Youtube zoek geschiedenis laat onbekende items zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Er valt mij ineens iets op en dat is dat in de zoekgeschiedenis van Youtube allemaal zoektermen staan die ik van zijn lang zal ze leven niet zal zoeken.

Ik heb mijn wachtwoord recent gewijzigd, deel geen account met iemand, heb 2FA aan staan, heb geen shady android toestel wat rare apps zou kunnen hebben.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-jfBTnd_07uvu_6sGDU3WKu8Dc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ooNXrSs4LQER44sSwGjYFVl3.png?f=user_large

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:57
Staan deze ook in je kijk geschiedenis? Shady browser extensies aan?

Het kan ook zijn dat je er per ongeluk op heb gedrukt (E.G YT op AndroidTV laat trending/zoek suggesties zien) en die daardoor dan komen in je zoek geschiedenis?

[ Voor 54% gewijzigd door Christoxz op 17-12-2024 08:24 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Christoxz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:19:
Staan deze ook in je kijk geschiedenis? Shady browser extensies aan?
Hmm verrek, daar staan inderdaad ook Enzo Knol filmpjes tussen :/

Geen rare extensies aanstaan voor zover ik weet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Ooit ingelogd op een smart TV in een hotel of vakantiepark en vergeten uit te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
allemaal zoektermen staan die ik van zijn lang zal ze leven niet zal zoeken.
Wellicht je nachtelijke geheime interesses :+

Heb even gezocht, Enzo & Dee waren al exen in 2017, het zal dus niet een trending zoekterm zijn geweest die per ongeluk is op gezocht.

1. Is de kijk historie recent?
2. Is het frequent?

Wellicht kan je weer overal uitloggen, en een periode niet inloggen op je PC of mobiel, om zo deze eventueel uit te sluiten.

Stel het gebeurd ineens weer, wanneer je inlogd op je telefoon, is de kans groot dat daar toch iets op geïnstalleerd staat.

Of gewoon een bug in YT. Het zal niet de eerste keer zijn in de online wereld dat data zichtbaar is voor een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Autoplay te lang aangehad?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Dan zou het niet in je zoek geschiedenis moeten staan. (want niet gezocht, wel afgespeeld)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je kinderen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Christoxz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:30:
[...]

Wellicht je nachtelijke geheimen interesses :+

Heb even gezocht, Enzo & Dee waren al exen in 2017, het zal dus niet een trending zoekterm zijn geweest die per ongeluk is op gezocht.

1. Is de kijk historie recent?
2. Is het frequent?

Wellicht kan je weer overal uitloggen, en een periode niet inloggen op je PC of mobiel, om zo deze eventueel uit te sluiten.

Stel het gebeurd ineens weer, wanneer je inlogd op je telefoon, is de kans groot dat daar toch iets op geïnstalleerd staat.

Of gewoon een bug in YT. Het zal niet de eerste keer zijn in de online wereld dat data zichtbaar is voor een ander.
Dee is wel leuk om naar te gluren, dat klopt wel ;) Maar nee, dat zijn echt niet mijn interesses :P Die Knol is een gigantische flapdrol met zijn irritante filmpjes.

Zoekgeschiedenis is inderdaad recent. Wel bijzonder dat het recente zoekgeschiedenis is, en dat er ook filmpjes bekeken worden.

Ik ben nu alle apps die ik ooit rechten heb gegeven maar eens aan het doorlopen en alles sessies er uit aan het knikkeren, al zie ik weinig bijzonders.

Ik denk zelf dat het wel een app moet zijn met rechten, want op inloggen staat MFA aan.
Ja, maar die zitten nog niet op een iPad oid in hun eentje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 17-12-2024 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Damian schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:36:

Ja, maar die zitten nog niet op een iPad oid in hun eentje ;)
Tenzij ze 3 zijn zou ik die toch eerder verdenken dan e.o.a. vage app. Wat heeft zo'n app er baat bij om dat soort zooi in je zoek/kijkgeschiedenis te zetten (tenzij het van Enzo zelf zou zijn, en dan nog... die paar views)?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:46:
[...]

