Titels: “introduceert” of “komt met”

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Lieve redactie en tweakers,
Ik ben een aantal titels tegengekomen die de volgende structuur bevatten:
*Fabrikant* komt met *nieuw product*.
Zie bijvoorbeeld dit artikel.

En dan denk ik al heel snel: Waar naartoe dan?Naar mij? In bed met een satisfyer?
Volgens mij is het werkwoord dat bedoeld wordt introduceren en niet komen. Of ontwikkelen. Presenteren, lanceren, exposeren, ten toon stellen dekken de lading een stuk beter in mijn optiek.

Wat vinden we. Stel ik me aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:41
*knip*. Dit mag op een normale manier gebracht worden en niet op de man.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 17-12-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking :)

We gebruiken 'komen met' inderdaad als synoniem voor 'introduceert' of 'presenteert'. We maken veel van dergelijke koppen en dan is afwisseling wel zo fijn. De kop helemaal anders structureren doen we niet, want ons beleid is de koppen zakelijk en feitelijk houden immers :) Ik zie het probleem totaal niet met deze constructie. Het is normaal Nederlands in mijn ogen, maar ik zal de eindredactie op dit topic wijzen om mij te corrigeren als ik dit fout heb.
ontwikkelen. Presenteren, lanceren, exposeren, ten toon stellen dekken de lading een stuk beter in mijn optiek
Van je alternatieven is alleen 'presenteren' een goed alternatief. 'Ontwikkelen' kan, maar is een woord dat niet gelijk is aan 'introduceren'; immers, iets dat een bedrijf ontwikkelt is lang niet klaar voor introductie, het is nog in ontwikkeling. 'Lanceren' doe je met raketten en hebben we dus verboden als alternatief; het is foutieve beeldspraak. 'Exposeren' vereist een expositie en gebruiken we voor kunst. Tentoonstellen is hetzelfde, dat zou eventueel kunnen op een beurs, maar is niet helemaal juist in mijn ogen.

Kortom: het is zo makkelijk nog niet, ik ben nog niet gekomen met (jaa, daar is komen met alweer ;) ) goede alternatieven voor de woorden die we nu gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 12:15
Even hardop peinzend over alternatieven, gewoon omdat het leuk is om meer variatie in de Nederlandse keuken te zien. Ik ben het met je eens dat de eerdere suggesties niet echt alternatieven zijn omdat ze een andere lading meegeven. Misschien dat deze iets neutraler zijn?

- 'Merknaam' kondigt nieuwe 'Productnaam' aan (geinspireerd door je goedkeuring voor 'presenteren').
- 'Merknaam' begint verkoop van 'Productnaam' (mits het ook echt al te krijgen is)
- 'Productnaam' van 'Merknaam' is binnenkort te koop
- 'Merknaam' voegt 'Productnaam' toe aan product line-up
- Nieuwste 'productcategorie' van 'Merknaam' bekend: '<Productnaam>'
- 'Productnaam' is 'Merknaam''s volgende <productcategorie>. WiWeight is WiThings' volgende slimme weegschaal

Ook niks mis met 'komt met', hoor. En aan de andere kant... het is ook wel lekker om productaankondigingen makkelijk te herkennen voor wat ze zijn, door consistente koppen, voor degenen die ze liever willen skippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beetje meer straat:
- 'Merknaam' dropt 'Productnaam'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
desmond schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:34:
Beetje meer straat:
- 'Merknaam' dropt 'Productnaam'
In mijn optiek is dat juist het laten vallen van/met pensioen laten gaan van een product.
Pagina: 1