drivers niet werken.

[ Voor 2% gewijzigd door VladimirLudovic op 19-12-2024 10:59 . Reden: Toon ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:15

Dark

who tweaked the light?

Plaatje van het moederbord in de pricewatch laat de ALC 897 zien, niet de 892, al zou dit kwa driver geen verschil moeten maken.

Probeer eens de "Realtek HD Audio (UAD) Drivers Version R2.8x (9323.1) WHQL (Asus)" driver. Ik heb met deze versie maar dan voor asrock gezien dat het realtek audio console app er dan wel is, op een plek die je misschien niet direct zou verwachten: start menu/realtek audio console.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8qDPb4FYMuiBCiZqreQMDAgr-A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vAhofd7YnbMXMSrsjkWBedy6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
Dark schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:03:
Plaatje van het moederbord in de pricewatch laat de ALC 897 zien, niet de 892, al zou dit kwa driver geen verschil moeten maken.
Wow thanks. Dat je dit ziet! Maar het maakt qua software inderdaad niets uit.
Probeer eens de "Realtek HD Audio (UAD) Drivers Version R2.8x (9323.1) WHQL (Asus)" driver. Ik heb met deze versie maar dan voor asrock gezien dat het realtek audio console app er dan wel is, op een plek die je misschien niet direct zou verwachten: start menu/realtek audio console.
Die drivers geprobeerd, dank voor de tip. Maakt echter geen verschil: hij doet hetzelfde als eerst: Dit is een versie van de software package met drivers én de Realtek Audio Manager (of Realtek Audio Control, dat kan ik niet zien). Hij installeerd totdat hij aan het einde van de installatieprocedure komt, en dan faalt hij met een Errorcode 0001.

Ik zag inderdaad dat er één MoBo van Asrock is met dezelfde chipset ongeveer (en dezelfde soundchip). Dus via AsRock site de audiodrivers geprobeerd: Meer van hetzelfde vrees ik. Faalt met een 0001.

Ook de drivers voor Windows 11 geprobeerd (ik verwacht eigenlijk dat die hetzelfde zijn, maargoed). Geen verschil.

De vervanger van de goeie ouwe Realtek Audio Manager zou inderdaad Realtek Audio Control moeten zijn, zoals ook in plaatje van Dark te zien is. Deze kun je helaas niet gewoon via de store vinden - moet via een linkje via via als je goed met google zoekt. Sowieso al raar maargoed, wordt gezien als hardware dependent software kennelijk. Maar ik hem n nog nooit succesvol aan de praat gekregen vanwege een foutmelding "Cannot connect to RPC service." Dit heeft echter te maken met dat de juiste drivers waarschijnlijk niet zijn geïnstalleerd, dus daarmee is de cirkel weer rond :/ .

Kleine update over die Realtek Audio Control: Deze heeft kennelijk de UAD drivers nodig. Zoals Dark al zei. Maargoed - dat had ik al geprobeerd en zonder resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door VladimirLudovic op 23-12-2024 10:40 . Reden: Extra info over Realtek Audio Control ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
Nog steeds geen steek verder met dit probleem.
Ik hoop het over een andere boeg te gooien: Ik heb nu een S/PDIF met TOSLINK kaartje bijgeprikt zodat ik een optische kabel direct met (vrij ouwe Onkyo) versterker kan verbinden.
  • Optische uitgang word herkend door default windows High Def Audio driver.
  • Maar, bijna alles wat ik nu aanzet komt stereo aan bij receiver. Hij maakt er stereo van en in het ergste geval worden hele kanalen geskipped.
  • Ik zie dat videobestanden die ik afspeel via MPC met DTS of DolbySurround 5.1 ook 5.1 worden afgespeeld op mijn versterker.
Ik zoek software die real-time alle multi channel audio die mijn HTPC naar mijn versterker stuurt, re-codeert naar DTS of Dolby-Surround 5.1.
Bestaat dat?

Ik las iets over FFMPEG (die gebruik ik nu als commandline plugin voor MPC om AAC te recoderen), maar heb nodig dat de software gewoon alle audio die naar m'n receiver wordt gestuurd oppakt en recodeerd. Dus ook die van Edge, Chrome en andere media players.