Tenzij ze 3 zijn zou ik die toch eerder verdenken dan e.o.a. vage app. Wat heeft zo'n app er baat bij om dat soort zooi in je zoek/kijkgeschiedenis te zetten (tenzij het van Enzo zelf zou zijn, en dan nog... die paar views)?
Mjah daarom vind ik het ook raar. Heb een zoontje van 2 en dochtertje van 6, maar die hebben allebei echt geen device om het op te kijken. 's avonds voor het eten wat TikTak of Pingu op de Samsung Smart TV, maar dan zoek ik voor haar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Die van 6 kan zelf toch ook wel zoeken als papa niet oplet? Zou wel iets zijn wat mijn dochter weet te vinden als Pingu te saai was. :P

Voor de duidelijkheid: die weet de zoekfunctie zowel op de TV als smartphone te gebruiken. Al hebben we spraakherkenning uit staan dus moet ze de afstandsbediening gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door sh4d0wman op 17-12-2024 08:51 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
sh4d0wman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:50:
Die van 6 kan zelf toch ook wel zoeken als papa niet oplet? Zou wel iets zijn wat mijn dochter weet te vinden als Pingu te saai was. :P

Voor de duidelijkheid: die weet de zoekfunctie zowel op de TV als smartphone te gebruiken. Al hebben we spraakherkenning uit staan dus moet ze de afstandsbediening gebruiken.
True, al denk ik niet dat ze weet wat Enzo Knol is. Zal haar eens vragen voor de zekerheid vanavond :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Via https://myactivity.google.com/myactivity kan je ook eventueel de exacte timestamps zien van de zoek en kijk momenten. Wellicht maakt dat wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CYCC6hlyD89J833AuCAi6k7wlQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UT0JQyiauBfvf1k5QbSbIZ2H.png?f=user_large

Schiet mij maar lek, ik weet zeker dus dat het niet mijn kids zijn rond dit tijdstip...

Vriending ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-04 09:34
Damian schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:05:
[Afbeelding]

Schiet mij maar lek, ik weet zeker dus dat het niet mijn kids zijn rond dit tijdstip...

Vriending ook niet...
Dus op één minuut tijd (22:37) zoek 'jij' drie verschillende termen op, de resultaten elkens (kort) door neemt, om dan weer iets anders te doen? Dit allemaal op één minuut tijd, terwijl dit bericht zelf typen meer tijd kost? Dan riekt die YT zoekgeschiedenis niet pluis...

Fedora40 KDE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 13:17
En als je op https://myaccount.google.com/device-activity kijkt, zie je daar dan onbekende devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Weinig bijzonders te zien daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 16:29
Het kan een foutje zijn van Youtube, als je in je kijkhistorie ook die video's ziet dan zit er wel iemand op jouw account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:00

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Alle sessies een keertje uitloggen en je wachtwoord wijzigen?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Afbeelding]

Vriending ook niet...
Gekke optie wellicht, maar die avond toevallig een oppas gehad die na de film op netflix nog wat tijd moest verbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:50
Gebruik je toevallig Vinegar o.i.d. tegen reclame op YouTube? Hier sinds een poosje ook een vreemde geschiedenis, niet bekeken filmpjes e.d....

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 19:10

Kheos

FP ProMod
Iets met spraakherkenning? Je foon die denkt dat je het tegen hem hebt?
Konttypen? Ergens op je gsm zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[Afbeelding]

Vriending ook niet...
Als de video’s bekeken worden staat er bij mij “je hebt naar [naam video] gekeken”.

Lijkt er dus op dat het bij jou alleen beperkt is tot zoeken en dus niet kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
[Afbeelding]

Vriending ook niet...
Als je details opent zou je iig moeten kunnen zien via wat van device (web/android ed) het gedaan is?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:18
Of iemand heeft toegang tot jouw wifi of het is toch die van 6 :)
Kinderen zijn veel slimmer dan jij denkt, ook die van 6. Tegenwoordig groeien ze op met smartphone en computer en ook op de basisschool leren ze van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Puc van S. schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:36:
[...]

Als je details opent zou je iig moeten kunnen zien via wat van device (web/android ed) het gedaan is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHeymoJjWKybok7lfEQADLUhse4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LPVZidadJODGsoxJ1KaUStnG.png?f=user_large

Zou het dan mijn TV zijn geweest? Ik zit rond die tijd wel achter de tv, en mijn kids liggen dan 100% in bed, dus wellicht dat de tv rare dingen doet?

Samsung QN85BA waarop de Youtube app wel staat ingelogd onder mijn naam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 13:30

3raser

⚜️ Premium member

Damian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:47:
Zou het dan mijn TV zijn geweest? Ik zit rond die tijd wel achter de tv, en mijn kids liggen dan 100% in bed, dus wellicht dat de tv rare dingen doet?
Dit, in combinatie met...
Damian schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:36:
[...]
Dee is wel leuk om naar te gluren, dat klopt wel ;)
Doet mij toch bepaalde dingen vermoeden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

[...]

