Ik ben bezig met het aanpassen van de gas ketel qua vermogen. Ik zie nu in de P1 gas grafiek (oude slimme meter helaas) nu soms ribbels boven in de balk in de grafiek (middelste balk). Vermogen ketel staat dan op 2700 toeren. Als ik het vermogen op 2800 toeren zet dan gaat het verbruik van gemiddeld 0,006 naar 0,0095 zonder ribbels boven in de balk (laatste balk).
:strip_exif()/f/image/wZAQ8xuqiRtDuLU7zBKKN6eg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ketel is aangesloten op een modulerende thermostaat en verwarmt de aanvoer tot ongeveer 50 graden. Ook met een hoger vermogen (2700 toeren blijft de aanvoer op ongeveer 50 graden). Hoger gebruik van gas maar aanvoer temperatuur blijft hetzelfde lijkt mij dus niet zinvol.
Is de ketel aan het pendelen? of loopt hij tegen een plafond van zijn vermogen en krijg je daardoor die ribbels te zien? Kan het kwaad voor de CV ketel?
Suggesties waar dit van kan komen?🙂 Dank!
:strip_exif()/f/image/wZAQ8xuqiRtDuLU7zBKKN6eg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ketel is aangesloten op een modulerende thermostaat en verwarmt de aanvoer tot ongeveer 50 graden. Ook met een hoger vermogen (2700 toeren blijft de aanvoer op ongeveer 50 graden). Hoger gebruik van gas maar aanvoer temperatuur blijft hetzelfde lijkt mij dus niet zinvol.
Is de ketel aan het pendelen? of loopt hij tegen een plafond van zijn vermogen en krijg je daardoor die ribbels te zien? Kan het kwaad voor de CV ketel?
Suggesties waar dit van kan komen?🙂 Dank!