Ik maak graag gebruik van de Microsoft Store apps van Netflix en Disney+.
Yes. geen van de opties werkt. Het blijft "RCP Cannot connect". Dank je voor het idee though, het was wel logisch deze te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:20
In principe is recoden van aac in de meeste gevallen helemaal niet nodig. Dit hoort opgepikt te worden als 5.1 en de meeste reveivers zien dit dan als DD or Dolby surround 5.1.
Heb je echter een AAC met 7.1 dan ga je inderdaad problemen hebben. Dan worden de surround en rear kanalen of vaak helemaal geslioped of omgewisseld en hoor je size over de rear wat heel raar klinkt.
Deze files MOET je echt remixen. Hiervoor gebruik ik zelf MKVtoolnix. Al wordt dit simpelweg nooit perfect in mijn ervaring. Beste is converteren naar DTS voor het minste verlies maar ik merk eigenlijk altijd verlies in hoge en lage tonen op de rear channel.
Een nieuwe downloaden of als het van een dvd komt nieuwe rip maken is de betere oplossing. Blijf dan wel weg van 7.1+ formaten want SPDIF gaat nooit meer als 5.1 ondersteunen en dan heb je weer dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
computerjunky schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:21:
Heb je echter een AAC met 7.1 dan ga je inderdaad problemen hebben
Goed punt! Hmmm, ik zal eens kijken of het daar aan ligt. Het zou trouwens ook kunnen dat mijn versterker AAC niet snapt.

Anyway, het recoden van files is in sommige gevallen natuurlijk een grappige optie als ik veel tijd had, maar ik wil eigenlijk real-time alle audio recoderen (als die niet DTS of DolbySurround 5.1 is). Is er software, of een soort generiek/additioneel stuurprogramma, die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:20
VladimirLudovic schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Goed punt! Hmmm, ik zal eens kijken of het daar aan ligt. Het zou trouwens ook kunnen dat mijn versterker AAC niet snapt.

Anyway, het recoden van files is in sommige gevallen natuurlijk een grappige optie als ik veel tijd had, maar ik wil eigenlijk real-time alle audio recoderen (als die niet DTS of DolbySurround 5.1 is). Is er software, of een soort generiek/additioneel stuurprogramma, die dat kan?
Zorg even dat je zeker weten een AAC 5.1 file hebt en kijk even. Hij zou dat als DD of Dolby Surround mounten zien. Doe hij dat niet kan je met MKVtoolnix simpelweg de AAC converten naar DTS maar wederom alleen 5.1 files. Dit duurt van SSD naar SSD trouwen echt maar een minuutje ofzo. De took opened de audio stream uit de container recode en saved de file weer in de container. Het is dus veel sneller als de hele video file door een editer heen halen.

https://mkvtoolnix.org/

Naar mijn weten is er geen software die dit on the fly kan. Een dvd speler kan dit some wel en voegt daar dan ook de benodigde video delay aan toe. De recode kost immers een beetje tijd en zonder resync van de audio en video zou dat een belabberde ervaring zijn.
In theorie moet het echter kunnen maar in mijn zoektocht heb ik er niets van kunnen vinden. Ik gebruik als ik haast heb dan ook de usb ingang van mij blue ray speler en als ik iets minder haast heb recode ik gewoon met mkvtoolnix.

Edit: blijkbaar zit de audio converter niet meer in MKVtoolnix en is dat alleen nog gebruikt om de nieuwe audio files in de container te plaatsen.

[ Voor 51% gewijzigd door computerjunky op 30-07-2025 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ik denk dat je even de Dolby Access app moet downloaden, ik had het zelfde probleem dat ik geen multichannel over hdmi kreeg. Met Dolby Access kun je dat instellen. Je kunt daarin kiezen voor headphones en home theater, De home theater optie is gratis, de headphone mode niet.

In windows sound setting moet je bij het output device de tv of receiver kiezen en daar 'dolby atmos for home theater' kiezen (Settings > System > Sound > device > output settings - format)

In mijn situatie:
PC > rtx 5080 > hdmi > Denon reciever > speakers en of passthrough naar tv.

https://apps.microsoft.co...0866fs04w8?hl=nl-nl&gl=US

[ Voor 5% gewijzigd door PegOpDeWeg op 30-07-2025 15:11 . Reden: typo ]

"It's better to burn out, than fade away"

Pagina: 1