[Afbeelding]

Leg de tijdstippen / data eens naast je agenda. iemand anders in huis op dat moment? Zelf de deur uit en een oppas voor de kids, wellicht?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
[...]

[Afbeelding]

Zat bij mij even verder te kijken in details en staat er dit:
Als je een gedeeld apparaat gebruikt of inlogt met meerdere accounts, kan er hier activiteit van een ander account worden weergegeven.

In de volgende gevallen kom je misschien onbekende activiteit tegen:
Je bent ingelogd op meerdere accounts in dezelfde browser of op hetzelfde apparaat tegelijk.

Activiteit van een ander ingelogd account kan zijn opgeslagen in Mijn activiteit.
Ik lees dit, als een ander account zijn acties komen onder je eigen activiteiten te staan. Al denk ik dat Google bedoeld dat je een andere gebruiker niet door heeft dat zij eigenlijk hun eigen account gebruiken.
Ben je met meerdere accounts ingelogd?
dus wellicht dat de tv rare dingen doet?
Zijn er nieuwe dingen bij gekomen in je historie? Zoja, kan je op de tv uitloggen en kijken of het er mee stopt.
Al denk ik niet dat een tv zomaar random dingen zoekt en afspeelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 14:23
Mijn visie: Enzo Knol betaald voor views en jouw TV is zo lek als een mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

Lol heb dit een paar jaar terug ook gehad, en toen ook precies met filmpjes van Enzo knol :+ Maar dat bleek mn neefje te zijn die bij mijn moeder op mijn account aan het kijken was

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
3raser schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:00:
[...]

Dit, in combinatie met...

[...]

Doet mij toch bepaalde dingen vermoeden. ;)
Mja helaas, toch echt niet ;)
ralpje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:11:
[...]

Leg de tijdstippen / data eens naast je agenda. iemand anders in huis op dat moment? Zelf de deur uit en een oppas voor de kids, wellicht?
Nope, dan is er echt niemand anders in huis.
Christoxz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:12:
[...]

Zat bij mij even verder te kijken in details en staat er dit:

[...]

Ik lees dit, als een ander account zijn acties komen onder je eigen activiteiten te staan. Al denk ik dat Google bedoeld dat je een andere gebruiker niet door heeft dat zij eigenlijk hun eigen account gebruiken.
Ben je met meerdere accounts ingelogd?

[...]

Zijn er nieuwe dingen bij gekomen in je historie? Zoja, kan je op de tv uitloggen en kijken of het er mee stopt.
Al denk ik niet dat een tv zomaar random dingen zoekt en afspeelt..
Het is nu al weer een paar dagen rustig, geen nieuwe dingen die niet kloppen.
MarcelGo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:51:
Gebruik je toevallig Vinegar o.i.d. tegen reclame op YouTube? Hier sinds een poosje ook een vreemde geschiedenis, niet bekeken filmpjes e.d....
nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55
Als ik op interwebs zoek dan zie ik dit vaker voorkomen met uiteenlopende hypotheses:

H1: Het was legitiem, iemand met legitiem toegang tot je account heeft het afgespeeld.
H2: Het is een bug, videos worden ten onrechte in je (search) history gezet
H3: Je account is compromised, iemand anders speelt het af
H4: JE apparaat is compromised (via OS/Browser extensie)

Aangezien je geen onbekende apparaten ziet ingelogd, plus het verkeer komt vanaf "Tv" wat jij kent lijkt mij H3 af te vallen. Staan er niet meerdere "Tv's" in je gekoppelde apparaten en kan het een andere Tv zijn?

H4 vind ik ook niet heel aannemelijk. Als ik op internet lees dan wordt dat vooral getarget op vage videos waar ze de viewrate omhoog willen krijgen. Het is aannemlijk dat de eigenaar van een kanaal dit verkeer inhuurt. Het lijkt mij niet aannemelijk dat Enzo Knol dit doet, is die te groot voor en te groot risico als die gepakt zou worden.

Dan blijven H1 en H2 over

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:18
Wat bij mijn zoekgeschiedenis opvalt is dat Youtube vaak de filmpjes in de geschiedenis zet waar je tijdens het doorscrollen heel even hebt getreuzeld. Dus ik heb zo'n filmpje dan niet gekeken maar 1 of 2 seconden op het introplaatje stilgestaan.
Het maakt trouwens ook niet uit of op de TV, Ipad of telefoon kijkt. Youtube kijk je meestal op een bepaald account en het maakt dan niet uit waar en op welk device je kijkt, het komt allemaal in dezelfde geschiedenis.
Pagina: 1