Uitgangssituatie: Ik heb:
- Home Assistant draaien.
- Een Zwave netwerk
- 1 Flush 1 Relay aangesloten op een ventilator.
- I1 op de Qubino is aangesloten op de schakeldraad van de lamp.
- Als ik de lamp aanzet dan gaat de ventilator draaien. Als ik de lamp uitzet dan gaat de fan uit.
- Ik kan in Home Assistant de ventilator aan en uitzetten.
Wat ik nu zou willen is dat de ventilator aan gaat als de lamp aan gaat. Dat blijft dus. Maar dat hij bijvoorbeeld 5 minuten blijft draaien, terwijl misschien de lamp al wel weer uit is.
Ik dacht dat dit het beste zou kunnen via de configuratie van de Qubino met configuratie optie:
Die staat echter al op 300. Volgens mij betekent dat 300 seconden.
Toch werkt het niet. Iemand hier ervaring mee?
In de handleiding bij deze parameter staat:
Vooral deze regel vind ik verwarrend:
"1 - 32535 = 1second (0,01s) - 32535 seconds (325,35s)"
- Home Assistant draaien.
- Een Zwave netwerk
- 1 Flush 1 Relay aangesloten op een ventilator.
- I1 op de Qubino is aangesloten op de schakeldraad van de lamp.
- Als ik de lamp aanzet dan gaat de ventilator draaien. Als ik de lamp uitzet dan gaat de fan uit.
- Ik kan in Home Assistant de ventilator aan en uitzetten.
Wat ik nu zou willen is dat de ventilator aan gaat als de lamp aan gaat. Dat blijft dus. Maar dat hij bijvoorbeeld 5 minuten blijft draaien, terwijl misschien de lamp al wel weer uit is.
Ik dacht dat dit het beste zou kunnen via de configuratie van de Qubino met configuratie optie:
code:
1
| Parameter no. 11 - Automatic turning off output after set time |
Die staat echter al op 300. Volgens mij betekent dat 300 seconden.
Toch werkt het niet. Iemand hier ervaring mee?
In de handleiding bij deze parameter staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| When relay is ON it goes automatically OFF after time defined by this parameter. Timer is reset to zero each time the module receive ON command regardless from where it comes (push button, associated module, controller,..). Available configuration parameters (data type is 2 Byte DEC): - default value 0 - Auto OFF disabled - 1 - 32535 = 1second (0,01s) - 32535 seconds (325,35s) Auto OFF enabled with define time, step is 1s or 10ms according to parameter nr.15. |
Vooral deze regel vind ik verwarrend:
"1 - 32535 = 1second (0,01s) - 32535 seconds (325,35s)"
[ Voor 5% gewijzigd door ahbart op 17-12-2024 12:29 ]