Windows herstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keboy
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-02 23:28
Hey allemaal,

Ik heb recent een nieuwe pc gebouwd en vervolgens windows geinstalleerd + al de drivers voor het moederbord enzovoort.

De pc start zonder problemen op en doet alles zou je denken, maar na wat windows updates gedaan te hebben vroeg hij om te herstarten.

Vervolgens drukte ik op de restart knop maar bij het terug opstarten geeft de pc geen display weer maar al de fans en lichten doen het wel dus de pc draait.

Dus het probleem is: wanneer ik wil herstarten met windows restart dan begint hij de herstart maar hij geeft geen beeld weer achteraf. Als ik de pc volledig uitzet en opstart dan is er geen enkel probleem en heb ik gewoon beeld.

Ik moet dus bij een heropstart de power knop handmatig inhouden om een hard shutdown te doen.

Ik ben echte ten einde raad....

MIjn specs zijn:

MSI B650 GAMING + wifi moederbord

Ryzen 5 7600x

AMD 7600XT GPU

Kingston Fury 2*16GB 5200MHZ RAM

Sharkoon PSU 750W

NVME Kingston Fury 500GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 16:43
Bios upgrade misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keboy
Ja dat is nog een optie, maar ik heb bang dat als ik de update doe en mijn pc moet ervoor herstarten dat ik ook geen beeld ga krijgen want dat gebeurd ook als ik in de bios iets save.
En als ik dan die hard reset doe ben ik bang dat ik mijn componenten kapot doe erdoor. Of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:37
spul gaat niet kapot door een harde reset,bios update kan ik wle begrijpen dat je daar wat angst voor hebt

Echter al;s je wat wilt oplossen,dan zal je zelf wat moeten doen en als je dat niet wilt het moeten laten doen.
Je zal toch meoten troubleshooten wat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keboy
ja ik ben al een paar dagen opzoek werk aan het doen, mischien toch eens kijken morgen voor een bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:37
gaan er trouwens nog status ledjes branden op het moederbord als je een zwart scherm hebt?

En welke ram zit er in, graag het hele typernr :)

[ Voor 23% gewijzigd door freaky35 op 16-12-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keboy
Nee er branden geen lampjes, de ram en het moederbord heb ik gecontroleerd via een lijst zodat deze wel zeker samen passen. Kingston Fury KF552C36BBEAW2-32

En de pc werkt + ik heb beeld vanaf een normale opstart, het is gewoon dat hij niets laat zien als hij terug moet opstarten na een update of BIOS save, dan moet ik altijd een Hard Reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keboy
Bios update heeft helaas niet geholpen
Pagina: 1